"Braucot galvenais respektēt ceļus un vidi, pa kuru braucam. Aicinām nebraukt pārāk lielās grupās, pārlieku netrokšņot, nedarīt ļaunu dabai un apkārtējiem cilvēkiem. Cienām cilvēkus, kas dzīvo teritorijās, kur braucam cauri, atbalstām vietējo biznesu," aicina motobraucējs Mārtiņš Sils raidījumā Kā labāk dzīvot.

Iespējams, kāds siltās ziemas dēļ nemaz nebija noslēdzis motosezonu, bet skaidrs, ka lielākā daļa motociklistu, siltajam laikam iestājoties, atklāj sezonu. Uzklausām idejas, kur un kā baudīt motopriekus, ievērojot ētiku un atklājot jaunus un aizraujošus maršrutus.

"Pirmais vārds ir cieņa, un to es esmu arī savos pasaules ceļojumos pieredzējis: ja es iebraucu jebkurā zemē, vienalga, kādi cilvēki tur dzīvo, nāku ar noliektu galvu, cieņu pret šo vidi, un tad gandrīz vienmēr mani ir uzņēmuši labi," atzīst Sils.

"Ja grib braukt sportiski un baudīt enduro sporta režīmu, tas ir jādara legālās vietās pie sacensību vai treniņu bāzes organizatoriem," norāda Sils.

Sils arī skaidro, ka Latvijā ir izveidotas vairākas trases, kur šādi var braukt. Bet ir braucēji, kas neizmanto šādas trases, metas mežā iekšā, kur vien grib, un viņi nepadomā, ka “ar krosa riepu var mežu uzart tā, ka sekas var būt neatgriezeniskas”.

Lai brauktu legāli, trasi vajadzētu veidot savā īpašumā vai saskaņot ar vietas īpašnieku un braukt dauzīties. Bieži tie ir kādi veci karjeri, kur var izplosīties, cik gribas.

"Ja to dara vietās, kur ir ciemi, pie mežiem vai kādas gājēju takas, un tas izraisa riskus un arī bojā vidi, lielākā daļa motociklistu, mani ieskaitot, to neatbalsta," tā Sils.

Viņš arī aicina ielūkoties motobraucējiem domātā mājaslapā, kur var iepazīt maršrutus vairākas Eiropas valstīs, arī Latvijā, un izlasīt arī īsu motobraucēja ētikas kodeksu.