Gaiss, ūdens, saule, gaisa peldes jeb pastaigas, veselīgs miegs, vēdināšana, minimālistisks apģērbs, kā arī pārdomāta ēšana, ir tas, ko iesaka speciālisti šajā laikā, lai pavasarī, kad piedzīvojam spēku izsīkumu un imunitātes kritumu, atjaunotu enerģiju un uzturētu priecīgu skatu uz dzīvi.

Raidījumā Kā labāk dzīvot uzklausām Rūdīšanās skolas vadītāju un elpošanas treneri Māri Žundu, pētnieku un ilgdzīvošanas ekspertu Uģi Klētnieku un Veselības centra 4 psiholoģi Daci Krūmiņu.

Māris Žunda no rīta pēc pamošanās iesaka elpošanas vingrinājumus,kas izkustina zarnu traktu. Tās ir apmēram piecas minūtes. Ieelpa caur degunu un arī izelpa caur degunu. Izpildīt 30 ieelpas un izelpas.

“No rīta pamostoties, mums vajag izveidot pareizu gāzu proporciju organismā, lai būtu gatavi darboties. Tad jau doties pēc glāzes ūdens,” skaidro Māris Žunda.

Viņš arī iesaka kontrastdušu no rīta un šobrīd, kad daudzi ir mājās, elpošanas vingrinājumus var veikt un arī kontrastdušu lietot pat vairākas reizes dienā.

Uģis Klētnieks aicina domāt par ēšanu un norāda, ka ēšana trīs reizes dienā ir kultūras tradīcija. Bet svarīgākais ir, ko ēst. Svarīgi uzņemt šķiedrvielas, ēst dārzeņus, augļus, sēnes, riekstus. Tāpat viņš iesaka fermentētus produktus izmantot uzturā, piemēram, skabētus kāpostus, kefīru, jogurtu

Arī Dace Krūmiņa norāda, ka svarīgs ir labs miegs. Un viens no pirmajiem indikatoriem, kas liecina par hroniska stresa klātbūtni ir grūtības aizmigt. Būtiski ir saprast, kas ir stresa cēloņi, ieklausīties sevī, kas satrauc. Šobrīd svarīgi, kā esam tikuši iepriekš galā ar krīzes situācijām, kas izraisa stresu. Vai mums ir iemaņas pārvarēt krīzes

Kāda klausītāja iesaka Tēvreizi no rīta un vakarā un paļauties uz likteni