Raidījuma skanēšanas laikā aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Vai un kā skolēniem jāturpina mācīties arī vasarā? Kuriem bērniem tas būtu aktuālāk? Vai arī vasarā un kā būtu jāturpina ievērot noteiktu dienas režīmu?
Par to saruna studijā kopā ar Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātes asociēto profesori, Latvijas Universitātes Pedagoģijas zinātniskā institūta pētnieci Guntu Siliņu-Jasjukeviču, resursa "uzvediba.lv" vadītāju Līgu Bērziņu, kā arī Rīgas 64. vidusskolas sākumskolas skolotāju, 4. klases audzinātāju Inesi Strautu. Sazināmies arī ar Limbažu valsts ģimnāzijas direktori, matemātikas skolotāju
Guntu Lāci.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
Kā trīs mēnešu pārtraukums no skolas ietekmē bērnus?
Trīs mēnešu pārtraukums no skolas, kas atbilst aptuveni 60-65 mācību dienām, var radīt nozīmīgas sekas bērna attīstībā – gan akadēmiski, gan sociāli, gan emocionāli.
1. Akadēmiskās sekas
Mācību zaudējumi: Pārtraukums 3 mēnešus – piemēram, ilgstošs atvaļinājums vai atrašanās ārpus mācību vides – var palīdzēt bērnam zaudēt būtisku daļu no apgūstamā vielas. Bērni, kuri neapmeklē skolu šādā ilgumā, var zaudēt līdz pat 1 līdz 2 skolēnu gada līmeņiem prasmes un zināšanas.
Pamatu trūkums: Mācību viela, kas netiek apgūta laikā, rada plaisu, īpaši svarīgos priekšmetos kā lasīšana, matemātika un rakstīšana. Ar laiku šī plaisa palielinās, un bērnam kļūst aizvien grūtāk panākt vienaudžus.
Skolas panākumi: Bērniem ar ilgstošu prombūtni no skolas ir lielāka varbūtība saņemt zemākus vērtējumus, nesekmēt oficiālajos eksāmenos un pat pamest skolu agrāk.
2. Sociālās un emocionālās sekas
Draudzību un attiecību trūkums: Skola ir viena no galvenajām vietām, kur bērni veido draudzības un sociālās prasmes. Trīs mēnešu prombūtne var izjaukt attiecības ar vienaudžiem, kā arī novest pie sociālas izolācijas.
Emocionāla labklājība: Skola sniedz bērniem arī emocionālu atbalstu, komunikāciju ar skolotājiem un pieeju psiholoģiskajām konsultācijām vai citām atbalsta programmām. Ilgstoša atrašanās ārpus skolas var izraisīt emocionālas grūtības, piemēram, trauksmi vai zemu pašnovērtējumu.
Pārejas grūtības: Atgriešanās skolā pēc ilgāka pārtraukuma var būt emocionāli izaicinoša – bērnam var būt bail no atpalicības, stigmatizācijas vai grūtībām atkal iekļauties dienas režīmā.
3. Ilgtermiņa sekas uz izglītību un dzīvi
Samazināta iespēja veiksmīgi pabeigt skolu: Bērni ar šādu lielu prombūtni biežāk neiegūst pamata izglītību laikā, viņiem ir lielākas iespējas aizkavēt pabeigšanu vai pat izkrist no skolas.
Motivācijas un disciplīnas problēmas: Ilgstoša prombūtne var mazināt bērna motivāciju mācīties un veidot atbildīgu attieksmi pret mācībām.
Uzvedības riski: Palielinās risks sastapties ar uzvedības problēmām, piemēram, konfliktiem ar vienaudžiem vai skolotājiem, kā arī disciplīnas pasākumiem.
4. Skolas un apkārtējās vides ietekme
Mācību procesa sajaukšana: Skolotājiem jāpielāgo mācību tempu un atkārtošana, lai palīdzētu atpalikušajiem bērniem, kas var ietekmēt visu klasi.
Sociāla atbalsta samazinājums: Skola bieži nodrošina bērniem arī uzturvērtīgas pusdienas, psiholoģisku palīdzību un citas pakalpojumu sistēmas, kas tiek zaudētas ilgstošas prombūtnes laikā.
Kā mazināt šo negatīvo ietekmi?
Regulāra saziņa starp vecākiem, skolotājiem un bērnu.
Individualizēta mācību programma un papildus atbalsts pēc atgriešanās skolā.
Psiholoģiskā atbalsta pakalpojumi bērnam un ģimenei.
Sociālo prasmju treniņi un iesaistīšanās interešu pulciņos vai sporta aktivitātēs, lai palīdzētu atkal iekļauties kolektīvā.
Kopsavilkumā: Trīs mēnešu pārtraukums vai atvaļinājums no skolas var būtiski ietekmēt bērna izglītību, emocionālo labsajūtu un sociālās prasmes. Savlaicīga iejaukšanās un atbalsts ir ļoti svarīgi, lai mazinātu šo sekas un atbalstītu bērnu veiksmīgā atgriešanās procesā.
Ja vēlies, varu arī palīdzēt ar konkrētiem piemēriem vai ieteikumiem, kā organizēt mācību procesu šādās situācijās!
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X