Pilnpiena produkti veicina sirds un asinsvadu slimību risku, tauku lietošana uzturā veicina liekā svara veidošanos, izlaižot ēdienreizes, var samazināt ķermeņa svaru. Cik šādos un vēl citos ar uzturu saistītos apgalvojumos ir mītu, cik patiesības, raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro medicīnas doktore asociētā profesore dietoloģe Laila Meija un uztura speciāliste Liene Sondore.

  • Viens ar mītiem apaudzis produkts ir kartupelis. Bet cilvēks nevar atbildēt uz jautājumu, kāpēc neēd kartupeļus, kas kartupeļos ir slikts.
  • Cilvēkiem ir vēlme ticēt kaut kādām lietām, bet neticēt citām pierādītām lietām. Bet kartupelis ir burvīgs minerālvielu avots, it sevišķi pie mums audzēts. Rīsos ir vairāk kaloriju uz 100 gramiem nekā kartupelī.
  • Nav kaitīgu produktu, svarīgi, kā mēs tos uztveram un cik daudz patērējam.
  • Griķi, rīsi, mieži, kartupeļi ir viens produktu plauktiņš, no vienas produktu grupas. Tradicionāli produkti, kuram ir sava vieta.
  • Var neēst maizi, bet, vai ar to ir jālepojas? Turklāt cilvēks, kas gadiem neēd maizi kādu principu vārdā, mēdz no tā ciest.
  • Cilvēki mēdz teikt, ka man ir ļoti slikti, ja apēd gaļu. Ne jau tā gaļa bieži ir vainīga, bet gaļas veids un ar ko kopā tas ir pasniegts.
  • Tie, kas regulāri lieto pilngraudu produktus ir slaidāki. Pilngraudu produktu lietošana arī ir saistīta ar mazāku sirds asinsvadu slimību risku un mazāku mirstību.
  • Izslēdzot kādas produktu grupas, mēs nepiefiksējam, ar ko to aizstājam. Neēdu, piemēram, pilngraudu produktus, bet apēdu dienā 7-8 ābolus vai kādus it kā veselīgus batoniņus.
  • Neēst rudzu maizi ne šķēli, bet apēst 18 ripiņas galetes, vai tiešām tas ir labāk?
  • Ja ēdat baltmaizi, ir jāsaprot, ka to ēst, ir kā dzert cukurūdeni. Bet fiziski aktīvs cilvēks to var patērēt droši.
  • Kāpēc izslēdzam atsevišķus produktus. Ja es zinu, ka kāds produkts ir slikts, vai ticu teorijai, ka tas ir slikts, tad nelietoju. Bieži šādus mītus vienkārši uzturam.
  • Katrs atrod veidu, kā labi jūtas. Ja ievēro ieteikumus, viens būtu ēst gaļu 2-3 reizes nedēļa pa 100 gramiem vienā reizē ar pāris nelieliem kartupelīšiem, kas nepeld majonēzēm. No tā nebūs smaguma sajūtas.
  • Ja mājās gatavots ēdiens ir panēts un vēl ar biezu mērci, nebūs nemaz veselīgāks par ātrā ēdināšanas iestādē iegādāto. Svarīgs ir jautājums, kā savu šķīvi porcionējam.
  • Piens ir normāla uztura sastāvdaļa. Viena porcija piena produktu ir siera šķēle, glāze kefīra vai piena, 100-150 g biezpiena.
  • Ir daži riski, kas pētīti, kur pārlieku liela piena produktu lietošana nav vēlama. Ir atsevišķi gadījumi, kad piena izslēgšana var palīdzēt.
  • Pieaugušie paši sev izvēlas ēšanas veidu, bet vecāki izvēlas bērnam uzturu. Šajā ziņā vajadzētu būt ļoti atbildīgiem radikālu izvēļu ziņā.