Ir pagājuši 2 gadi un 8 mēneši kopš Krievija sāka plaša mēroga iebrukumu Ukrainā. Lai vājinātu Krievijas ekonomiku un līdz ar to karotspēju, Eiropas Savienība šajā laikā pret agresorvalsti ieviesusi jau 14 dažādu sankciju paketes. Sankcionēto preču saraksts arvien pieaug, taču tajā pašā laikā nemazinās, bet pat pagarinās arī kravas automašīnu rindas uz Latvijas – Krievijas robežas, šobrīd pārsniedzot pat tūkstoš smago mašīnu abos Latvijas robežkontroles punktos ar Krieviju.

“Mēs tikko atbraucām, apmēram 10 diennaktis būs jāstāv,” stāsta kāds netālu no robežpunkta esošās Kārsavas centrā satiktais tālbraucējs no Serbijas. “Stāvam uz ceļa, ko var darīt. Ir divi stāvlaukumi, bet pilni.”

“Ja mēs kādreiz varējām rindas prognozēt, piemēram, zinājām, ka pirms Jaunā gada būs milzīgas rindas un pēc jaunā gada šīs rindas nebūs, tad šobrīd mums absolūti nav nekādu iespējamo prognožu. Protams, stājoties spēkā kādam jaunam sankciju regulējumam, ja ir pārejas periods, tad komersanti šajā pārejas periodā steidz izpildīt līgumsaistības un tas rada kādu pieaugumu,” secina Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes direktora vietniece Sandra Kārkliņa-Ādmine.

Raidījumā plašāk par to, kas šobrīd notiek Latvijas-Krievijas robežkontroles punktos Ludzas novadā, par to, kā ar kravas rindām sadzīvo pierobežas iedzīvotāji un vai ir kādi situācijas risinājumi, lai pierobežu atvieglotu no tranzītkravu sastrēgumiem.