Pirmsskolas izglītības iestādes Latvijā ir ļoti dažādas. Vienā grupā bērnu skaits var būt 16 vai pat 26. Šobrīd spēkā esošie normatīvie akti nenosaka bērnu skaita ierobežojumu. Tas atkarīgs no telpas lieluma, uz vienu bērnu ir noteikta minimālā platība. Nav noteikts arī, cik uz grupu būtu jābūt pedagogiem. To, katrā pašvaldībā un iestādē, var noteikt pēc saviem ieskatiem un finanšu iespējām. Tāpat ir arī ar pedagogu atbalsta personālu – logopēdiem, speciālajiem pedagogiem un psihologiem. Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrībā uzsver, ka tas ir jāmaina. Vēloties noteikt vienotas vadlīnijas, lai pašvaldībās situācija nebūtu tik atšķirīga un uzlabotos pirmsskolas izglītības iestāžu darba kvalitāte.
„Piemēram, izglītības psihologa likme ir, kur dot vienu slodzi uz 150 bērniem, un ir pašvaldības, kur dot vienu slodzīti uz 750. Tā atšķirība ir ļoti, ļoti liela.”
Latvijas Pašvaldību savienībā tam nepiekrīt, uzsverot, ka finanšu iespējas ir ierobežotas un pašvaldības pašas labāk zina, kā organizēt darbu.
„Nav nekāda nepieciešamība vēl ar kādu normatīvo regulējumu noteikt, kam jābūt, ja mēs vēlamies noteikt, tad ir jābūt ar papildu finansējumu, vienkārši uzliekot kaut kādas prasības, ka vajag tā un ne citādi, tas nesamērojami un tas nav arī nepieciešams.”
Nav psihologa, niecīga slodze logopēdam, nodarbībā ir tikai viens pedagogs, kā vienotu noteikumu trūkums ietekmē darbu bērnudārzos, pētījusi Lāsma Zute-Vītola.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.

Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X