Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, sūtot Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Viņa ir viena no tiem trim ministriem, kurus premjere mainīja tā saucamā valdības restarta laikā. Krustpunktā izvaicājam izglītības un zinātnes ministri Daci Melbārdi. Jautājumus kopā ar raidījuma vadītāju uzdod Latvijas Radio Ziņu dienesta žurnāliste Ilze Kuzmina un portāla "TVNET" galvenā redaktore Ērika Staškeviča.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (22)
Ja tas tā nebūtu, tad Krievijas PROPAGANDISTES Jekaterinas Andrejevas meita Natalija ar ģimeni joprojām nedzīvotu Latvijā (Jūrmalā). … Vai tad Natālijai netraucē tie ‘’latviešu fašisti’’, par kuriem Krievijas TV stāsta viņas māte – J.Andrejeva??? … Kas viņi ir, ja slavē Putinu…, Staļinu, bet dzīvot grib tajās ‘’ienaidnieku’’ valstīs pie ‘’fašistiem un rusofobiem’’. … … Krievija pati ES valstis nosauca par ienaidniekiem, izteica draudus krievu valodā – tātad tajā "языке врага" no apdraudēto viedokļa (puses). …
… Es šos draudus klausījos krievu valodā jau gadiem, bet vienlaicīgi neiebilstu pret krievu valodas mācīšanos. … Tāpat es NEIEBILSTU pret LR4 raidījumiem krievu valodā, par ko jau esmu izteicies arī LR4 komentāros … Tāpēc Дима Бу nevajag man citēt Ilzi Pētersoni, kurai ir cits viedoklis.
Vairākums latviešu domā līdzīgi I.Pētersonei –‘’ Jau tas, ka Latvijā sabiedriskā radio programma joprojām notiek valodā, kas gandrīz 50 gadus tika mums uzspiesta, lai īstenotu pārkrieviskošanas politiku, ir apliecinājums, ka padomju okupācijas sekas vēl nav izskaustas. Šis ir jābeidz.’’- …
Piekrītu I.Pētersonei, ka bija ‘’pārkrieviskošanas politika’’…, ka ‘’ okupācijas sekas vēl nav izskaustas’’utt. … … Tieši pieminētās PSRS politikas dēļ daudzi krievi nezin latviešu valodu un arī praktiski NEKAD NEIEMĀCĪSIES, lai saprastu Latvijas TV un Radio raidījumus latviski. … Pieļauju, ka ir tādi ‘’krievvalodīgie’’, kuri vēlās dzirdēt arī no KREMĻA atšķirīgu viedokli, kuri grib dzirdēt Latvijas ziņas. … KREMLIS ar savu propagandu lien smadzenēs visās valstīs un valodās (arī LR1 komentāru lapās), tāpēc būtu nepareizi neskaidrot Latvijas pozīciju vismaz Latvijas pilsoņiem un citiem šeit dzīvojošajiem VIŅIEM saprotamā valodā. …
— Meli. Tas ir Rīgas "obkoma" mīts no patlaban populārās "alternatīvās vēstures" sērijas, kas paredzēta jaunajai paaudzei. Skolas izglītības reforma, kuras būtība bija krievu skolas iznīcināšana, sākās nevis 2022. bet 2004. gadā, bija iecerēta pat jau 90. gadu vidū. Tā ka lai latviešu nacionālpatrioti neattaisno savu rusofobiju ar karu, un negāž visu uz Putinu.
« ...valsts līmenī, kā, iespējams, nekur citur pasaulē »
— Meli. Tu to atkārto, kaut arī es jau atbildējis. Meklē šajā lapā pēc frāzes: "bet spāņu – Jā." Un vēlreiz: padomā – kāpēc ASV un Lielbritānijas vēstnieki Latvijā pievērsa uzmanību krievu valodai? (meklē šajā lapā: "vēstniek" – 2 pieminējumi)
« Maskavā uzbeku, kirgīzu, tadžiku vairāk, nekā Rīgā krievu, bet NAV NEKĀDA ATBALSTA »
— Tev "Maskava" ir paraugs nacinālpolitikā? Tu esi putinists? Nacionālboļševiks?
« Jums bija jāsaka LIELS PALDIES latviešiem, par bezgalīgo, cieņpilno attieksmi pret cittautiešiem , t.sk. krieviem. … Ja tas tā nebūtu, tad Krievijas PROPAGANDISTES... »
— Re-kur "atkrieviskošanas" iemesls rādās! – latviešu nacionālboļševiki baidās no Kremļa propagandas!
Andri, es tev pateikšu, kāpēc viņi baidās: ja Latvijas tauta pievērsa uzmanību šai propagandai, kurā, protams, ir daudz melu, bet ir arī taisnīga kritika – tad dīkdieņiem kā Edvards Ratnieks un Linda Ozoliņa vairs neizdosies iebraukt Rīgas domē tikai ar "latviskās Latvijas" saukļiem. Nāksies ne tikai cīnīties ar kirilicu uz afišām un plāksnītēm, ne tikai izklaidēties, ceļojot uz Ķīnu par mūsu nodokļiem, bet arī pievērsties galvaspilsētai ar kādām reāli derīgam darbiņam. Un pastāvīgi atskatīties, ņemt vērā kritiku krievu valodā, ne tikai no Kremļa, bet arī no Latvijas “krievu kopienas” Nu jā! Vienkāršāk ir aizliegt krievu valodas apguvi.
« Krievija pati ES valstis nosauca par ienaidniekiem, izteica draudus krievu valodā »
— Meli. Kremļa propaganda raida dažādās valodās. Tad esi loģisks, Andri, piešķirt visām valodām "ienaidnieka" statusu visas šīs valodas, sākot ar angļu valodu.
Andri, es nesāku iztiesāt dalšu Tavus iebildumus, Tu atkārtojies un neiedziļinies tā jēgā, ko mēģini atspēkot. Visbeidzot neliels rezumējums pēc mūsu domstarpību būtības.
Tu, Andri, tāpat kā latviešu "obkomas" burbuļotāji eks-Tviterī, aizstāvi sofismu par valodu kā ienaidnieku. Andri, vai armijas nazim, lodei, militārajam dronam ir dzimtā valoda? Andri, pasaki man: vai ir svarīgi, kādā valodā būs runāt ienaidnieka strēlnieks pirms nogalināt tevi? Kāda alfabēta burti būs uz lodes marķējuma? Ja tā būs latviešu valodā un alfabēts – vai tev būs no tā vieglāk nomirt? Šis jautājums nav hipotētisks: vispār mūsdienu pasaulē, un konkrēti pašreizējā "ģeopolitiskajā" situācijā: kas par fetišu! – šis šāvējs var būt nevis krievs gan pēc tautības, gan pēc dzimtās valodas, gan pēc reliģijas.
— Andri, gribētu tev aizrādīt par diskusijas kultūru: citējot kaut ko no citas tīmekļa lappuses, norādi avotu. Tajā gadījumā arī ir ļoti vēlams, citātā iekļaut nevis tikai tavu repliku bet dialoga fragmentu. Paskaties, kā es to daru – meklē piemērus šajā lapā pēc frāzes: “Vēl daži citāti Andrin Vītolam”.
Tāpēc es nekomentēšu tavu posteni ar laikspiedolu "1. maijs, 01:39" (sk. zem ši teksta). Visus, kam interesē, aicinu apmeklēt "LR4.lsm.lv" vietnes lappusi "Открытый разговор с министром образования и науки".
Ir minēts, ka skolotajam ir jāapmeklē kursi, jāpapildina savas kompetences, zināšanas. Bet cik daudz ir tik mazvērtīgi, papīra vērtības un ne vairāk, kursi. Mums bija jānoklausās kursi par vardarbības mazināšanu skolā. Lektore 1 stundu stāsta, otrā stundā liek zīmēt un krāsot par cilvēka 4 temperamenta tipiem. Man par to mācīja vidusskolā. Ja lektore būtu kaut ko jaunu pateikusi, bet nē. Un mums jāsēž un jāklausās un iebildumi nav paredzēti.
Citos kursos tēma pieteikta par vērtēšanu 4. - 6. klasēs. Lektore rāda un stāsta par p/d vērtēšanu 7. un 8 klasēs. Kāda kolēģe jautā , kāpēc nav 4. -6. klases p/d piemēri. Tikšot nosūtīti e -pastos, Protams, ka mēneši jau pagājuši un nav ne e pasts ar mūsu tēmas piemēriem, ne kursu apliecība, ko nodot administrācijai, ka tiešām kursi ir apmeklēti.
Vispār plānoju izstāties no LIZDA, jo tā naudas summa, ko tai maksāju katru mēnesi ir neadekvāti augsta mazrezultatīviem darbiem.
Starp citu, ar nākamo gadu ir stipri pazemināts skolēnu zināšanu līmenis. Sekmīgs vērtējums būs arī tad, ja skolēns uzrakstijis vārdu un uzvārdu. Tas tā metaforiski izsakoties.
Tālāk tiek stāstīts par vērtējumu procentos. Ka tas parādot, ko skolotāja nav pratusi iemācīt skolēniem. Un atkal - tiem visiem ekspertiem, tiem daudzskaitlīgajiem ekspertiem ir tik viegli un ātri apgalvot, ka skolotājs nav pratis iemācīt, nevis , ka skolēns nav gribējis iemācīties. Ja mēs pieņemam, ka racionālais prāts saka, ka var būt gan viens - skolotājs neprot iemācīt, gan otrs - skolēns negrib mācīties, tad kāpēc mediji ar tādu mazohistisku vai sadistitisku baudu apgalvo, ka vainīgs ir tikai skolotājs?
Vai zināšanu apgūšana mācoties no galvas, iekaļot teorēmas, algoritmus, to pašu reizrēķinu, vārdiņus utt. ir vardarbība? Ko šodien sabiedrība kopumā saprot ar vārdu mācīties?
Tie paši "eksperti" bieži apgalvo, ka ir skolotāji, kuri nepamatoti pieprasa no skolēniem disciplīnu. Ka skolēns tad ir sasprindzis, sasaistīts, noguris. Un atkal - neviens cits "eksperts" neuzdod pretjautājumu - vai ir iespējams apgūt mācību vielu tikai rotaļājoties un skatoties un sadarbojoties? Ja mājas darbus uzdot nav vēlams. Skolēns jau ir noguris. Tad nebūtu normāli, ka stundās notiek intensīvs darbs un skolēni tam ir gatavi. Bet cik skolās tas normāli notiek?
« Vārds atkrievošana ir diskriminējošs un Latvijā tāds ir jākriminalizē »
— Sofist, paskaties oriģināltekstu, vai ir tāds vārds? Tur ir “atkrieviskošana”/
« Latvija ir un paliek nacionāla valsts »
— Sofist, "nacionālā" (valsts) = "etnokrātiskā"?
« Manā skolā mācās krieviski runājoši bērni. Starpbrīžos viņi runā savā dzimtajā - krievu valodā. Tas ir normāli. »
— Tas nav normāli, jo ar starpbrīžiem vien nepietiek. Mūsdienu pasaulē dzimtā valoda nevar kļūt par dzimto tikai virtuvē. Tas notiek skolas (un pirmsskolas) stundās: dzimtās valodas, matemātikas, fizikas, vēstures... Obligātā izglītība arī tiek saukta par tautas izglītību, un tai jābūt tieši tautas izglītībai, nevis ideoloģiskas zombēšanas instrumentam. Vecāki, starp citu, šo izglītību finansē no saviem nodokļiem.
« Latvijai ir jābūt latviskai, bet - ar cieņpilnu attieksmi pret cittautiešiem, t.sk. krieviem. »
— Sofist, "mazākumtautīšie" = "cittautīšie"? Un kas nozīmē "latviska", ja 35% pilsoņu dzimtā valoda ir krievu? Es pat nepieminēšu vispārējo pasaules praksi, bet jau tas, ka ASV un Lielbritānijas vēstnieki pievērsa uzmanību šai problēmai, liecina par daudz ko.
===
[6] Avots: "Дискриминация истинная и мнимая" (raidījuma "Открытый разговор" tiešraide 20.11.2024)
• Sergejs
Visiem tiem, kam šķiet, ka viņus diskriminē, nerunājot ar viņiem krieviski, brauciet uz Krieviju, vai vismaz izbrauciet tālāk no Latvijas, paceļojiet, aizbrauciet, piemēram, uz Skandināviju, tur ar jums arī neviens nerunās un nemācīs krievu valodā.
• • Дима Бу
Sergejs, мне не обязательно, чтобы ты говорил со мной на русском (хотя именно ты и мог бы). Мне важно, чтобы язык общения выбирали те, кто общается, без твоего подглядывания-подслушивания и последующего доноса в ЦГЯ. Мне важно, чтобы у налогоплательщиков были права в том числе и на поддержку их родного языка за их налоги – я об обязательном образовании. Мне важно, чтобы были осуждены и маргинализованы инфлюенсеры-ксенофобы, вроде Райвиса Дзинтарса (со своими призывами не интересоваться русским языком и не обучать ему детей) и прочая ланганутая на всю голову псевдо-патриотическая братия, в эфирах и пабликах рассуждающая о "языке врага".
===
[5] Avots: "35-летие "Балтийского пути"" (raidījuma "Открытый разговор" tiešraide 23.07.2024)
• Ilze Pētersone
Jau tas, ka Latvijā sabiedriskā radio programma joprojām notiek valodā, kas gandrīz 50 gadus tika mums uzspiesta, lai īstenotu pārkrieviskošanas politiku, ir apliecinājums, ka padomju okupācijas sekas vēl nav izskaustas. Šis ir jābeidz.
• • Дима Бу
Tas nav labi, izmantot cita cilvēka vārdu. Nedomāju, ka reālā Ilze, "Latvijas Avīzes" žurnāliste, priecāsies, uzzinot... ...Tomēr, es esmu pateicīgs tev, pseido-Ilze: tu īsi formulējusi mītu par “krievu valodas uzspiešanu” (taču esmu liels politiskās sofistikas cienītājs un Rīgas "obkoma" pasaku kolekcionārs)... ...Bet konkrēti pēc tavas intereses: lūdzu, atbildi uz dažiem vienkāršiem jautājumiem...
• Kāds aizliedz tev runāt tavā dzimtajā valodā, gan personiskajā, gan publiskajā saskarsmē? Kādā valodā tu mācījies skolā? Un kā, pēc tava viedokļa: bija padomju laikā?
• Lai justos laimīga, kādam kaut kas ir jāaizliedz? Tevi neiepriecina radio un televīzijas apraide latviešu valodā, kamēr kāds raidē arī citās valodās? Tev ir šauri ēterā un internetā?
Ilze, iedomājies, ka konservatīvi noskaņoti pilsoņi, kuri ir neapmierināti ar sieviešu sabiedrisko aktivitāti, izmantojot ManaBalss.lv, iesniegs Saeimā likumprojektu, lai liegtu tev rakstīt komentārus internetā, un vispār, sēdēt pie datora: “Ilze, tu esi sieviete, un tava Dieva noteikta loma ir dzemdēt un auklēt bērnus, vārīt zupu un mazgāt vīram zeķes.” – Domostroja? Lūk, tava nostāja – arī tā ir "domostroja". (Vikipēdijā ir raksts par "домострой" jēdzienu)
Bet īstā problēma nav tā, ka kāds grib būt feodālis savā ģimenē vai grib ēterā dzirdēt tikai latviešu runu. Bet ka uzspiež to visiem.
===
[4] Avots: "Дискриминация истинная и мнимая" (raidījuma "Открытый разговор" tiešraide 20.11.2024)
• Pēteris
Dārgais, Дима Бу! Jūs jautājat - "Что с этим делать?".Atbilde ir skaidra - gribat krievu valodu skolās, teātros, sabiedriskajā dzīvē - brauciet uz Krieviju. Te ir Latvija, un okupantu valodu te neattīstīsim.
• • Дима Бу
Dargā Pēteri, dodies uz ASV. Lai tur tev salabo smadzenēm par “okupantu valodu”.
Es saprotu, ka “štati” ir tālu. Bet lai ārstētu tavu dvēseli, kā zombēta ar Rīgas “obkoma” propagandu, tev nav jālido pāri okeānam. Katru gadu, 4. jūlijā, ASV vēstniecība rīko atklātus Neatkarības dienas pasākumus, visiem interesentiem.
Tāpat tu varētu apmeklēt Ziemeļīriju, lai iepazītu tās vēsturi un mūsdienu stāvokli. Šajā Britu impērijas daļā joprojām ir spēkā 1542. gada koloniālais likums. Valsts valoda un vienīgā “starpnacionālās saziņas” valoda ir angļu. – Latvijā pat padomju laikā krievu valoda neieņēma tik priviliģētu stāvokli. Obligātā izglītība Ziemeļīrijā – tikai angļu valodā. – tavi senči padomju laikos mācījās latviski!.
Vēl iesaku aizbraukt uz Izraēlu, pieiet pie jebkura ceļa rādītāja, un padomāt par to, ko tajā dara teroristu valoda.
===
[3] Avots: "Недоговорили: закон о госязыке и его роль в процессах интеграции" (raidījuma "Открытый разговор" tiešraide 12.10.2024)
• Дима Бу
Насчёт освоения языка в детстве, типа только в живом общении. Освоение родного языка продолжается (и должно продолжаться) в школе, и не только на уроках языка и литературы, но и математики, физики, химии. Г-н Шадурскис, Вы-то должны это знать. Умные родители потому и отправляют своих детей в школы, что осознают; они не в состоянии (во всяком смысле) дать своим детям то, что призвана дать школа. И родной язык – в том числе. На кухне – недостаточно.
Поэтому стремление загнать русский язык на кухни – это языковой фашизм.
===
[2] Avots: "Недоговорили: закон о госязыке и его роль в процессах интеграции" (raidījuma "Открытый разговор" tiešraide 12.10.2024)
• Дима Бу
== Интеграция или ассимиляция? ===
Об ассимиляции. В массовом сознании это слово имеет однозначно негативный оттенок. Но именно ассимиляцию навязывают т/н "русскоязычным" подменяя это вроде бы положительным понятием "интеграция". Тогда разберемся.
Ассимиляция – это растворение меньшего в большем. Меньшинство подчиняется большинству и теряет свои особенности, перестает существовать как меньшинство. Ассимилянт теряет свою идентичность.
Интеграция – это объединение. Это движение навстречу, это улица с двухсторонним движением. Это означает усилия навстречу не только от меньшинства, но и от большинства. Это интерес в обеих языковых группах и к латышскому, и к русскому языку. Осознайте это.
Это нужно как раз и в том числе для освоения латышского языка, для сближения языков групп без слияния и потери идентичности, и для того, чтобы этот процесс сближения был гуманным и успешным. Без насилия типа "положительной дискриминации" по-латышски.
===
[1] Avots: "Дискриминация истинная и мнимая" (raidījuma "Открытый разговор" tiešraide 20.10.2024)
• Ирина
Всё очень ужасно. Я заходила к омбудсмену, хотела записаться, но очень красивая и спесивая молодая латышка меня не захотела слушать. Я ей говорю, что у меня трагедия в жизни...
• • Дима Бу
Ну пойми, Ирина. Мы для них по прежнему чужие, граждане или нет. Рижский "обком" со всех труб трубит, какие мы зловредные, язык не учим (хотя почти все его освоили) – и никогда и не хотели, всё время вредим: то афиши хотим по-русски, то субтитры в коммерческим кинотеатрах, то спектакли на русском, хотя бы для своих детей. И о ужас! – некоторые из нас настолько обнаглели, что до сих пор рассуждают об обучении на русском языке! – как разрешено в Литве не только для носителей русского, но в первую очередь польского, носителей которого в Литве больше, чем "русскоязычных", не так много, как нас в Латвии, но вместе все меньшинства 16%, что уже имеет значение.
Польских политиков в Литве не выдавливают из политики и власти только за то, что они открыто отстаивают права поляков, как Русский союз в Латвии, который здесь неоднократно пытаются вообще запретить, не говоря уже о вхождению в коалицию власти. Даже ну на дух не русскому "Согласию" навешивали ярлыки и откровенно травили, чтобы оправдать свой "красно-линейный" сговор в нежелании сотрудничать.
Я прихожу к своим знакомым латышам в гости, когда они смотрят телевизор (а они почти все время его смотрят – я же свой пожертвовал, отдал репрессированной латышке, мне не жалко – да и ну его, этот зомбо-ящик)... так вот, всё нормально, но стоит мне спросить их, что они думают про русский язык и в связи с новостями об очередных запретах – всё! Глаза оловянные – зато твой Путин! (хотя Путин – не мой, и они это знают) А в глазах читается: сейчас я враг, потому что завёл речь о вражеском языке. .
Вражеский язык. Бред? Но "обком" знает свое дело, и люди уже не думают головой. Если вообще думают. Мы поделены, усажены в противоположные идеологические окопы. Что с этим делать? И можно ли что-то поделать? Я не знаю.
• • Дима Бу
Кто-то скажет: так правозащитник же! К кому еще обращаться? Не знаю, к кому, но не к такому "правозащитнику", который...
(2) защитой прав детей в семьях-носителях русского посчитал лишение их права учиться на родном языке, и таким образом навязал семьям ассимиляцию, потому что 21-м веке родной язык не становится родным только на кухне.
« palasiet SATVERSMI un Egila Levita komentārus par Latvijas valsts dibināšanas, pastāvēšanas mērķi »
— Andri, iesaki Levita kungam palasīt Satversmes pirmo redakciju un salīdzināt to ar mūsdienīgo. Lai viņš izstāsta Latvijas tautai, kā 1998., 2002. un 2014. gada grozījumi to pārvērta no demokrātiskas par etnokrātisku.
« Vienā vārdā tas mērķis ir latviešu valodas saglabāšana »
— Bet patiesībā viņš pats un viņa partija izmantoja (un izmanto) minētos grozījumus, lai cīnītos pret krievu valodu un diskriminētu tās nesējus. Piemēram, lai aizliegtu krievu teātra afišas, subtitrus komerciālās (!) filmās, saskarni bankomātos, dialoga valodu komercvietnēs, izkārtnes veikalos, ielu nosaukumu plāksnītes.
Šim nolūkam tiek izmantots sofisms, fetišs par “ienaidnieka valodu”, aiz kura slēpjas: “valoda kā ienaidnieks”. Kam traucēja krievu teātra afišas? Latviešu valodai vai Edvardam Ratniekam ar citiem rusofobiem? – kas veido tikai mazu latviešu kopienas daļu Latvijā.
Un galvenais: izglītības iznīcināšana krievu valodā. Vispār: no bērnudārza līdz augstskolai. “Slikta” Padomju vara neiznīcināja jau pastāvējušo valodu obligātajā izglītībā, bet “demokrātiskā” Latvija ar to vien ir norūpējusies.
« Jūs esat pietiekami izglītots, lai saprastu, ka angļu, krievu valodai nav tādi apdraudējumi, kā latviešu, igauņu valodām »
— Kurš draud? Vai krievu skola traucēja latviešiem mācīties dzimtajā valodā? (pat padomju laikā). Varbūt Krievija jaucās latviešu valodas telpā neatkarīgajā Latvijā? Tieši otrādi: kara dēļ beidzās kultūras atbalsts Latvijas "krievvalodīgajiem" iedzīvotājiem.
Tomēr bērniem, krievu valodas nesēju ģimenēs – draud. 21. gadsimtā valoda nevar kļūt par dzimto tikai virtuvē.
« Nevajag te piesaukt ASV...Nav tur finansēta apmācība ne latviešu, ne krievu valodā »
— Bet spāņu – jā. Savukārt spāņu valodas nesēju ASV – 19% (gandrīz divas reizes mazāk nekā krievu valodas nesēju – Latvijā). Situācija Latvijā ir līdzīga tām štatiem, kur spāņu valoda vēsturiski bija izplatīta, jo krievu valodas nesēji Latvijā parādījās pirms Atmodas, un, starp citu, daudzi no mums balsoja par Latvijas neatkarību 1991. gada referendumā. Tad, lūk, tajās štatos spāņu valodu apgūst visās valsts skolās – visi skolēni, obligātajā kārtībā. Spāņu valoda tur faktiski ir otrā valsts valoda, tā ir jāzina visiem valsts/darbiniekiem, tajā runā ārsti... Tagad ir skaidrs, kāpēc ASV vēstnieks uzrunāja Latvijas krievu iedzīvotājus krievu valodā?
Jūs esat pietiekami izglītots, lai saprastu, ka angļu, krievu valodai nav tādi apdraudējumi, kā latviešu, igauņu valodām. … … Vienlaicīgi Jums vajagot Latvijā (saglabāt) izglītību krievu valodā. …
Jūs runājat par kādu –‘’ vispārējo pasaules praksi’’- … Nevajag te piesaukt ASV, Lielbritānijas tukšmuldētājus, kuri tos savus padomus savās valstīs pat nav mēģinājuši ieviest. … Nav tur finansēta apmācība ne latviešu, ne krievu valodā. … Krievijā pat ukraiņu valodu nemācīja. …
‘’ Дима Бу’’- Jūs rakstījāt par -‘’latviskošanu (atkrieviskošanu)’’ - …. .. Lūdzu uzrakstiet, kā saukt to ukraiņu grāmatu iznīcināšanu (dedzināšanu) okupētajās Ukrainas teritorijās. …
Latvijā ir cieņpilna attieksme pret cittautiešiem, t.sk. krieviem, kuri neaizstāv agresorus, noziedzniekus, teroristus, kapu apgānītājus.., Staļinu, Putinu. …
ES fondu nauda būtu jau šodien pēcpusdienā jāiegulda akūti trūkstošajos mācību un uzskates līdzekļos. Manā skolā, man jau šobrīd pateica, ka diez vai nauda mācību grāmatām manā priekšmetā būs. Tas vēl nebūtu nekas - mācu, kā protu, bet IZM monitoringā par skolēnu zināšanām prasa tādus rezultātus, kurus bez grāmatām nevar iemācīt.
Ministre saka - jādomā par atblasta personālu - domā gadu desmitiem un domās, jo naudas tam nav.
Tāpēc vēlreiz - ministrijas lēmums ES fondu naudu tērēt bezjēdzīgiem monitoringiem ir bezatbldība, ja gribiet, noziegums ar ļaunām sekām.
Jo , manuprāt, izglītības sistēma ir novesta līdz dibenam. Protams, ir iespējams, ka vēl kāds no apakšas pieklauvē, bet tā vispārināti gribu apgalvot, ka izglītības sistēma ir bankrotējusi.
Cēloņi un izpausmes un sekas tam ir līdz galam neapzinātas un neizrunātas. Tāpēc atkal - kādas var būt cerības uz pozitīvām pārmaiņām, ja problēmas netiek atzītas un diskutētas.
Piemēram, naudas taupīšanas nolūkos daudzās skolās ir 5 min starpbrīži - kā saprotu, tas mainīts netiks, jo jātaupa nauda.
Skolēni neēd normālas pusdienas. Čipsi, bulkas, ķimizēti saldumi - loooti daudzu skolēnu ēdienkarte.
Bērnu visatļautība. Skolotāju beztiesiskums, es to raksturotu kā nepārējošu teroru. Esmu laimīga, ka jau esmu pusmūžā un vismaz man nevar seksuālo uzmācību pārmest.
IZM tērēs miljonus pētot skolotāju labbūtību, bet man skolā ir kopš okupācijas laikiem neremenotēta WC. Skolotāju istaba ir maza pārbāzta istabiņa, kurā nevar būt ne runa, ka garās un smagās darba dienas laikā skolotājam ir kur apsēsties, vai ka skolotājam ir kur apsēsties un apēst līdzpaņemtās maizītes.
pētījumi rāda cik negatīvu iespaidu bezmērķīgi laika nosūtīšanu un smadzenes nonākot dārzeņu limeni no apkārtējo bedigas pieredzes
• Latviskošana (atkrieviskošana) un akcents uz valodām – kā neveiksmes cēlonis eksaktajās zinātnēs
• Krievu izglītība – eksakto zinātņu kultūra, “paldies”, ka iznīcinājāt!
• Vai krievu valoda ir ienaidnieka valoda?
• Vai Padomju Savienības izglītība aizliedza iegūt vidējo izglītību dzimtajā valodā?
• AI varētu ja neatrisinātu valodas problēmu, bet drošvien palīdzētu izglītībā bērniem no maztautību ģimenēm – kas liedz politiķiem pateikt “jā”? Ārsta kabinetā jau aizliedza, tagad arī skolas. Vai tas ir humānisms vai ksenofobija?
Es lūdzu visiem piedošānu par šādu savu tautiešu nelietību.
Bet - es par 101 % atbalstu, ka Latvija ir un paliek nacionāla valsts. Izglītībai ir jābūt latviešu valodā.
Manā skolā mācās krieviski runājoši bērni. Starpbrīžos viņi runā savā dzimtajā - krievu valodā. Tas ir normāli.
Latvijai ir jābūt latviskai, bet - ar cieņpilnu attieksmi pret cittautiešiem, t.sk. krieviem.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X