Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Iekšlietu dienesti ir mainījuši pa vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 saņemto zvanu apstrādes sistēmu, paralēli ieviešot arī mobilo lietotni "112 Latvija" un tīmekļvietni "112.lv". Par to, kas mainījies, ieviešot jaunās saziņas platformas, interesējamies raidījumā Kā labāk dzīvot. Par veiktajām izmaiņām plašāk stāsta Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Vienotā kontaktu centra Rīgas reģiona nodaļas prikešniece Olga Mistjukeviča un VUGD Vienotās kontaktu centra pārvaldes priekšnieks Hermanis Plisko.
Līdz ar pārmaiņām iedzīvotājiem pa tālruni 112 vairs nebūs iespējams sazvanīt kādu konkrētu policijas iecirkni, bet informāciju pieņems un izvērtēs vienots operatoru dienests.
"112.lv ir informatīva vietne, kurā skaidro, kādos gadījumos zvanīt, kādos - tomēr nē uz tālruņa numuru 112. Kā arī iepazīstina ar jaunumiem un skaidro, kur vērsties sadzīves problēmu risināšanai, kas nav ārkārtas dienestu pārziņā," norāda Hermanis Plisko.
Kāpēc lietotni uzstādīt savā telefonā?
"Lai nepieciešamības gadījumā ātrāk saņemtu palīdzību no operatīvajiem dienestiem. Ipaši domājām par cilvēkiem, kam ir citu valstu mobilo operatoru pieslēgums, kas nevar komunicēt. Viņiem nodrošina sakarus un norādot piktogrammas, var paziņot par notikušo," skaidro Hermanis Plisko.
Protams, aicina lejupielādēt jauno lietotni aicina arī Latvijas iedzīvotājus. Olga Mistjukeviča norāda, ka lietotne neaizņems daudz vietas tālrunī, bet ārkārtas situācijā būs gatavi un zinās, kā rīkoties.
Nepieciešams interneta pieslēgums, lai izmantotu lietotni.
Ja tomēr mobilie dati nav pieslēgti, iesaka izmantot tālruņa numuru 112, lai paziņotu par notikušo, arī tad dienesta pārstāvji varēs noteikt atrašanās vietu, bet jārēķinās, ka saruna būs ilgāka un norādes būs nepieciešamas vairāk.
"Palīdzību saņems arī bez lietotnes izmantošanas, ja cilvēks spēj runāt un ar viņu var komunicēt un atbildēt uz dispečera jautājumiem," atzīst Olga Mistjukeviča.
Lietotni izmanto, kad nepieciešama operatīvo dienestu tūlītēja iesaiste, ir apdraudējums dzīvībai, īpašumam vai veselībai.
Interesējamies arī, kāda ir iedzīvotāju pieredze, izmantojot vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, kas ļauj bez maksas sazvanīt policiju, ātro palīdzību un ugunsdzēsības un glābšanas dienestu.
Kad nevajadzētu zvanīt uz tālruņa numuru 112? Lai izsauktu taksometru, izteiktu viedokli par politiku, lai uzzinātu, kas noticis ar zvanītāja tālruni. Vairāk par to var uzzināt jaunajā mājaslapā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (2)
nevis ka piekrastē 112.lv
Kļūda 403
Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicinām Jūs zvanīt uz
IeM Informācijas centra Pakalpojumu dienesta tālruni +37167219111, e-pasts "pd@ic.iem.gov.lv"
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X