Pēdējos gados novērojama lejupslīde matemātiskajā domāšanā – tā atzīst Latvijas pedagogi. Un to pierāda arī pagājušā gada eksāmenu rezultāti, kas noslēdzās ar zemāko rādītāju pēdējā desmitgadē, un vairāki simti skolēnu “palika aiz borta”, nemākot atrast pat 10% pareizo atbilžu. Tiesa gan, zināšanu līmeni ar iepriekšējiem gadiem nevar viennozīmīgi salīdzināt, jo pirmo reizi vērtēšanas sistēma bijusi pavisam cita. Tomēr skaidrs, ka jaunā paaudze ir mainījusies, un skolotājam jāmeklē citādākas matemātikas metodes.
““Viens” nav kaut kāds abstrakts jēdziens, bet es redzu, varu sataustīt, izskaitīt, kas tas viens ir… Un tieši tāpat arī “divi”. Ļoti svarīgi ir veidot izpratni par skaitli no viens līdz desmit. Jo pētījumi rāda to, ja izpratne par to, kā veidojas skaitlis no viens līdz desmit, tad arī uz priekšu skolēnam nav problēmu matemātiskajā ziņā kaut ko aprēķināt vai kādā citādākā ziņā pielietot šos skaitļus. Katrai numikonu plāksnītei ir noteikta krāsa, ģeometriskā forma un svars," tā skaidro Talsu pamatskolas skolotāja Madara Bērziņa.
Numikoni, Jauno pētnieku akadēmija, ķīmiķu, mediķu, uzņēmēju skolas…
Šie ir daži no piemēriem, kas šobrīd atrodami Talsu novadā. Pedagogi testē un sāk jau redzēt pirmos sava darba augļus. Kādi tie ir, un kāda bīstama tendence var rasties, ja zināšanu līmenis turpinās kristies, to raidījumā skaidro Sanita Liepiņa no ReTV.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!
Draugiem.lv Facebook Twitter