"Pacientiem vajadzēja ārstam vienkārši iekraut pa ģīmi un iet prom," tā lietā par iespējamo seksuālo uzmākšanos televīzijas kolēģiem sacīja Ārstu biedrības viceprezidents. Mēs raidījumā šodien nerunājam par konkrēto lietu un tās izmeklēšanu, bet, sekojot līdzi notikumiem, šis gadījums vienkārši kārtējo reizi ir aktualizējis jautājumu, kas Latvijā, šķiet, nav risināts gadiem, proti, kas valstī pārstāv pacientu intereses?

Tas, ka starp mediķiem un pacientiem veidojas konfliktsituācijas, ir likumsakarīgi, situācijas ir ļoti dažādas, iemesli var būt arī visdažādākie. Bieži tie arī cilvēciski un tādā patīk, nepatīk līmenī, bet mēdz būt krietni sarežģītāki gadījumi, kaut vai šis te pieminētās aizdomas par seksuālu izmantošanu. Vai tiešām veids, kā risināt konfliktu vai problēmsituācijas šādos gadījumos ir "kraut pa ģīmi"?

Savulaik Latvijā tika izveidots Pacientu ombuds, kas diezgan ātri tomēr iznīka. Šobrīd Latvijā Mediju ombuds, sabiedrība ir apzinājusies, ka tai vajag kādu, kas spēj risināt domstarpības. Kāpēc pacientiem nav viņu pārstāvniecības, vai tādu var un vajag izveidot?

Par pacientu tiesībām un to aizsardzību diskutējam Krustpunktā. Raidījuma viesi: Veselības ministrijas parlamentārais sekretārs Ilmārs Dūrītis, Latvijas Universitātes Medicīnas fakultātes asociētā profesore Solvita Olsena, žurnāliste Arta Lāce un anesteziologs kardioķirurģijā Kristīna Pitkēviča.