Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Vienmēr pastāv iespēja, ka pat kārtīgi veikalā izpētot iegādāto preci, tā izrādīsies nederīga. Vēl lielāka iespēja, ka pirkums būs jāsūta atpakaļ pārdevējam ir tad, ja pasūtījums veikts internetā. Un ne vienmēr par piegādāto brāķi saņemsiet naudu atpakaļ. Kāpēc tā, raidījumā Kā labāk dzīvot skaidro Patērētāju tiesību aizsardzības centra (RTAC) Patērētāju konsultāciju un sūdzību departamenta direktore Edīte Drozda un CERT.LV IT drošības eksperts Armīns Palms.
PTAC sūdzību skaits ir pieaudzis, un tas nav saistīts tikai ar iepirkšanos internetā, bet arī ar to, kā ir negodprātīgi komersanti, kas izmanto to, ka cilvēku iepērkas internetā un negodprātīgi pilda savas saistības.
Tipiskākie gadījumi - paņem priekšapmaksu, bet preci nepiegādā.
Armīns Palms mudina pārbaudīt atsauksmes par interneta veikalu, kā arī tehnisko informāciju, pēc kuras var aptuveni noteikt, vai veikals ir īsts. Pārbaudei viņš iesaka izmantot rīku scamadviser.com.
Viens no veidiem, kā patērētājs var justies droši, veikals piedāvā pēcapmaksu. Ja veikals piedāvā tikai priekšapmaksu, Edīte Drozda aicina izvērtēt komersantu, cik viņš ir uzticams.
"Lielākā patērētāju kļūda - iekrīt uz lētāko cenu. Salīdzina cenu, reizēm cena ir ne tikai 10, bet pat 50 eiro lētākā. Tālāk pat neskatās, vai šis komersants ir norādījis savus kontaktus. Pati vienkāršākā pārbaude ir, vai komersants savā mājaslapā ir norādījis, kas viņš ir, vai tas ir SIA, individuālais komersants, reģistrācijas numuru, juridisko adresi, vai iespējams sazināties.
Tas ir pirmais, ko var pārbaudīt jebkurš patērētājs, tas nemaksā nekādu naudu," atzīst Edīte Drozda."Kā arī skatīties, cik cenas pret reālo situāciju ir adekvātas."
Armīns Palms atzīst, ka viltus interneta veikali piedāvā cenu ar 50 - 70% atlaidi, pat zemāk nekā ir preces pašizmaksa. Uz to cilvēki iekrīt, kā uz viltus veikalu, kas domāts kredītkaršu datu izkrāpšanai
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (2)
partikas preces hurma latvija maksa 1.35€, bet lietuva var nopirkt par 0,55€
vel trakak ir ar parkside rezerves un dilstošao daļu pirksanu īpaši ja beidazas garantijas laiks, tad rezerves daļu kantori atrodas arzemes, labakajā, gadījumā pie leišiem kuri ne bū ne me latviski un knapi primitīva angļuvaloda labi ja vispār atbild.
Ja gandrīz 20 gados lidl zemes gabalu pirkšana un darbinieku apmacība ir nobeigusies ar tik bedīgu vecās maxima līmeni, kad lidl komunikaciju galvas pat 31.10 nespēj mājaslapā ielikt bukletu, tad secinājums ir ka lidl Josepsons netiek galā un lidl.lv tikai uz papīra risina problēmas bet realitate nav ne patēretajiem, ne dabai draudzīs un lētak ir izmest lidl preci nekā to ilgtspējīgi izmantot un atkal var teikt ka lidl gribēja kā labak bet sanaca kā vienmer vecā maxima.
- joprojām nav izveidots drošo interneta veikalu kas nezog naudu PTAC liste, kura tad katrs stundam nepetot internetu redzetu tirgotajs ir baltaja vai melnaja saraksta
- arī SPRk vienkarsi pieļauj lauzt latvenergo līgumus, piemēram, gazes līgumā paterētajam ir skaidri uzrakstīts ka elektrum nedrīkst biezak ka 2 reizes gadā celt tarifu, šogad tas jau ir 3 reizes noticis, bet kad tarifi kritīsies tad SPRK ļaus elektrum muļļat līdz pedejam tarifu samazinašānu un tas tiešām notiks ne biežak kā 2 reizes gada, jo līgums taču ir jāievero
un šadas cūcības pieļaujs masveida desmitiem tūkstošu pateretaju, bet ierēdnim jau ne silts ne auksts lai aizstavetu sabiedŗības vairakuma tiesības no noziedzīgiem uzņēmumie
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X