Lēnām, bet, iespējams, neatgriezeniski ūdeņradis sāk ieņemt savu vietu pasaules un arī Latvijas enerģētikā. Par ūdeņraža izmantošanu transporta un enerģētikas nozarē saruna raidījumā Kā labāk dzīvot. Diskutē Latvijas Ūdeņraža asociācijas valdes loceklis un "Hydrogen Europe" izpilddirektora padomnieks Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīs Aivars Starikovs, "Latvenergo" pārstāvis, ūdeņraža projekta vadītājs Pēteris Lesničenoks, Jelgavas autobusu parka valdes loceklis Gints Burks. Sazināmies ar ZAOO pārstāvi Mārtiņu Niklasu.
Nozares pārstāvji uzskata, ka ūdeņraža enerģija ir nākotnes enerģija, tāpēc septembrī Rīgā, Valmierā un Jelgavā notiks ūdeņraža – elektriskā autobusa testa braucieni. Ar ūdeņradi darbināmais autobuss atceļos no Lietuvas un tiks iekļauts Valmieras un Jelgavas sabiedriskā transporta sistēmā, kā arī vienu dienu tiks testēts Rīgas lidostas teritorijā.
Savukārt lai diskutētu par ūdeņraža kā enerģijas nesēja ieviešanu enerģētikas, transporta un rūpniecības sektoros 19. septembrī, Rīgā, Rīgas Tehniskās universitātes telpās notiks forums “Ūdeņradis mobilitātei un enerģijai”. Tajā piedalīsies Latvijas enerģētikas un transporta nozares pārstāvji un ūdeņraža enerģijas eksperti.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (4)
bateriju izstradataji to pasu teiks par nelaimīgajam degvielas šūnām kur pedejos 20 gadus sola ertu ikdienu
udenradis nav piemerots dabasgazes infrastrukturai jo pec tilpuma udenradis megina visur aizbegt, reaget un piejaukt klat gazei ir krapsana.
pat vacija nesukne gazes caurulvados udenradi no ziemeliem uz dienvidiem bet buve elektrolinijas jo paslaik nav citas ilgtspenjgas sapratigu izmaksu alternativas
latvija vieniga uzpildes stacija par 1kg udenradi jamaksa pari 15€kg sakidzinajumam metans(bio) igaunija maksa 1,2€/kg lai udenradi saspiestu uz to pasu energoietilpibu ir neoieciesams 4 augstaks spiediens
100 km var nobraukt ar 4kg CH4 vai 1kg H2
dazi sapno iebazt H2 dabasgazes vados bet latvija tie nav sertificeti un atkal udenradis satures daudz mazaku energovertibu fakfiskijau piejaucot 10% udenradi tilpuma gazes siktumspeja bus vairs tikai 93%, bet jamaksa ka par normaku dabasgazi
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!
Draugiem.lv Facebook Twitter