Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Lai skolēns veiksmīgāk varētu mācīties un arī labāk justies, būtiski, cik gari ir starpbrīži skolās un skolēni tajos dara. Speciālisti uzsver - lai bērni varētu produktīvi mācīties, starpbrīžiem jābūt vismaz 15 minūtes gariem un bērniem tajos jākustas. Kāda ir reālā situācija un vai skolas jau šobrīd domā par nākamo mācību gadu, kad skolēni līdz 6. klasei mobilo telefonu nevarēs lietot arī starpbrīžos? Kādas aktivitātes to aizstās?
Ģimenes studijā analizē Ineta Helmane, Latvijas Universitātes asociētā profesore, Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes Pirmsskolas un sākumizglītības nodaļas vadītāja, Vita Šurgunte, Garkalnes Mākslu un vispārizglītojošā pamatskolas 3. klases audzinātāja, Sandra Strūberga, centra "Dardedze" preventīvi izglītojošo programmu speciāliste, un Jeļena Puzaka, Riebiņu vidusskolas sociālā pedagoģe, "Kiwa" atbalsta komandas vadītāja.
Ierakstā viedokli izaka Inta Bula-Biteniece, Rīgas Stradiņa universitātes Sporta un treniņu teorijas, pedagoģijas, psiholoģijas un pedagoģisko prakšu katedras docētāja un vadošā pētniece.
Ierakstā viedojamies arī starpbrīdī Rīgas Katoļu ģimnāzijā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
Okupācijas laikā mani nomocīja tā uzspiestā ideoloģija , liekulība , sociālā nevienlīdzība un citas netaisnības. Tomēr bija kaut kāda sistēma, kur bija skaidri mērķi, metodes, noteikumi. Pat ja tur mērķa galā stāvēja ļeņins ar izstieptu roku, tad vismaz tu zināji, kas ir kas.
Šobrīd ir tā, ka runā vienu, bet dzīvē viss ir citādāk. Kamēr skaidri nenosauksim problēmas, tikmēr nav cerību, ka kaut kas tiks risināts.
Ir norādīta, kāda ir zemākā temperatūra, kad klasi drikst vēdināt. Bet ko darīt, ja ir tā zemā temperatūra, ir gripas epidēmija, kā šogad , kad vairāk slimoja tieši skolas bērni , bet klasi nedrikstēja vēdināt?
Ko darīt, ja nav norādīti nekādi limiti, kā var notik mācības karstajā laikā? Laukā ir 28 grādi, klasēs - līdz 30 un vairāk grādu karstums?
Mans novērojums ir, ka ir maz skolu, kurās katrā stāvā ir gan zēnu, gan meiteņu , gan personāla WC. Un mans novērojums ir, ka WC 5 min starpbrīžos ir pārpildītas un skolēni masveidā kavē stundas ejot uz WC mācību laikā.
Vai skolēniem ir nodrošināti piemēroti galdi un krēsli? Kāpēc noteikumos ir joprojām, ka no pirmā skolēna sola līdz tāfelei jābūt 2 m, ja ļoti bieži tas notiekums vienkārši nav izpildāms mazo telpu dēļ.
Pārbāztā vide mācibu telpās, starpbrīži, kad bērni arī mentāli nespēj pārslēgties no vienas intensīva mācību darba stundas, sasprindzinājuma uz nākošo tādu pašu - tie visi ir papildus skaidrojumi sliktajām skolēnu zināšanām un slikatajam skolēnu veselības stāvoklim.
Varbūt šobrīd situācija ir cita, bet pirms diviem gadiem šajā skolā starpbrīžos skolēni negāja starpbrīžos laukā. Tā kā pirmsskolas grupinās bija obligāti jāved laukā gan no rīta, gan pēcpusdienās, tad varu zvērēt, ka sākumskolas un vecāko klašu bērni laukā negāja.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X