Sportošana un regulāras fiziskās aktivitātes uzlabo ķermeņa stāvokli, kopējo labsajūtu un arī pozitīvi atsaucas uz sirds veselību. Dažādos pētījumos apstiprināts, ka tie, kam ir regulāras fiziskās aktivitātes, daudz retāk slimo ar sirds asinsvadu slimībām. Turklāt, ja cilvēks sporto 30 minūtes vismaz trīs reizes nedēļā, risks saslimt ar kādu sirds slimību var sarukt līdz pat 50 procentiem. Tajā pašā laikā ir citi pētījumi, kas rāda, ka tieši nodarbības ar augstas intensitātes fiziskām aktivitātēm, spēka vingrinājumi var sirdij nepatikt. Tāpēc, pirms uzsākt sportošanu, nepieciešams izprast savu sirdi, lai atrastu tai piemērotākās fiziskās aktivitātes. Raidījumā Kā labāk dzīvot par to, kā sportot, nenodarot pāri savai sirdij, stāsta klīnikas “Diamed” kardioloģe, aritmoloģe Sofija Ļebedeva, pacients Agris Zvirbulis un fiziskās sagatavotības treneris Roberts Radičuks.

Jebkurā vecumā var izdarīt ko labu savai sirdij. Biežākās kļūdas, ko pieļauj cilvēki, kas nolemj nodarboties ar sportu - par daudz, pārāk liela slodze un pa strauju.

Sofija Ļebedeva norāda, ka sirdi var trenēt ar regulāriem treniņiem. Ar vienu reizi nedēļa nepietiek, vajadzīgas trīs vai vairāk reizes nedēļā regulāra fiziska slodze. Treniņam vajadzētu būt 40 minūtes un ilgāk. Jākontrolē elpošana un sirdsdarbība.

Ieteicamie sirdij draudzīgie sporta veidi - nūjošana, raitas pastaigas, lēns skrējiens, braukšana ar velosipēdu atbilstošā intensitātē un pietiekami ilgi.