Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Nākamo trīs gadu laikā e-komercijas īpatsvars Baltijas valstīs pieaugs līdz 12 %, bet 30% no mazutirdzniecības pieauguma nodrošinās pirkumi internetā., liecina SEB bankas veiktais pētījums. Tas ir daudz vai maz un kas traucē e-komercijas attīstībai Latvijā, vaicājam ekspertiem un praktiķiem raidījumā Kā labāk dzīvot.
Ekonomists Dainis Gašpuitis stāsta, ka Latvijas no pārējām Baltijas valstīm iepaliek e-komercijas attīstībā. Viens no iemesliem ir reģionālais aspekts, kas traucē attīstīties piegādēm, arī pietrūkst spēcīgu līderu e-tirdzniecībā Latvijā, dominē ārvalstu kompānijas, kas izplešas. Arī demogrāfiskā struktūra to ietekmē: mums ir vecāka sabiedrība un cilvēkiem ar gadiem ir grūtības e-kanālus izmantot. Tas ir viens no lielākiem šķēršļiem turpmākai izaugsmei.
Reģionos preču iegādes pievilcīgumu apgrūtina tas, ka no Rīgas ir dārga piegāde tālāk arī tām precēm, kas pasūtītas no ārzemēm.
"Uz reģioniem firmas ne labprāt izplešas, reizēm preču piegāde uz Liepāju ir sarežģītāka nekā liepāniekam pasūtīt no Lietuvas, kur atved no Klaipēdas. Tas rada izaicinājumus un arī norādes par to, kas risināms," komentē Gašpuitis.
Uzņēmējs un IT speciālists Kārlis Blumentāls atzīst, ka ir jūtama rezervētība un uztraukums no cilvēkiem, kad daudzi nav pārliecināti par saviem spēkiem, baidās un uztraucas, jo e-komercija un internets liekas kaut kas svešs un varbūt sarežģīts. Realitātē cilvēki, kad sāk veidot e-veikalu vai mājaslapu, rezultāts ir veiksmīgs.
Kārlis Blūmentāls vērtē, ka daudziem šī laika ierobežojumi rada neērtības, jo nav raduši iegādāties internetā daudzas lietas.
"Ir jūtama rezervētība, bet šis laiks ir piespiedis cilvēkus interesēties par šīm lietām, daudzi cilvēki, kas pirms tam nedeva priekšroku internetā pirkt kaut kādas lietas vai produktus, ir apgūt to. Daudzi tirgotāji, kas nedeva iespēju nopirkt savus produktus, arī spiesti padmāt, kā izveidot e-komerciju un ielikt savu biznesu digitālā vidē. Izausme ir ļoti jūtama," norāda Blumentāls.
2020. gadā bija jūtams, ka nekad tik daudz cilvēku tik īsā laikā nav izveidojuši tik daudz interneta veikalus.
Ir platformas, kur bez īpašām zināšanām var izveidot savu mājaslapu vai interneta veikalu, bet jāgrib kaut ko darīt, kaut ko jaunu mācīties un apgūt. Arī brīvs laiks nepieciešams, veidojot savu mājaslapu. Izveidot savu e-veikalu paša spēkiem ir viegli, svarīgi piestrādāt pie mārketinga.
Uzņēmējs un e-komercijas praktiķis Gustavs Gotauts vērtē, ka šis laiks māca iepirkties internetā un māca to, ka pirkt internetā ir normāli. Bet uzņēmējiem jāņem vērā citi noteikumi darbā ar klientiem, kas tajā pašā laikā paver jaunus eksporta tirgus.
Kāds ir šis laiks, kā veicas ar savu izstrādājumu piedāvāšanu un tirgošanu e-vidē un kādi ir lielākie izaicinājumi, atklāj meistari Ilze Vainovska, Margarita Muntaga un Reinis Lācis, ar kuriem tikāmies projektā “Meistars 21. gadsimtā”.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (3)
Lai ari latvijas banka lepojas ar finansu sektora tehnologiskajam spejam faktiski situacija ir loti bēdīga un vairak imitē inovācijas, piemeram, no 13 bankam tikai viena var nodrosinat ienākošos ātros maksajumus kur nauda konta ienāk/iziet 10 sekundes, pārējās jau piecgadi it ka to dara bet tas notiek bērnudārzā smilsu kastes limeni.
MUSU UZŅĒMUMAM IZSTRADAT JAUNUS EKOMERCIJAS RĪKUS AR CITU VALSTU ES BANKĀM IR DAUDZ VAIRĀK IESPĒJU UN ATBALSTA KĀ AR VIETĒJO LIELO BANKU IKT SMILŠU KASTĒM KURAS VAIRĀK ATGĀDINA FATAMORGANU TUKSNESĪ.
vēl vairāk āža kāju ir ar norēķiniem kur akmenslaikmeta bankas par ārprāta nosacījumiem grib novilkt 7 ādas gan no pārdevēja par norēķinu pakalpojumu gan no pircēja par bankas karti. vel sliktak ka bankas ir tik zema limeni tehnologijas, ka atzina savu nespēju uzturēt interneta norēķinus viedtalruni un pilniba tos atdeva apple un google pay un tad naudu veikala kontā vēl jāgaida 2-3 darbadienas
un protams internetveikalu vide ir mežonīgie austrumi kur PTAC un SPRK nespej jau gadu desmitiem sakārtot jo pat Vacija ir pienemts likums ka telefoniski noslēgti pirkuma abonementi/ligumi nav spēkā ilgāk par 3 mēnešiem, kad tiek publiskoti čakarēti patērētāji rodas jautājums, kas pieļauj šādus noziegumus
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X