Dārzeņu nedēļas noslēgumā skaidrojam, kā dārzeņus pareizi izmantot, lai kontrolētu savu svaru, to pēc vajadzības samazinātu, vai tieši otrādi - palielinātu. Vai var būt tā, ka dārzeņu patēriņš ir nevis jāpalielina, kas bieži tiek uzsvērts, bet gan jāsamazina?

"Mēdz būt slimības, kad dārzeņu ēšana jāierobežo. Var būt kādu konkrētu dārzeņu nepanesība. Individuāla nepanesība var būt. Visā visumā dārzeņi ir jāēd!" uzskata dietologs Andis Brēmanis.

Pamatprincipi – daudzveidība, mērenība un gatavošanas nianses.

Uztura speciāliste Liene Sondore piekrīt šiem pamatprincipiem. Atbildot uz nedēļas laikā klausītāja uzdoto jautājumu, vai ir dārzeņi, kurus ēdot, var pieņemties svarā, viņa uzskata, ka palīdzēt var olbaltumvielu avots - zirņi un pupiņas -, ko latvieši līdz galam nenovērtē. Bet tam jābūt sabalansētām ar fiziskām nodarbēm.

Andis Brēmanis norāda, ka viens no svara vairošanas avotiem var būt kartupelis.Bet svara regulēšanai noteikti nepieciešami spēka treniņi, fiziskās aktivitātes.

Man nav laika, runājot par dārzeņu pagatavošanu, ir tikai aizbildinājums, uzskata Liene Sondore. Šobrīd dārzeņus var iekļaut, piemēram, brokastu omletē. Olām pievienot kabaci, lapu salātus vai tomātus.

Kabaci var arī sarīvēt un ātri sacept ar olu.

Bet ja nepatīk kāds no dārzeņiem arī pēc 10 un 20 piedāvājuma reizes, cilvēks ir tiesīgs atteikties. Pieaugušajiem mēdz būt negatīva pieredze ar kādu dārzeni.

Tā nevar būt, ka negaršo neviens dārzenis! Bet nav arī visiem visam jāgaršo.

Der atcerēties, ka dažadi pagatavoti vai pat dažādi sagriezts dārzenis garšo atšķirīgi.