Pēdējo dienu karstums, sausums un straujās temperatūras svārstības diennakts laikā liek mainīt ierasto aprīļa un maija sākuma dārza darbu grafiku. Ko darīt kā ierasts līdz šim un ko nāksies mainīt, raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro dārzniece Maruta Kaminska. Savukārt neiroloģe Dace Bērziņa iesaka, kā izvairīties no nepatīkamām muguras sāpēm pēc dārzā pavadītas dienas.

Ja būs solītais aukstums, lielās salnas, paliksim bez ražas. Ja ir nelielas salnas – mīnus 1-2 grādi, var augiem klāt agroplēvi, likt dūmu sveces, bet ir arī parādījies jauns preparāts, ar kuru var miglot un aizsargāt pret salnām. Var arī laistīt salnu naktīs.

Darbs dārzā un neiroloģija ir savā ziņā saistāmas lietas. Daudziem 1.maijs ir kā starts dārza darbiem, tāpēc nākamās dienas bieži ir intensīvs darba laiks neirologiem, jo cilvēki ir pārpūlējušies. Viņiem sāp mugura, rokas.

  • Dārza darbos ejam uzreiz lielā apjomā, neparēķinot, ka ķermenis tam nav sagatavots.
  • Viena smagā darba diena dārzā var dot par sevi zināt.
  • Nevar teikt, ka strādājam nepareizi ar lāpstu, bet gan ķermenis nav sagatavots dārza darbiem jeb cilvēks nav iesildījies. Pirms katras slodzes, arī pirms dārza darbiem, vajag iesildīties.
  • Ieteicams kaut nedaudz izstaipīties, lai mugura sagatavojas.
  • Elementārs vingrinājums: Kājas plecu platumā, paceļam rokas uz augšu un mēģinām ķermeni pastiept uz augšu. Vienu roku (sānu) pastiept, otru roku.
  • Ieteicams plaukstu locītavas ieapaļot.
  • Izstaipīties der ik pa laikam. Tas paņem 2-3 minūte. Var arī atspiesties pret ābeli un 90 grādu leņķī dibenu stiept uz aizmuguri. Arī tas palīdzēs.
  • Maruta Kaminska ar ceļu sargiem (mīkstiem) rāpo ravējot. Tāpat izmanto muguras jostu smagākiem darbiem.
  • Saka, ka staigāt ar plikām kājām var sākt, kad nograndis pirmais pērkons. Taču šodienas mainīgajos laika apstākļos raidījuma viešņas iesaka izvēlēties laiku, kad zeme ir pietiekami silta, lai stādītu ābeli vai ķirsi. Tad var sākt staigāt plikām kājām un sēdēt zemē.