Jau vairāk nekā nekā divus mēnešus arī pašvaldību policijas var kontrolēt atļautā braukšanas ātruma ievērošanu, kā arī piemērot sodus par pārkāpumiem. Šobrīd gan nav informācijas, ka kāda no pašvaldību policijām šīs tiesības izmantotu. Tam ir nepieciešami tehniskie līdzekļi, piemēram, radari. Vairākas uzrunātās pašvaldību policijas norāda - vajadzīgais aprīkojums izmaksā dārgi un šobrīd arī grūti paredzēt, vai un cik daudz naudas pašvaldības budžetā tam atradīsies.

Kā skaidro Jelgavas novada pašvaldības policijas priekšniece Inese Tarvida, pašvaldības policijām ceļu satiksmes likumā deliģēti divdesmit panti ar apakšpantiem, bet galvenā sāpe esot par ātruma kontroli.

“Šis no likumdevēja puses ir ļoti nesaprotami, kāpēc tieši ātrumkontrole ir uzlikta pašvaldības policijai. Tie ir papildus izdevumi, lai aprīkotu mašīnas. Ņemot vērā, ka valsts policijā šis aprīkojums jau ir, bet mums tie ir papildus izdevumi, rodas jautājums, kāpēc mēs tad nevaram piemērot sodu par tehniskās apskates vai OCTA neesamību, par jostām.”

 

Vienlaikus ar nākamā gada 1.janvāri katrā pašvaldībā būs jābūt pašvaldības policijai, bet joprojām ir dažas, kurās tādas nav. Kāda tā būs un, cik cilvēku sastāvā, tas arī atkarīgs no finansējuma.

Plašāk tēmu pētījušas Elīna Lapiņa un Sandra Leitāne, ReTV.