Mēdz teikt, ka skopais maksā divreiz. Kā izvairīties no zaudējumiem, iegādājoties vērtīgas lietas un kā parūpēties par to, lai nebūtu jāsaskaras ar nepatīkamiem pārdzīvojumiem, ja lietas pazūd vai nevērības dēļ tiek bojātas, skaidrojam raidījumā Kā labāk dzīvot. Kā iegādāties atbildīgi vērtīgas lietas un ko darīt, lai raizes par iegādāto dārgo mantu būtu mazākas, skaidro Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abašins un Patērētāju tiesību aizsardzības centra Patērētāju konsultāciju un sūdzību departamenta galvenā juriskonsulte Inta Berante-Sukaruka.

Garantija, ko dod tirgotājs precei, nelīdzēs pret kaķi, kas dauzījies istabā un apgāzis televizoru vai pret bērnu mestu bumbu. Šādos gadījumos var līdzēt pirkuma apdrošināšana. Garantija līdz, ja ir kāds defekts iegādātai mantai.

Bieži pirkuma apdrošināšana nāk līdzi kā bonuss maksājumu kartei. Taču liela daļa cilvēku nav informēti par to, kādas papildus iespējas iegūst ar bankas karti. Viena no tām ir pirkuma apdrošināšana, iegādājoties preci ar karti.

Raidījuma viesi mudina interesēties, vai pirkuma apdrošināšana eksistē jau kā papildus pakalpojums un aktīvi to izmantot. Sarežģītu situāciju gadījumā vispirms vērsties ar rakstveida iesniegumu pie pārdevēja, ja neizdodas rast risinājumu, vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.