Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, sūtot Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Raidījumā „Krustpunktā” šodien runājam par elektriskajiem skrejriteņiem, kuru skaits pēdējā gada laikā ir strauji pieaudzis. Līdz ar braucamrīku popularitāti vairojušās konfliktsituācijas starp braucējiem un pārējiem satiksmes dalībniekiem. Kur un kā drīkst pārvietoties ar šiem transportlīdzekļiem, lai paši braucēji un arī citi gājēji būtu drošībā? Ziņās šad un tad varam lasīt par citām valstīm, kur tiek pieņemti visādi ierobežojumi un regulējošie normatīvie akti. Kas šajā sakarā notiek Latvijā? Studijā: Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālvaldis Vectirāns, RDSD satiksmes organizācijas un projektu plānošanas pārvaldes priekšniece Rudīte Reveliņa un Māris Jonovs no apvienības „Pilsēta cilvēkiem”. Raidījuma laikā arī sazvanīsim apdrošinātājus, skrejriteņu iznomātājus un policiju.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (8)
Strīd s starp velosipēdistu un lielā autobusa šoferi fiksēts Brīvības ielā, gaišā dienas laikā.
Video redzams, kā autobusa šoferis un riteņbraucējs asi apmainās ar vārdiem. Divriteņa īpašnieks vienā brīdī noreaģē sevišķi rupji – paceļot gaisā savu braucamrīku un izdauzot autobusa vadītāja puses logu ar tā riepu.
saucu tāpēc, ka man uzbrauca ar lielu ātrumu braucošs ritenis, nosmērēja drēbes, sadauzīja mani un sašmucēja drēbes un nosauca mani par staraja baba - nu tas man bija par daudz
galu galā man ir tiesības, elementāras cilvēktiesibas droši pārvietoties uz darbu - Rīgas Domei iesniegumsu biju jau rakstījusi, tā pārsūtīju CP - nu tad elle un indija - kādā brīdī kādam tomēr jāuzņemas atbildība , manā sapratnē CP bija jāraksta protokols - ka tāda un tāda situācija un tad es grieztos administratīvajā tiesā pret tiem, kuriem par visu šito maksā milzu algas - lai izmaksā man kompensācijas un es tad uz darbu ar tramvaju - kā lielmāte
un ja tas būtu viens gadījums sezonas laikā - patiešām - nu būsim taču mīļi un saprotoši , vai ne -
pavasarī man meitene no mugurpuses uzbrauca - arī neko nesalauza - es uz viņu sakliedzu , lai vismaz signalizē - lai var zināt uz, kuru pusi lekt, viņa atbild, ka tas uztraucot cilvēkus
tad viens man pa elkoni riktīgi uzsita citu reizi -
tad zem tuneļa - cik tur reizes paši trakie ir saskrējušies - tur taču līkumu nevar redzēt un ātrums kā uz sosejas
es tur jau divas reizes pie sienas esmu piespiesta - vairakas reizes sāni nobružāti un tīkliņš ar iepirkumiem apdauzīts - tur vispār ir visbīstamāk - sāksies tumšais laiks es atkal iešu tikai pa augšu - kur mašīnas - tās visamz var redzēt bet tos dullos velosipēdistus un skrejriteņotājus jau nevar redzēt
šoferiem viegli - tiem jau velosipēdisti un skrejritņotāji neko nevar nodarīt tik cik nervus pakutināt -
tā situācija patiešām nav normāla un CP tomēr būtu jāraksta protokloi un jādod , lai cilvēki iet un sūdz varas iestādes tiesā
cepti gaiļi neknābj -tas nu ir skaidrs
Velospidēsti un skūteristi nemitīgi pārkāpj CSN , vai tad ja atbildīgās iestādes noliedz to problēmu esamību , tās nav?
Vienkārši esam čekistu valsts un cilvēks ir pēdējā vietā. Nu sabrauks vienu , otru trešo, ceturto - nu un ?
Vidusāziešus savedīs iekšā un vēl labāk .
Drausmas vienkārši. Māca ievērot CSN -tērē tam simtus tūkstošus, kamēr neviens tos neievēro. Kāda jēga CSN likt iekšā labojumus, ja tos klaji var ignorēt .
Vienā tādā reizē , kad mani atkal piebrauca viens debīls vārda tiešā nozīmē velosipēdists, es izsaucu ceļu policiju. Par lielu brīnumu man - atskrēja 15 - 20 minūšu laikā. Atbrauc un ko viņi redz- stāv viens niksn tantuks uz tukša tilta - rāda ar roku uz nevainīgi pieķēdētiem skūteriem , ne asinis, ne uzsisti zilumi - tikai nošmulētas drēbes , bet tās jau arī pati varēja sašmucēt
Kur noziegums, kur problēma? Policisti brīnās un nesaprot mani
Tas, ka man uzbrauca riteni, tas, ka mani apdraudēja, tas, ka man nebija kur glābties , tas, ka man vel trīs stundas no uztruakuma rokas dreb - nu tas ir piķis uz puļka - davai līķus, davai asinis - davai - trāģedijas - tad formēsim dokumentiņus.
Man ieteica braukt ar Rīgas Satiskmes transportu - labi, ka vēl ne ar mersedesu.
Saku vēlreiz - vienā brīdī uz tilta nav kur palikt - lec Daugavā, vai uz ielas, otrā brīdī - dejo kaut valsi - vieta brīva.
Nu ja Sadovskis nespēj izvērtēt situāciju - tad sāksim ar to, ka ieliksim tādos amatos atbildīgus darbiniekus . Ja tāds Sadovskis paziņo, ka problēma ka tāda nav- nu tad ir viņš sākums tām nelaimēm, kuras notiek - reāli notiek
P.S. pati ar skūteri nebraucu, braucu ar auto un daudz pārvietojos kājām. Jā, arī man ir gadījies dusmoties uz neveikliem, ātriem velo vai skūterbraucējiem. Bet saukt policiju par izbīli - tas man nekad nebija ienācis prātā.
Otrkārt.Visiem,kuri nokārto velo un skūtera braukšanas eksāmenu,līdz ar tiesībām izsniedz reģistrācijas Nr. Reģistrācijas numurzīme pēc eksāmena nokārtošanas ir jāpiešķir nevis braucamrīkam, bet braucējam (velo, skūtera), kā apliecinājums,ka viņš drīkst piedalīties satiksmē.Tad visus varēs identificēt.Īpaši tos,kuri aizlaižas no notikumu vietas. Numurs tiek izsniegts personai,kuru tas piestiprina pie sava braucamā.tad arī kamerās varēs noskaidrot konkrēto vainīgo.Un tad nevienam nebūs izdevīgi mukt no notikuma vietas,kā tas ir tagad.Uztriecas un aizlaižas. Un ķer vēju laukā.
.Treškārt. Organizēt velopoliciju.Visus braucamrīkus,kuri piedalās satiksmē bez reg.Nr.konfiscē līdz apstākļu noskaidrošanai.Tad visus kretīnus identificēs.
Ceturtkārt. Līdz ar izīrēšanu automātiski tiek apdrošināts civiltiesiski pret kaitējuma nodarīšanu trešajām personām. Braucamrīkus paßlaik ļoti aktīvi izīrē arī ārvalstu tūristi.
Manā gadījumā Administratīvais process mēneša garumā. Tad lēmums par administratīvā soda uzlikšanu pāris desmit eiro. Un viss. Klasika. Tad garš un ilgs tiesvedības process. Ja es ierosināšu. Bet piedzīt manus ārstēšanās izdevumus nav no kā: nestrādā (ificiāli) nemācās.
Jautājuma būtība ir cita , kāpēc tas netiek darīts un kam par to ir jāatbild.
Kāpēc saeimas deputātiem, valdībai , pašvaldību deputātiem un ierēdņiem - vārdu sakot -visiem ir milzu algas, piemaksas un regulāri vaid par tik atbildīgu darbu grūtumu, bet īstajā dzīvē nav izdarīts pat pats pats vienkāršākais - nodrošināta satiksmes drošība.
Te ir jautājums par to - esam vai neesam tiesiska valsts.
Medicīna mums ir maksas un daudzos gadījumos nepieejama arī par maksu.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X