Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


2025. gadā centralizēto eksāmenu rezultāti, salīdzinot ar iepriekšējo mācību gadu, ir uzlabojušies. Kā skolēniem izdevās matemātikas eksāmenā uzrādīt būtiski labākus rezultātus - tas ir skolēnu un skolotāju cītīga darba vai salīdzinoši vieglāka eksāmenu nopelns? Runājam arī par to, kā veicies citos eksāmenos, piemēram, cik daudz skolēnu izvēlējušies kārtot eksāmenu fizikā un kādi ir rezultāti?

Ģimenes studijā analizē Inta Ozola, Valsts izglītības attīstības aģentūras vadītāja, Guna Pudule, Rīgas Teikas vidusskolas direktore, Ģirts Zāģeris, Latvijas Universitātes Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes pētnieks un lektors, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas fizikas skolotājs, un Gunta Lāce, Limbažu valsts ģimnāzijas direktore, matemātikas skolotāja.

Pamatizglītībā, salīdzinot ar pagājušo mācību gadu, rezultāti ir nedaudz uzlabojušies svešvalodās, bet būtiski tiešām matemātikā. 2024./2025. mācību gadā 9. klašu beidzējiem vidējie rezultāti centralizētajā matemātikas eksāmenā bija būtiski labāki nekā gadu iepriekš – vidējais vērtējums bija 53,8%, kas ir gandrīz par 10 procentpunktiem vairāk nekā pērn.

Arī vidusskolas posmā arī būtiskākais uzlabojums ir tieši matemātikas eksāmenā. Optimālajā līmenī pagājušogad eksāmenu nokārtoja 34,3%, šogad - 43,7%. Tomēr matemātikā arī "izkritušo" ir visvairāk - minimālo kopvērtējuma slieksni nav sasnieguši 2812 vidusskolēni.

Plašāk ar informāciju par eksāmenu rezultātiem var iepazīties portālā LSM.lv.