Palēnām Eiropas valstis atver robežas. Tomēr uz daudzām valstīm šobrīd iespējams nokļūt tikai ar lidmašīnu. Kā ārkārtas stāvokļa laikā tiek organizēti aviopārvadājumi, interesējamies raidījumā Kā labāk dzīvot.

Lidosta “Rīga” pārstāve Laura Karnīte atzīst, kā šobrīd bažas par to, ka lidosta nevarēs apkalpot arvien pieaugošo pasažieru skaitu, nav aktuālas. Prognozes rāda, ka aviācija atkopsies lēni, valstīs saglabāsies ierobežojumi, cilvēki izvēlēsies arī neceļot, tāpēc arī pasažieru plūsma nebūs tik liela.

  • Karnīte norāda, ka, uzturoties lidostā “Rīga”, cilvēkiem noteikti jābūt ar sejas maskai. Nederēs kāds lakats vai cits aizsegs kā pilsētas sabiedriskajā transportā. Arī vairākas aviokompānijas paziņojušas, ka lidojuma laikā maskas būs obligātas.
  • Nebūs atļauta ieeja lidostas terminālī sagaidītājiem un pavadītājiem, tas saistīts ar nepieciešamību nodrošināt distancēšanos un drošības pasākumus.
  • Aicina, ja nav liela nepieciešamība, uz lidostu nebraukt.
  • Karnīte mudina noteikti būt savlaicīgi lidostā. Šobrīd arvien spēkā ir nosacījums lidostā būt divas stundas pirms lidojuma, bet tas var mainīties, ja redzēs, ka papildus drošības prasības palēnina apkalpošanas procesu.
  • Lidostā ir izvietota informācija par drošības nosacījumiem, ka arī izvietoti roku dezinfekcijas aparāti.

“airBaltic” pārstāve Valda Vidiņa norāda, ka lidmašīnā pasažieriem būs bezmaksas pamataprūpes komplekts – sejas aizsargmaska un dezinfekcijas salvetes. Pagaidām vidējā sēdvieta lidmašīnā būs tukša, kamēr lidmašīnā būs ne vairāk kā 89 pasažieri.

Šobrīd “airBaltic” sola, ka lidmašīnu biļešu cenas būtiski nemainīsies.

Arī apkalpei būs aizsargmaskas un cimdi. Lidmašīnās būs arī mainīts apkalpošanas veids, lidojuma žurnāls nebūs pieejams, bet vienreizlietojama informācija par drošības prasībām un piedāvājumu lidmašīnā.

Aviokompānijas atceltajiem lidojumiem piedāvā mainīt biļetes, dāvanu kartes, kas derīgas vairāk nekā gadu, līdz 2021.gada 31. decembrim vai arī naudas kompensāciju.

Ja lidojums netiek atcelts, bet personīgu apsvērumu dēļ cilvēks izvēlas atcelt rezervāciju, tad naudu atmaksā saistībā ar iegādātās biļetes klases nosacījumiem.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) vadītāja Baiba Vītoliņa skaidro, ka uz atceltajiem lidojumiem nauda jāatdod 7 dienu laikā, bet šobrīd PTCA neuzstāj uz šī termiņa striktu ievērošanu, jo ir force majore situācija. Arī PTAC iesaka izmantot vaučerus nākamiem ceļojumiem.