Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Mobilitāte, komforts un neatkarība, tā fani raksturo ceļojumu mājā uz riteņiem jeb kemperī. Vai tiešām tas ir tikai ekonomiski un ērti, vai šādai ceļošanai ir arī kādi trūkumi? Studijā diskutē kempinga " Leiputrija" vadītājs, Latvijas kempingu asociācijas valdes loceklis Agris Perro un Aigars Semēvics, kurš ceļo ar kemperiem jau kopš 80. gadiem.
"Cilvēkiem gados ceļošana ar kemperi ir ļoti populārs ceļošanas veids. Viņi bauda dzīvi. Tas kļūst par dzīvesveidu," atzīst Aigars Semēvics.
"Tie, kas brauc ar kemperiem ir vispatīkamākie ceļotāji," vērtē Agris Perro. "Viņiem viss ir līdz. Nepieciešams tikai elektrības pieslēgums, daudzmaz gluda vieta, vēlams zālīte, kur novietot kemperi, pat tualete mēdz būt līdz pašiem."
Diemžēl Latvijā jebkurš kempings nav piemērots, lai tajā piestātu ar kemperi.
Šķērslis ceļojumiem pa Latviju ar kemperi ir arī mūsu ceļi.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (10)
1) Tā nav taisnība. Golfs ar 2,0 vai 2,8 l benzīna motoru tērē vairāk par kemperi un arī džipi tērē ne mazāk par kemperi. Bet arī tie ir "normāli auto".
2) Nevar salīdzināt nesalīdzināmas lietas un rezultātā izdarīt kļūdainu secinājumu par to, ka, it kā tapēc kemperi būtu slikti. Kā var salīdzināt sīku Golfu ar mašīnu, kas būtībā ir vismaz 3 istabu dzīvoklis kopā ar garāžu uz riteņiem? Es gribētu redzēt, kāds izskatītos Tavs Golfiņš, ja tam bagažniekā būtu 150 kg motorolleris, aizmugurē uzkarināti 2-3 velosipēdi, uz jumta 4 antenas un kondicionieris, zem sēdekļa 110l tīrā ūdens, zem grīdas vēl pilna 100 l netīrā ūdens bāka, 2 gāzes baloni, 160l ledusskapis, pāris platas gultas, tualete, plīts, mēbeles, u.t.t., u.t.t. !!! :) un uz autobāņa šis apkrāmētais Golfiņš 3. rindā mītu uz papēžiem pa priekšu braucošajiem Bembjiem? :) Smieklīgi palika, to iedomājoties :)
3) Kapēc vispār tik daudz tiek runāts par kempera degvielas patēriņu? Kemperis nav ikdienas mašīna, ar ko vizinamies katru dienu. Jā, ikdienas masīnai tas ir svarīgi. Bet ceļojumā ar kemperi (es domāju - lielā ceļojumā) mēs izbraucam pāris reizes gadā un uz to gatavojamies visu gadu. Un tam, kam mēs ilgi esam gatavojušies, ir jānotiek skaisti un ar baudu. Tas ir apmēram tā pat, kā tad, ja ejot uz kādu nozīmīgu balli, mēs izņemam no skapja savu pašu labāko uzvalku vai kleitu, kura maksā vairāk par mūsu ikdienas džinsiem, jo mēs šajās pāris stundās gribam izskatīties labi.
Vēl viens salīdzinājums, varbūt ne pārāk veikls. Pieņemsim, ka esam tik neprātīgi un nopērkam pašu dārgāko KASKO polisi (BTA) kemperim uz 1 gadu par 1500 EUR, bet ceļojumā aizbraucam tikai uz 15 dienām viena gada laikā. No šejienes izriet, ka vienas ceļojuma dienas KASKO polises cena ir 100 EUR. Piemērs stulbs - tomēr, uz šī izdevumu fona kāda gan var būt nozīme, vai mūsu kempera degvielas patēriņš ir nedaudz lielāks, vai nedaudz mazāks, ja tas sastāda ne jau lielāko daļu no ceļojuma izdevumiem.
Tie, kas arī brauc ar savu "luksusa klases" vieglo auto un guļ kempingā savā teltī, tiem vispār, rīta sakārtošanās aizņem pāris stundas.
Bet tie, kas ceļo ar kemperi, pēc rīta brokastīm tikai nomazgā savas pāris rīta kafijas krūzītes un pāris citus traukus un jau ir gatavi turpināt ceļu.
Ja ir jānobrauc no punkta A uz punktu B ātri, tad jā, it kā ar kemperi Vācijā pa bāni nevar pabraukt uz 200 km/st, kā to varētu ar vieglo automašīnu, bet ir jābrauc nedaudz lēnāk un nevar iet uz apdzīšanu tajos momentos, kuros ar vieglo mašīnu to varētu, toties braucot ar kemperi ir citas priekšrocības, kas to atsver. Kā jau minēju, braucot ar kemperi ir iespējams agrāk uzsākt ceļu un vakaros braukt ilgāk. Līdz ar to, es negribētu apgalvot, ka ar kemperi vienā dienā nevar nobraukt tik, cik ar "luksusa klases" vieglo auto.
Bet tie, kas ceļo ar kemperi, tā visa vietā un pa to laiku vienkārši brauc un ne par ko neraizējās, jo viņiem nav par jo uztraukties. Ja kempera pasažieri jūtās saguruši un nāk jau miegs, viņi vienkārši dodās uz savu guļas vietu. Ja šoferītim vēl ir spēka, viņš turpina braukt. Brauc tik ilgi, līdz ceļa malā ir kārtējā, lielā stāvvieta vai benzīntanks, kurā arī viņš uzreiz liekas gulēt.
Tie, kas ceļo ar kemperi, to var elementāri :)
Bet tie, kas ceļo ar kemperi, tajā pašā benzīntankā ērti sēž pie sava galda, ēd siltas, tikko pagatavotas pusdienas no veselīgiem mājas produktiem un klausās mūziku, vai skatās TV.
Bet tie, kas ceļo ar kemperi un arī grib izlocīt kājas pēc lielāka nobrauktā ceļa gabala, viņi ārā no kempera nekāpj, bet siltās čībiņās uz pūkaina paklāja dejo rokenrolu un viņiem ir pilnīgi vienalga, vai ārā ir sniegs, lietus vai krusa. :)
Mārtiņ, mazām, sīkām vieglajām mašīnītēm ar 2 litru benzīna motoru degvielas patēriņš ir pat lielāks, nekā kemperim.
Par noparkošanos arī nevaru piekrist. Ne jau visi kemperi ir milzeņi. Ja kempera garums ir nedaudz virs 6 metriem un svars nav lielāks par 3,5 tonnām - tātad, tā ir vieglā mašīna. Ja ir zīme "virs 3,5 tonnām iebraukt aizliegs", tas nozīmē, ka ar šādu kemperi droši uz priekšu! Ja garums tāds, kā es rakstīju - var noparkoties gandrīz jebkurā vieglo automašīnu stāvvietā (ja nav speciāla aizlieguma). Sīka viltība - ja kempera "pakaļu" var pārlaist pāri stāvvietas malai virs zālāja - vispār super!
Tu raksti, "Braukt ar smago mašīnu"? Ja kemperim nav nīkulīgs motors, kādi mēdz būt īres kemperiem un nav lielās buras virs kabīnes "alkovena", tad ar kemperi var elementāri turēt līdzi vieglajām automašīnām kreisajā rindā visās valstīs (izņemot, protams, tās vietas Vācijā, kur nav ātruma ierobežojuma).
"Maksāt lielu naudu par ūdeni"? Nav taisnība. Ne jau katru dienu ir jāuzpilda ūdens. Bet ja benzīntankā vai lielajās autostāvvietās pie tualetes būdiņas ir ūdens krāns - vai Tev ir grūti aiziet ar kanniņu pēc ūdens, kurš neko nemaksā?
Mārtiņ, priekš kam Tev ir vajadzīgs elektrības pieslēgums? Nomaini parastās, kvēldiegu lampas uz LED lampām, pieliec vēl kādu salona akumulātoru, uzliec pāris saules baterejas uz jumta un par elektrības problēmām Tu vispār aizmirsīsi un Tev nebūs jāmeklē kempings elektrības dēļ. Bet ja gadīsies tomēr būt kempingā - varēsi nepiemaksāt par elektrības pieslēgumu (kas, īstenībā, nav nemaz tik dārgs).
"Gulēt sakarsušā plastmasas mājā"? Nav taisnība. Kempera siena sastāv no apm. 35 mm bieza putuplasta - tātad, viņš nemaz tik ļoti neuzkarst. Bet ja kemperim ir uz jumta kondicionieris, kas var strādāt arī tad, ja ir izslēgts motors - kemperī ir vēss gan dienā, gan naktī.
Par kanalizācijas izliešanu - jā, Tev taisnība. Vienu reizi 5 dienās tomēr kempingā ir jāiebrauc, tur nu neko nevar darīt. Tātad, ja ceļojums ir 14 dienas, tad par 2 kempingu apmeklējumiem, taču, naudu kaut kā sagrabināt varbūt varēsim?
Vienvārdsakot - par to naudu var daudzus gadus lidot ar lidmašīnu, nopirkt luksusa klases auto un gulēt piecu zvaigžņu viesnīcās.
- noparkot nevienā normālā vietā pilsētā nevar;
Uzskaitīt "labumus" vēl? :)
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X