Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.


2016. gada 23. martā stāsies spēkā jauns preču zīmju regulējums Eiropas Savienības līmenī ar mērķi uzlabot inovāciju radīšanas apstākļus uzņēmējiem. Kāpēc jāreģistrē preču zīmes, kur to darīt un kāpēc jums var atteikt reģistrēt preču zīmi? Šos un citus jautājumus iztirzājam raidījumā Kā labāk dzīvot. Viesi studijā Patentu valdes direktors Sandris Laganovskis un Patentu valdes Preču zīmju un dizainparaugu departamenta direktore Dace Liberte.

Jebkas, kas identificē preci vai pakalpojuma sniedzēju, ir preču zīme. Un preču zīmi iesaka reģistrēt. Var arī nereģistrēt, bet reģistrācija dod monopoltiesības uz šo zīmi, dod tiesības apkarot atdarinātājus.

Zīmols un preču zīme nav viens un tas pats, skaidro Dace Liberte. Jebkura preču zīme nav uzreiz zīmols, līdz zīmolam ir jāizaug. Kad konkrētā preču zīme patērētāju apziņā asociējas ar konkrēto preci vai ražotāju, tā kļūst par zīmolu. Var teikt, ka zīmols – tā ir patērētāju attieksme pret konkrēto preču zīmi.

"Savu preču zīmi par reģistrēt Latvijā un tas sniegs tai aizsardzību mūsu valstī, savu preču zīmi var reģistrēt arī Eiropas Savienības aģentūrā un tas sniegs preču zīmei aizsardzību visās ES valstīs," norāda Sandris Laganovskis. Bet jāņem vērā, ka apkarot tad šo preču zīmi var arī līdzīgu zīmju īpašnieki citās valstīs