Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Iespējas nokļūt pie ārsta un veikt dažādus izmeklējumus palēnām atjaunojas. Tā kā rindas ir krietni iekavējušās, pacientiem jābruņojas ar pacietību, lai nokļūtu pie ārsta. Speciālisti atzīst, ka šajā cilvēki daudz rūpīgāk izvērtē, vai doties pie ārsta uz konsultāciju klātienē.

Biedrības “Par sirdi” vadītāja Inese Mauriņa norāda, ka šobrīd saskaras ar to, ka slimnīcām un ārstiem ir milzīgs darbs, pārplānojot pacientu plūsmas, jo ir izveidojušās rindas šajā laikā, kamēr ierobežumu dēļ nebija iespējas tikt pie ārsta.

Mauriņa atzīst, ka pacientu organizācijas novērtē to, ko dara mediķi Covid-19 ierobežošanai, bet vēstule, ko biedrības adresējušas valdībai, ir saistīta ar bažām, jo biedrības saņem daudz pacientu jautājumu par iespējām nokļūt pie ārsta. Tāpat satraucoša ir ziņa, ka medicīnas iestādēs pietrūkst individuālo aizsardzības līdzekļu, kas var radīt situāciju, ka pacientu plūsma pie ārsta atkal tiek apturēta.

Veselības centra 4 valdes priekšsēdētājs Māris Rēvalds norāda, ka drošības pasākumu nodrošināšanai, pacientiem lūdz nākt ar maskām vai piedāvā tās iegādāties. Tāpat tiek citādi tiek organizēta pacientu plūsma pie ārsta. Rindas virzās lēnāk, jo pacienti ir “jāizreto”. Tāpēc ir jāizvērtē izmeklējuma un ārsta apmeklējuma nepieciešamību. Tāpat nevajag aizmirst par šī brīža jaunumu – attālinātās konsultācijas.

Rēvalds arī norāda, ka akūtus pacientus pieņem ikvienā ārstniecības iestādē, un atgādina, ka tagad ir pieejami visi izmeklējumi un speciālisti, arī fizioterapija, atsevišķas operācijas un invazīvas manipulācijas, bet no 20.maija drīkstēs veikt plānveida operācijas, kurās neizmanto vispārējo anestēziju.

Tā kā rindas ir iekavējušās, pacientiem pacietīgi jāinteresējas visos iespējamos veidos par to, kad būs jādodas pie ārsta jau uz nozīmēto izmeklējumu vai kad ir iespēja pieteikties.

Krīzēm raksturīgi, ka mazinās pacientu maksātspēja, šobrīd ir sajūta, ka finansiālie ierobežojumi nav tas, kas mudina cilvēkus neapmeklēt ārstus, pacienti vairumā gadījumu izsver kontaktu un apmeklējumu nepieciešamību. Pacienti nāk, kad ir nepieciešams. Tiesa, var manīt, ka cilvēki pie ārsta vēršas arī ar ielaistām slimībām

Ģimenes ārsts Andris Baumanis norāda, ka attālinātās konsultācijas darbojas, turklāt viņš norāda, ka par tādu ieviešanu domājis jau labu laiku iepriekš, sakrita, ka programmu palaida tieši sākoties krīzei.

Baumanis arī atzīst, ka klātienes pieņemšanā pacientu skaits samazinājies vismaz četras reizes, ir pieaudzis zvanu skaits. Radikāli mazinājusies bērnu plūsma pie ārstiem šajā ārkārtas situācijas laikā, kad bērni vairāk atrodas mājās.

Baumanis vērtē, ka problēmas ar saslimstības vilni varētu būt pēc ārkārtas stāvokļa. Kamēr ir ārkārtas stāvoklis, cilvēki atrodas noteiktā stresa stāvoklī, organisms mēģina sevi pasargāt. To rezultātu, kas būs no šī stresainā perioda, mēs redzēsim pēc mēnešiem diviem, trim.

Pacientu portāla www.piearsta.lv izstrādātājs, “Blue Bridge Technologies” valdes priekšsēdētājs Jānis Rancāns skaidro, kā darbojas portāls, lai tas būtu visvienkāršākais veids, kā pacients var atrast vajadzīgo ārstu, laiku, kas piemērots abiem, pierakstīties, saņemt apstiprinājumu un doties pie ārsta. Doties pie ārsta, tas arī nozīmē konsultēties attālināti.