Ūdens un parastā aerobika, jogas nodarbības, peldēšana, riteņbraukšana, skriešana un vēl krietni pagarš saraksts ar citām sportiskām aktivitātēm, kuras iesaka sievietēm sportiskās formas uzturēšanai. Bet kā ir ar spēka vingrinājumiem, vai tos atstāsim vīriešiem, interesējamies raidījumā Kā labāk dzīvot. Raidījuma viesi: Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijas viesdocente un trenere Inese Ļubinska, uztura speciāliste, aktīva dzīvesveida piekritēja Liene Sondore un fiziskās izaugsmes treneris Roberts Radičuks.

Ja studijā ir Roberts Radičuks, raidījumu iesākam ar vingrošanu!

  • Spēka vingrinājumi ir vajadzīgi visiem – gan vīriešiem, gan sievietēm. Bet pats svarīgākais, kas ir vajadzīgs, ir vingrojumu komplekss ikdienā! Muskuļus tonizēt ir nepieciešams visiem.

Spēka vingrojumi ir vajadzīgi visiem, tos vajadzētu diferencēt pēc vecuma grupas un iepriekšējām sportiskajām aktivitātēm. Katram vecuma posmam ir savas fiziskās nodarbes.

  • Mēs daudz zinām, ko un kā vajadzētu darīt, bet nedarām.
  • Jāņem vērā un jāatceras, ka ar katru desmitgadi palielinās kādu slimību riski. Jau pēc 40 gadu vecumā palielinās risks saslimt ar sirds asinsvadu slimībām, cukura diabētu, locītavu slimībām.
  • Esam kļuvuši sēdošāki, cilvēkiem ir mazāk kustību. Fiziski aktīvam jābūt vismaz stundu dienā 4-5 reizes nedēļā.

Par spēku nevar runāt tikai kā par vingrojumiem ar hantelēm. Spēks ir vajadzīgs, veicot jebkuras aktivitātes, arī nūjojot.

  • Raidījuma viesi rosina pārdomāt, vai, esot mežā viens, izpildītu kustības, ko nekad nav pildījis. Ja nu kas notiek, kurš palīdzēs?
  • „Riepai” uz vēdera nepatīk vēderpreses vingrojumi, bet enerģiju izelpojām. Tāpēc svarīgi visi sporta veidi, kur var ir nedaudz aizelsties un iesvīst.