Veselīga maltīte nevar būt lēta un vienkārši pagatavojama - šāds apgalvojums ir dzirdēts ne reizi. Tomēr arī mājās var pagatavot vienkāršu, lētu un, galvenais, arī veselīgu maltīti, raidījumā Kā labāk dzīvot atklāj happywhispers.lv blogere, veselīga uztura atbalstītāja Līga Andžāne un bioblogs.lv blogere Ilva Bekmane.

Raidījuma viešņu ieteikumi:

  • Vasarā ir iespēja ēst lētāk un veselīgāk, taču tāpat ir jaseko līdzi cenām, kvalitātei un piedāvājumam veikalos un tirgū.
  • Jaunie veselīgie produkti, piemēram, kvinoja vai čia sēklas, ir dārgāki, bet var iegādāties, kad veikalā ir īpašie cenu piedāvājumi.
  • Tiem, kas ir skeptiski par iespējām iegādāties kvalitatīvu pārtiku, raidījuma viešņas iesaka pārskatīt savus iepirkšanās un līdzekļu tērēšanas paradumus. Varbūt var atteikties no vieniem pirkumiem, piemēram, salīdzinoši dārgas kafijas iegādes ārpus mājas, lai iegādātos kvalitatīvākus produktus.
  • Līga Andzāne atzīst, ka vasarā svarīgi, lai nav ilgi nav jāstāv pie plīts – salāti, tie var būt vienkārši, varbūt ar daudzveidīgām sastāvdaļām. Klāt griķi, rīsi vai arī krāsnī cepti kartupeļi. Arī jaunie kartupeļi ar salātiem.
  • Lai būtu veselīgi ir jāēd daudzveidīgi un to var darīt vasarā. Salātos var pievienot grauzdētus riekstus vai sēklas, tā pievienojot olbaltumvielas.
  • Ilva Bekmane uzskata, vienkāršs ēdiens, kur pēc iespējas mazāk sastāvdaļas. Viņa piedāvā trifeļu recepti, kur pamatā melnās pupiņas, kas satur daudz olbaltumvielu, pievienots kakao, nedaudz kokosriekstu cukurs. Visu sablendē un saveļ bumbiņas.
  • Līga Andžāne pati gatavo humusu. Turku zirņus izvāra, pievieno sezama sēklu pastu, citronu sulu, ķiploku daiviņu, sāls, pipari, nedaudz čili pārslas, visu sablendē un var likt pie salātiem, ēst ar maizi.
  • Humuss nav obligāti jāgatavo tikai no turku zirņiem, var izmantot arī dažādas pupiņas un citus zirņus.
  • Dārza svētkus rīkojot, viešņas neiesaka atteikties no ierastā šašlika, ja gribas to viesiem pasniegt, bet papildināt ēdienu piedāvājumu dažādi pagatavotu plašāku dārzeņu klāstu, pašu gatavotām mērcītēm, arī majonēzi vai tomātu mērci.
  • Dārzeņus var interesanti sagriezt vai sarīvēt. Ieguldīt labā rīvē ir izdevīgi, jo maltītes sanāks interesantākas.
  • Vēl viena ātra un veselīga saldējuma recepte: banānu sagriež šķēlēs, sasaldē, tad liek blenderī ar sezonālām ogām. Var ēst uzreiz, var vēl mazliet ielikt ledusskapī.