Raidījuma skanēšanas laikā variet sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


Nav tādas dienas, kad Rīgā, Doma laukumā, mēs nesastaptu vismaz pāris tūristu. Tiktāl labi, bet vēl 2018.gadā veiktā tūristu aptauja Latvijas lielākajās pilsētās liecina, ka 69% no viņiem labprāt apmeklētu mūsu valsts dabas teritorijas, nevis tikai apskatītu Rīgas centru. Diemžēl nozares speciālisti uzskata, ka ar tūristu nogādāšanu pie dabas krūts mēs esam vēl bērnu autiņu stadijā. Vai šādam pesimismam ir pamats, raidījumā Kā labāk dzīvot  vērtē Kurzemes Tūrisma asociācijas priekšsēdētājs Artis Gustovskis, Latvijas Dizaina centra vadītāja, Radošās darbības nedēļas "Radi!2019" reģionālās attīstības programmas Radošās tūrisma misijas žūrijas dalībniece Dita Danosa un māksliniecisks viesu nama "Ārpus laika" saimniece Ilze Bērziņa. Sazināmies ar tūrisma mārketinga guru Latvijā, biznesa augstskolas “Turība” pasniedzēju Aivaru Mackeviču un Latvijas investīciju un attīstības aģentūras Tūrisma departamenta vadītāju, Radošo Tūrisma misiju konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētāju Inesi Šīravu.

Artis Gustovskis norāda, ka veloceliņu daudzums valstī ir viens rādītājs, kas nosaka, kur esam tūrisma nozarē, kas raksturo nozares attīstību mūsdienās.

Latvijā ir atsevišķi reģionāli veloceliņi, bet nav vienota tīkla.

Ilze Bērziņa min, ka ir foršs veloceliņš Ikšķile – Ogre un ir ko redzēt, bet no Ikšķiles uz Salaspili, uz botānisko dārzu, nevar aizbraukt ar velosipēdu.

Ilze Bērziņa norāda, ka arī Igaunijā tūristi vairāk koncentrējas lielajās pilsētās. Latvijā ir vairāki projekti, kas mudina cilvēkus doties ārpus Rīgas, tomēr Latvijā kādā tūrisma mītnē cilvēki vidēji uzturas vienu diennakti, Igaunijā – vairāk, viens no iemesliem šādai izvēlei – kaimiņos ir augstākas cenas.

Viņa uzskata, ka Latvijā uzņēmējiem, kas darbojas tūrisma jomā, problēmas rada pašvaldību piedāvājums nozarē, kur ir vairāk bezmaksas piedāvājumu, ko izvēlas tūristi. Pašvaldības nestrādā rokrokā ar uzņēmēju, drīzāk traucē.

Dita Danosa pārliecināta, ka tūristu piesaistīšanai mazpilsētās arī uz ilgāku laiku ir nepieciešams stāsts. Ja būs stāsts, cilvēki interesēsies par Latviju arī šādā pelēkā ziemā. Tāpat svarīgas ir zīmes un norādes, kas tūristus informē, kas te ir interesants, kā nokļūt interesantajā vietā.