Censties atgriezties pie šī brīža situācijas, domāt par notiekošo šeit un tagad, enerģiju novirzīt praktiskās rūpēs vai fiziskās aktivitātēs, tā iesaka ārste-psihoterapeite Velga Sudraba raidījumā Kā labāk dzīvot.

Cilvēkiem ir nedrošība šī brīža situācijā, gan domājot par aktuālajiem notikumiem un arī sadzīvi, gan domājot par nākotni, kas raisa bažas un neziņu saistībā ar kādiem darba izaicinājumiem.

Psihoterapeite iesaka izmantot dažādas tehnikas, kas palīdz mazināt trauksmi, sevišķi pirms miega. Meditēt, klausīties patīkamu mūziku, skaitīt mantras vai lūgsnas.

"Negatīvās domas galvā lien automātiski, tāpēc cilvēkam pašam ir jādarbojas aktīvi, jāpieķer šīs domas. Cilvēkam ir aktīvi jādarbojas pretī negatīvajām domām," atzīst Sudraba. Viņa norāda, ka var līdzēt sportošana un arī darbošanās dārzā.

Sudraba piekrīt klausītājai, kas norāda, ka šo situāciju veiksmīgāk varēs pārdzīvot labā garastāvoklī. Tāpat viņa aicina cilvēkus domāt, kā es darīšu visu, lai "nepagrābtu vīrusu", nevis, kur es to varētu pagrābt.