Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


No 1. jūlija reizi ceturksnī Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) sniegs informāciju pensiju pārvaldniekiem par to, kādi klienti atrodas to pensiju otrā līmeņa plānos. Kas tagad mainīsies, raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro bankas "Citadele" meitas uzņēmuma "CBL Asset Management" valdes priekšsēdētājs Kārlis Purgailis, Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras Valsts fondēto pensiju shēmas administrēšanas daļas vecākā eksperte Ilze Vindele un "SEB Investment management" valdes priekšsēdētājs Jānis Rozenfelds.

Ilze Vindele skaidro, ka līdz 1. jūlijam par to, kādā ieguldījumu plānā atrodas un kāds ir uzkrātais kapitāls, zināja VSAA un arī pats cilvēks to varēja apskatīties. Tagad šo informāciju zina arī līdzekļu pārvaldītāji.

Ko tas mainīs?

Sākot no 1. jūlija līdzekļu pārvaldītājiem ir ne tikai tiesības uzzināt, kas ir viņu klienti un kādi pensiju plāni ir kuram cilvēkam, bet arī nāk klāt papildus pienākumi.

"Tas saistīts ar to, ka liela daļa iedzīvotāju atrodas vecumam neatbilstošos plānos, kā rezultātā neiegūst maksimālo efektu no uzkrājuma. Uzkrājums vai nu nevairojas maksimāli daudz, vai gluži pretēji, tuvojoties pensionēšanās vecumam, svārstības uzkrājumam ir pārāk lielas un pastāv risks, ka uzkrājuma vērtība pensionējoties būs mazāka, nekā tā varētu būt, izvēloties citu plānu," norāda Kārlis Purgailis.

Pēc diskusijām at valsts institūcijām secināts, ka līdzekļu pārvaldniekiem arī ir jāiesaistās tiešā komunikācijā ar iedzīvotājiem

"Zinot savus klientus, īpaši tos klientus, kas atrodas neatbilstošos plānos, varēs viņus uzrunāt un aicināt padomāt par to, ka varbūt jāmaina plāns. Plānu maiņas pienākums un atbildība ir paša iedzīvotāja ziņā. Pārvaldniekiem vismaz reizi gadā būs jākomunicē ar klientiem, kas atrodas vecumam neatbilstošā plānā," skaidro Kārlis Purgailis.