Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Kā noritēs "Rail Baltica" projekta turpmākā īstenošana – valdība šonedēļ to vēl nav gatava lemt. Bet ciktāl valdības partijām par to ir vienots redzējums? Kādus riskus saskata koalīcijas deputāti un arī Saeimas izmeklēšanas komisija, kas pēta projekta līdzšinējo realizāciju, par to diskutējam Krustpunktā ar Saeimas koalīcijas frakciju pārstāvjiem. Raidījuma viesi: Andris Šuvajevs (Prograsīvie), Edmunds Jurēvics (Jaunā Vienotība), Harijs Rokpelnis (Zaļo un Zemnieku savienība) un Saeimas Parlamentārās izmeklēšanas komisijas par "Rail Baltica" priekšsēdētājs Andris Kulbergs (Apvienotais saraksts).
Satiksmes ministrijas sagatavotais projekta pirmās kārtas scenārijs Latvijā paredz izbūvēt vienu Eiropas platuma sliežu ceļu no Igaunijas līdz Lietuvai un to savienot ar vienu no abām Rīgas starptautiskajām stacijām. Rīgas centrālo staciju un staciju lidostā savstarpēji plānots savienot esošajā dzelzceļa infrastruktūrā.
Tomēr šo piedāvājumu nesaskaņoja Finanšu ministrija, norādot, ka trūkst informācijas, kas tad veiks Rail Baltica tālāko uzturēšanu un pārvaldību un kāds būs šī projekta ekonomiskais ieguvums.
"Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā kopumā tiek lēstas 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardi, kuras vēl varētu samazināt par 400 miljoniem.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (10)
Jau KNL parādīja, ka personāžiem augšās ir acīmredzamas grūtības ar tēriņu un iespēju izvērtējumu, tādēļ prioritāšu noteikšana izpaliek, plāni – utopiski, debates līdzinās farsam, argumenti – neprātam. Reti izdodas dzirdēt tik daudz šausmu vienuviet, pie tam šis ir vadības līmenis – atkal garas, tukšas runas, lēmumu nav, darbi stāv. Tipiski LV.
Vienīgā prioritāte šobrīd ir taisnā pamattrase, kas jārealizē nekavējoties un abos virzienos. Kad darbi norit un ir skaidrs, ka spējam pabeigt laikā (2030.), sākam reģionālās stacijas šādā secībā: Salaspils, Bauska, Salacgrīva, Skulte, neko citu. Ja trase kavējas vai beidzas nauda, koncentrējamies trasei. Kad šis jau ir droši, drīkstam turpināt Rīgas vai lidostas staciju monstrus. Kad tie palaisti, var domāt par zilajām cilpām.
Norise rāda, ka SM atļāvusies stāvokļa ziņojumu gatavot nepiedodami ilgi, vairākkārt pārceļot termiņus, pat īpašā RB uzraudzības ierēdne procesu nepaātrināja. SM nav atbildības par nepadarīto, kļūdām darbu organizācijā? Laiks rit, lēmumu nav, bet SM joprojām nesteidzas. Tas pats ar FinMin. Kā valsts pārvaldē drīkst atrasties ierēdņi, kas sabotē un slēpj, neiesaistās un nekontrolē, lai gan saņem milzu algas?
Par brišķena prāta stāvokli jau daudz runāts - šāda eksemplāra mums nav bijis. Tik neelastīgs savā domāšanā, truls sapratnē, bezatbildīgs un necaursitams, it kā viņam smadzeņu vietā būtu putra. Viņa darbība ir kaitniecība vistīrākajā veidā.
Redzēsim, cik ilgi nodokļu apmaksātie dižgari vēl vāvuļos un kad sāks būvēt sliedes? LT un EE jau būs pabeiguši, bet šie turpinās diskutēt par nepieciešamību iekļaut Rīgu ar ķirša piebalsojumu, lai tikai paildzinatu procesu.
Kas attiecas uz brišķena murgu par pasažieru nevēlēšanos pārsēsties, - tie ir kārtējie saltie meli – visā Eiropā ceļotāji pārsēžas pa vairākām reizēm no reģionālajiem eksprešiem uz vietējās nozīmes līnijām un nekas nenotiek! Ja kustību saraksti saskaņoti, tā nav nekāda neērtība!
Vai sie darbinieki joprojam strada valsts parvalde un turpina krapt valdibu?
letak ir uzbuvet jaunu lidostu Vidzeme vai Zemgale pie railBalti nevis merkakoties ar esoso
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X