Kā veidot veselīgus miega paradumus bērniem un radināt bērnus iet gulēt laikus, raidījumā Ģimenes studija diskutē neirologs, Latvijas Bērnu neirologu biedrības prezidents, Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) Epilepsijas un Miega medicīnas centra vadītājs Jurģis Strautmanis, BKUS Epilepsijas un miega medicīnas centra miega speciāliste pediatre Marta Celmiņa, Bērnu emocionālās audzināšanas trenere un PEP mamma Elīna Kļaviņa.

"Miegs ir dabīga un vitāli svarīga dzīves norise. Kad bērns ir tikko piedzimis, jārēķinās, ka viņa miegs ir haotisks, nav noteikts dienas un nakts režīms. Pirmajos dzīves mēnešos bērns te celsies, te gulsies," norāda Marta Celmiņa.

Uzskata, ka bērns fiziski spēj nogulēt nakti bez mošanās sākot no sešu mēnešu vecuma. Bieži vecāki nezināšanas dēļ domā, ka bērnam ir problēmas ar miegu.

Naktī mostas cilvēks ikvienā vecumā, gan zīdainis, gan pieaugušie, gan veci cilvēki, atšķirība tikai tā, ja pamostas mazs bērns un dod par sevi zināt, mēs to pamanām. Pieaugušie pamostas un neviens to nezina.

"Ja bērnam mācām miega režīmu, ir jāizdomā, kāds tas būs, arī pašiem ir jābūt gataviem to ievērot. Ja būs izņēmumi, bērns šaubīsies, vai tas ir svarīgi. Vecākiem jārēķinās, ka tas aizņems vairākas nedēļas," atzīst Jurģis Strautmanis.

Jārēķinās arī ar bērna protestiem, bet jāievēro konsekvences.

"Visas dziesmiņas un pasaciņas ir pirms aizmigšanas, kamēr bērns ir nomodā. Aizmigšanas brīdī ideāli bērnam jāmāk iemigt pašam ar sevi," atzīst Jurģis Strautmanis.

Bieži bērni iemieg vecāku gultā, viņiem klēpī, lai radinātu bērnu aizmigt pašu, viņš jāliek savā gultiņā un vecāki pasēž blakus. Pēc dažām dienām var samazināt vecāku klātbūtnes laiku. Tā pakāpenisk var iemācīt bērnu aizmigt savā gultā.