Ieva, Signe, Una, Mona, Hugo, Vendis, Ēriks, Justs, Zintis un Toms - tie ir virtuālo asistentu vārdi, kas pieejami vairāku valsts struktūru un pašvaldību mājaslapās. Un tie nebūt nav vienīgie virtuālie palīgi. Arvien biežāk, risinot jautājumus ar valsts un pašvaldību iestādēm, to var un varēs izdarīt ar virtuālā asistenta palīdzību. Tomēr arī šis elektroniskais rīks ir jāmāk lietot un par to vairāk raidījumā Kā labāk dzīvot.

Kultūras informācijas sistēmu centra projekta "Hugo.lv" vadītājs Jānis Ziediņš atgādina, ka virtuālais asistents ir datorprogramma, kas spēj atbildēt uz cilvēku uzdotajiem jautājumiem.

Kultūras informācijas sistēmu centru un valodas tehnoloģiju uzņēmums “Tilde” Tildes biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš, runājot par virtuālo asistentu vārdiem, skaidro, ka Uzņēmumu reģistra virtuālais asistents Una ir akronīms, kura atšifrējums ir uzņēmēju nākotnes atbalsts, Signe, kas stāsta par elektronisko parakstu, ir latīņu sakne “signum” , kas runā par parakstu.

“Tie vārdi tiek piemeklēti ar noteiktu nozīmi, tā ir daļa virtuālo asistentu tēla. Virtuāliem asistentiem, līdzīgi kā cilvēkiem, apzināti veidojam tēlu, tēla izpausmes ir šis avatārs - kā viņš izskatās, ir viņa vārds, arī runas forma, valodas stilistika, cik viņš ir formāls vai neformāls, draudzīgs vai vienkārši pieklājīgs, vai viņš joko, vai nē,” atklāj Kaspars Kauliņš.

Valsts ieņēmumu dienesta pārstāve Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa atklāj, kā “strādā” virtuālais asistentents Toms Valsts ieņēmumu dienestā. Viņš ir nodokļu speciālists.