"Būtiski atbildēt uz jautājumiem, ko mums vajag, kā vajag, ko tas dos. Svarīgi saprast, ko tas dos, runājot par investīcijām IT. Ja nevar godīgi uz šo jautājumu atbildēt, varbūt arī to nevajag. Varbūt mūsu bizness ir tāds, ka arī to nevajag," raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro "SK Solutions" vadītāja Latvijā Sanita Meijere.

SARS cov2 pandēmiju daļa Latvijas uzņēmumu sagaidīja nesagatavoti šādai krīzei, jo kurš gan kaut ko tādu varēja iedomāties, nemaz nerunājot par kaut kādu plānu izstrādi ārkārtas stāvoklim. Tomēr ir gana daudz uzņēmumu, kas ātri pārkārtojās jaunajai realitātei, jo tajos laikus bija izstrādāta digitālā stratēģija.

Meijere norāda, ka uzņēmumam ir svarīgs nākotnes mērķis un tad ir jāizstrādā stratēģija, kā to sasniegt. Un tad nāk palīgā IT stratēģija, kur definēts, kā informācijas tehnoloģijas var palīdzēt sasniegt stratēģisko mērķi un realizāciju: sasniegt vispār, sansniegt ātrāk, sasniegt izmaksu ziņā veiksmīgāk, sniegt lielāku atdevi un arī peļņu.

"Ne vienmēr ieguvums ir tas, ko var izmērīt naudā. Varbūt pieaugs klientu apmierinātība, varbūt viņi ieteiks uzņēmumu citiem, varbūt darbinieki jutīsies labāk, strādājot ar jauniem rīkiem un tehnoloģijām. Tas nav mazsvarīgi, tas ceļ uzņēmuma pievienoto vērtību ilgtermiņā," vērtē Meijere.

Speciāliste norāda, ka parasti idejas par izmaiņām nāk no augstākā līmeņa vadītājiem un vidējā līmeņa vadītājiem. Viņu teiktais, ka mums kaut ko vajag, ir galvenais. Tad ir otrs aspekts, kā šo vajadzību atrisināt, IT cilvēka loma būtu saprast, kā risināt un palīdzēt risināt.

Vienmēr jāatceras, ja kaut ko izveidojam, tas ir arī jāuztur.