Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Brīdī, kad elektroenerģijas cenas aizvien kāpj, skaidrojam, kas patērētājiem jāzina par elektroenerģijas līgumu veidiem, apsverot tirgotāja maiņu, līgumu slēgšanu un maksājumiem par elektroenerģiju.
Raidījumā Kā labāk dzīvot sniedzam praktiskus ieteikumus un padomus, kā izvēlēties sev izdevīgāko elektroenerģijas tirgotāju un ko pirms elektroenerģijas tirgotāja izvēles iesaka ņemt vērā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) speciālisti.
Sazināmies ar SPRK Enerģētikas departamenta Tirgus uzraudzības nodaļas vadītāju Jāni Negribu, SPRK Enerģētikas departamenta Tirgus uzraudzības nodaļas Vecāko tirgus uzraudzības ekspertu Reini Āboltiņu, kā arī PTAC Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta direktori Ievu Baldiņu.
Lai ietaupītu naudu par elektroenerģiju, iespējams sekot līdzi elektroenerģijas cenai biržā un veidot savus patēriņa paradumus pēc tās.
“Triks ar biržas cenu ir tāds, ka no rītiem un vakaros cena var būt trīs, četras, pat desmit reizes augstāka nekā citā dienas laikā,” stāsta Reinis Āboltiņš. Līdz ar to šādā veidā iespējams ievērojami ietaupīt, piemēram, veļas mašīnu vai trauku mazgājamo mašīnu izvēloties slēgt laikā, kad cena ir zemāka.
Elektroenerģijas cenām biržā iespējams sekot līdzi “NordPool” interneta vietnē: https://www.nordpoolgroup.com/
Kopumā šobrīd ir reģistrēti vairāk nekā 20 elektroenerģijas tirgotāju, kas piedāvā savus pakalpojumus Latvijā, tiesa, ne visi apkalpo mājsaimniecības, specializējoties uz uzņēmumiem.
Bet kā izvēlēties savam elektroenerģijas patēriņam izdevīgāko piedāvājumu? Raidījuma viesi iesaka sākt ar izpēti internetā, proti, ievadīt savus elektrības patēriņa datus kādā no vietnēm, kur pieejams tarifu salīdzinājums, piemēram, www.energija24.lv vai www.elektroenergija.lv un skatīties, kādu piedāvājumu kalkulatori sarēķina.
Tiesa, kalkulatori ne vienmēr strādā pavisam precīzi, tāpēc Reinis Āboltiņš iesaka izvēlēties, piemēram, trīs interesantākos piedāvājumus un doties tālāk uz katra konkrētā tirgotāja mājas lapu, kur šos datus precizēt. PTAC pārstāve Ieva Baldiņa arī iesaka sazināties ar konkrēto enerģijas tirgotāju, varbūt kādām patērētāju grupām ir pieejamas atlaides vai īpaši piedāvājumi, jāņem arī vērā, ka cena par elektroenerģiju tiek veidota no vairākām komponentēm. Jāpievērš uzmanība arī iespējamajiem līgumsodiem.
PTAC informē, ka elektroenerģijas tirgotāju patērētājs drīkst mainīt līdz katra mēneša 15. datumam. Ieva Baldiņa arī min kādu mazāk zināmu niansi, ko tirgotāji īpaši neafišē, proti, ja patērētājs ir saņēmis cita tirgotāja zvanu ar piedāvājumu mainīt elektroenerģijas piegādātāju un patērētājs šim jaunajam piedāvājumam piekrīt, tad patērētājs drīkstot atteikties no sava līdzšinējā piegādātāja pakalpojumiem bez līgumsoda.
Reinis Āboltiņš un Jānis Negribs gan uzsver, ka katru jaunu piedāvājumu vajadzētu pamatīgi apsvērt un uzreiz neko neapsolīt – labāk atbildēt, ka jums vēl ir vajadzīgs laiks piedāvājuma apdomāšanai. Tāpat vienmēr rūpīgi jāizpēta savs līdzšinējais līgums.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (1)
par energijas piegādes līguma nosacījumiem nemaz nerunajot ja Latvijas gaze ar savu akmens laikmeta IKT sistēmu maina tarifus 2 reizes gada tad Latvenrrgo pilnigi nepilda liguma nosacījumu par tarifu mainu ne biežāk ka 2 reizes gada un tur ir pieredzēts ka tarifs mainas ar atpakaļejošu datumu, tad par to kas darās citos mazākos tirgotaju kantoros var tikai minet.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X