Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
No 6.decembra Ceļu satiksmes drošības dienests (CSDD) organizē kampaņu "Visu uzmanību ceļam!", lai aktīvāk pievērstu autovadītāju uzmanību tam, cik svarīgi ir nenovērst uzmanību pat uz sīkumiem un laicīgi sagatavoties braucienam, pirms uzsākt braucienu, nevis darīt paralēli lietas tā laikā.
Gandrīz trešdaļa ceļu satiksmes negadījumu Latvijā ir saistīta ar autovadītāju neuzmanību, atrodoties pie automašīnas stūres. Kas novērš mūsu uzmanību un kā šo faktoru ietekmi mazināt, interesējamies raidījumā Kā labāk dzīvot.
CSDD Komunikācijas departamenta vadītāja Ilze Šipkēvica norāda, ka galvenie uzmanības zagļi pie stūres ir viedtālruņu lietošana, citi pasažieri un mājdzīvnieki novērš uzmanību. Vēl aktuāla ir ēšana pie stūres.
Trīs aspekti ir svarīgi, kāpēc notiek negadījumi – autovadītājs un viņa uzvedība, ceļš un transporta līdzeklis. Pie mazākās kļūdas var notikt negadījums, avārijas var gadīties gan jauniem vadītājiem, gan pieredzējušiem.
Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis atzīst, ka tālruņu, viedierīču lietošana pie stūres turpinās, atvien vairāk auto vadītāju tiek saukti pie atbildības par to.
"Drošas braukšanas skolas" direktors Jānis Vanks piekrīt, ka viedierīces ir liela problēma, kas novērš vadītāju uzmanību. Pat sniegputeņa laikā cilvēki pamanās izmantot viedierīces pie stūres.
„Jo modernākās ir mūsu automašīnas, jo pašas vairāk dara cilvēku vietā, jo vairāk rodas vēlme laiku atvēlēt kam citam. Veselais saprāts un atbildība nav atcelts, bet automašīnas mūs izlutina,” vērtē Jānis Vanks.
Mašīnas multimedialitāte ir viens no šādiem aspektiem. Kā vēl vienu aspektu, kas novērš vadītāja uzmanību, Vanks min sarunas ar pasažiem.
Apdrošināšanas kompānijas „BALTA” Transporta risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks stāsta par kampaņu, kas brīdina par meža dzīvniekiem, kuri var izskriet uz ceļa. Šādu gadījumu skaits pieaug.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (4)
- kapēc netiek izbūvets dienvidu tilts lidz Jelgavas šosejai, bet gan kaut kadi murgaini Ķekavas apvedceļi, kas iet paralēli 2-5km no Jelgavas sosejas, un pēc Rail Baltic uzbūves vispar būs lieka jo atdurās Mūkusalas, Dienvidu tilta korķos.
sadus infantīlus CSDD, Latvijas valsts ceļu piemērus var atrast simtiem un Timrotam darbs nekad nebeigsies.
ja CSDD, VP, ceļu ipašnieku sauso atlikumu var novertet ar šādu sauso statistiku, tad turpinam kampaņas un cerēt ka neģeli Latvijā lido tikpat atri cik brauc autovadītaji.
ir labi apelēt pie autovaditaju un celu ipasnieku veselw saprata, bet acimredzot ir nepieciesams kontrolet gan skuterus gan auto,vadītājus kur dadzi darba laika ir tie pasi celu infrastrukturas parraudzitaji, nav ari elementaras sistēmas kas pastāvīgi uzkraj un analize satiksmes drosibu jo gadu desmitiem CSDD un VP izmanto infantilo atrunu - nepareizi izvelets brauksanas atrums.
ARI TAS KA SENIORI PEC 70 VESELIBAS PROBLEMU KRASO IZMAINU REZULTATA IR TIKPAT BISTAMI KA TIKKO 2 GADUS TIESIBAS IEGUVUSIE.
KUR IR CSDD VP RICIBAS PLANS - TAS IR TUKSA MULDESANA UN NEKA NEDARISANA KA DAUDZIEM CELU SATIKSMES DALIBNIEKIEM JO TUR TIE PASI SOFERI STRADA.
klausoties satiksmes drosibas padomi jāsecina ka vienigais drosibas uzlabošanai Linkatim tika ieteikts sakt izstradat drosibas Aplikaciju , kuru varēšot izmantot bīstamā situacija pie stures zinot satiksmes ministrijai.
šādai satiksmes drosibas padomei ir vel daudz jāaug lai tiesam uz celiem butu drošāk, jo tiek pieļauts izmantot pat valsts institūcijām reklamet risinajumus kas nevien nepalielina drosibu bet iesaka autovaditajiem veidot bistamas situacijas uz cela .
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X