Iespējas, kā ziedot naudu labdarībai ir dažādas. Akcija #WhiteFriday jeb „Baltā piektdiena” ir domāta, lai vāktu naudu nevalstisko un labdarības organizāciju vajadzībām, kas, savukārt, par saziedoto naudu organizē savu ikdienas darbu.

Akcija #WhiteFriday ir uzņēmuma "Mobilly" inicatīva. Tās vadītājs Ģirts Slaviņš stāsta, ka lai arī oficiāli noteiktā "Baltā piekdiena" ir aizritējusi, ziedot var visu cauru gadu. Ziedojuma apmērs, piemēram, atteikties no vienas labas kafijas mēnesī.

Ziedot.lv vadītāja Rūta Dimanta bilst, ka ziedot var tik, lai maciņā nejustu, ka ir par maz, lai tas neapgrūtina ikdienu.

"Ziedot nav pienākums, bet tā ir iespēja padarīt pasauli labāku," vērtē Rūta Dimanta.

Kā tiek izlietoti ziedotie līdzekļi, stāsta brīvprātīgo kustības "Viegli palīdzēt" pārstāve Inese Vaivare, un organizācijas “Apeirons” valdes priekšsēdētājs Ivars Balodis un Latvijas Bērnu fonda projektu vadītāja Veronika Butāne.

Akcijā #WhiteFriday var izvēlēties starp vairāk nekā 70 dažāda rakstura nevalstiskām organizācijām, kam ziedot.

“Ziedošana parāda, ka cilvēki uzticas organizācijām. Viņi atdot savu līdzekļus, ticot, ka tiks izmantoti lietderīgi. Projekti, šausmīgās atskaites un kontrole par katru centu nozīmē, ka neuzticas. Te būtu jāmaina domāšana,” uzskata Inese Vaivare.

Stāstot ar Baltās piektdienas ideju, Rūta Dimanta bilst, ka tā ir savā ziņā pretnostatīta Melnajai piektdienai, kur cilvēki iepērkoties lētāk, gūst gandarījumu.

“Ziedošanā ir līdzīgi, tu, ieliekot kopējā katlā savu mazo naudiņu, dabū gandarījumu par savu tēriņu, jo esi kaut ko labu izdarījis,” atzīst Rūta Dimanta.

Viņa arī norāda, ka tas nav pienākums, bet privilēģija dot otram.

“Ziedošana ir nevis budžeta caurumu lāpīšana, bet kad mēs kā sabiedrība gribam dzīvot labāk, nekā mēs par nodokļiem varam,” uzskata Rūta Dimanta