Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Vairāk nekā 15 gadus viņš strādāja ārpus Latvijas, bet tagad atgriezies un jau divus mēnešus vada Finanšu nozares asociāciju. Par banku pakalpojumiem, ekonomiku, finansēm un kredītiem Krustpunktā lielā intervija ar Uldi Cērpu.
Raidījuma viesi esam iepriekš mēģinājuši uzrunāt sarunai. Piemēram, pirms pieciem gadiem, kad viņš kandidēja uz Latvijas Bankas prezidenta amatu, bet zaudēja konkurencē ar Mārtiņu Kazāku. Toreiz viņam neļāva runāt tā brīža darba devējs, jo viņš bija Apvienotajos Arābu Emirātos centrālās bankas prezidenta padomnieks. Šobrīd viņš ir jau atpakaļ Latvijā, no 1. oktobra uzņēmies vadīt Latvijas Finanšu nozares asociāciju. Kaut arī ir iespēja, ka Mārtiņu Kazāku varētu vairs nepārvēlēt, viņa uzvārdsšoreiz publiski neparādās kandidātu sarakstos.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (16)
1) Aidis varētu vienreiz iemācīties, kas ir publiskais (sabiedriskais) sektors un kas ir valsts pārvalde (vispārējās valdības sektors)!
Publiskais (sab-skais) sekt. = vispārējā valdība + sabiedriski nozīmīgā daļa (mediķi, pedagogi, glābēji).
Vispārējā valdība ir absolūti lielākā sabiedriskā sektora daļa.
Mediķi-pedagogi-glābēji ir mazākā sabiedriskā sektora daļa.
Vispārējā valdība ietver gan civildienesta ierēdņus (maz), gan parastus darbiniekus (daudz).
Nekad nav bijusi runa par mediķu-pedagogu-glābēju skaita samazinājumu!!!!! Tieši otrādi - mediķu un glābēju trūkst, tāpat ka kvalitatīvu pedagogu!
Runa VIENMĒR ir par vispārējās valdības daļas samazināšanu - ministrijas, visas pakļautības iestādes - uzraudzība, kontrole, uzskaite, koordinācija, tai skaitā sabmediji, pašvaldību administrācijas, kapitālsabiedrības, valdes, padomes, utt. - tieši šeit ir visvairāk nevajadzīgu darbinieku, lieku funkciju, dublējumu, resursu šķērdēšanas. Tieši par šīs daļas kardinālu samazināšanu mēs cīnamies! Savairotie biroji, aģentūras, inovāciju laboratorijas, krīzes komunikāciju centri, mediju n-tās programmas - tas viss ir nejēdzīgi izlietota nauda - milziga darbinieku masa neko nerada, bet saņem atalgojumu!
Kad Cērps viņam min piemēru ar finanšu sektora uzraudzības sadrumstalotību un transporta reģistrāciju/uzskaiti, tad Aidis atgaiņājas - par to nerunāsim, tas nav nekas! Nē, tieši tas IR TAS, kas jādara, ar ko jāsāk - likvidēt lieko un dublējošo, apvienot, samazinot darbinieku skaitu!
2) Par Aida skepsi. Viņš kā pasīvs vērotājs var komentēt starptautiskos procesus "2ās puslodēs", jo tur viņš tiešām neko ietekmēt nespēj, bet Krustpunktos šāda pasivitāte ir nevietā!
Pasaki man, kur un kas jāmaina! Kad Cērps to pasaka, - nē, tas neder! Kas tā par attieksmi?
Vai to darbinieku, kas sevi joprojām iedomājas par žurnālistiem esam, tiešais pienākums nav pašiem aktīvi domāt, pētīt, likt valdošajiem izskaidrot notiekošos procesus, lēmumus, to iespējamās sekas, savu rīcību, nodomus? Nav pienākums runāt par uzņēmumu bezatbildību un eksporta turpināsanu un rašu (kā Cērps pareizi minēja!), aicināt tautu, valdību, asociācijas netolerēt šos pārkāpumus, izbeigt skatīties caur pirkstiem, izlikties nemanām? Ak, vienreiz CSP nopublicēja, bet nepareizo sarakstu, vairāk nevajag! Kādēļ neprasīt no CSP publicēt vēl un vēl, kamēr saraksts ir pareizs, aktuāls? Grūti? Darbietilpīgi? Jā! Protams, vieglāk ir smaidot šūpoties krēslā un gudri spriedelēt par slikto stāvokli valstī, personīgo skepsi un zīmēt drūmo nākotni, nevis kompetenti prasīt atbildību no iestādēm un to vadītājiem! Būtu noskatījies kādu "Šodienas jautājumu" un pamācījies, kā jāstrādā, vai metis mieru Krustunktiem un pārgājis tikai uz 2 puslodēm, - būtu vieglāk.
Tagad Cērps vairs nerunā tik revolucināri un es domāju, ka tāpēc ka viņš guva mācību, ka Latvijas politiskajā vidē iespējams tikai iekļauties, nevis to mainīt. Tas mans tāds virspusējs viedoklis.
Otra lieta, no vienas puses Cērps slavē Latvijas ekonomiku un politisko vidi, no otras puses - nemin nevienu pašu faktu, kas to apstiprinātu. Atzīst, ka airbaltic kotēšana biržā ir privatizēšana. To mūsu politiķi nesaka, ta vietā mums saka, ka tas esot mūsu -nodokļu maksātāju interesēs piemaksāt par airbalitc privatizēšanu. Kas manā uztverē ir tāda tiesiska varas elites iedzīvotāju aplaupīšana.
Ja reiz valdība slēpj TET un LMT notirgošanu zviedriem, tad pieļauju, ka arī par to mums būs jāmaksā.
Tāpēc Kurzemes novada laukos NMPD vairs nav neatliekamās palīdzibas dienests.
Tāpēc ir tā, ka produktivitāte ir pieuagusi tikai par 15 % , bet algas par 40% kopš 2019.gada. Ja man alga ieaugusi par 70 - 80 eur, kopš 2019.gada , tad varnešiem par 1000-10000 eiro.
Tāpēc, ka pašu cilvēki tādā veidā ir nodzīti nabadzībā, jāved iekšā cittautieši. Ko imigrācija nozīmē mums šodien rāda Vācijas un tagad arī Francijas piemēri,
Pilnīgi piekrītu, ka Cērps bija pārāks par Kazāku toreiz un ir tagad, - nevar salīdzinat starptautisku pieredzi un drosmi izteikties ar zviedru bankas centīga, zinoša, bet dmž tikai klerka redzējumu. To arī piedzīvojām - klusu čubināsanos, gudras, akadēmiskas frāzes, bet nekādu revolūciju, nekādu spiedienu uz trulajiem politiķiem, nekādas uzstājīgas prasības par bīstamo un kļūdaino monetāro politiku. Tāds pats kā Šteinbuka - kko rāmi parunā un norimst, jo nav ne cīnītājs, ne valsts patriots - savs siltais krekls tuvāks.
Jā, Cērps arī norimis, - pasauli pārveidot neraujas, var dot padomus, bet to (ne)ievērošana ir pašu neizglītoto lēmēju ziņā.
Nemuldi par lietām no kurām ne nesajēdz.
Negatīvs Eiribor bija 10 gadus. Nevienu uzņēmumu vai privātpersonai piespiest ņemt kredītu ar fiksētu likumi.
Kā tad peļņa rodas citiem daudziem tūkstošiem uzņēmumu? Peļņa ir pirms vai pēc patlīdzekļu iegādes?
Jebkura uzņēmuma mērķis ir veikt investīcijas, veidot ilgtermiņa ieguldījumus, pirkt pamatlīdzekļus.
Fiksētas likmes pastāv visā civilizācijā un gariem termiņiem viennozīmīgi atmaksājas. Tā ir arī mana personīgā pieredze - ietaupījums bija būtisks, tas palīdzēja ātrāk segt pamatsummu, nevis cīnīties ar %u maksājumiem!
Par rīmju un maximku it kā 2-3% peļņu - derētu iepazīties ar skaitļiem un sev noskaidrot, vai šie izbazūnētie 2-3% ir pirms vai pēc reinvestīcijām jaunajos veikalos (attīstībā). Tad atklāsies pavisam cita aina.
Rimi un Maxima peļņa ir 2 vai 3%, atsevišķi deputāti domā arī ka varētu Rimi un Maxima ari aplikt ar virs peļņas nodokli. Mazie un vidējiem uzņēmumu peļņa ir 5% un pat 10% . Tad ar kādu nodokli varētu aplikt zemniekus, frizētavas, kafejnīcas, lauku veikalus, autoservisus, viesu namus
Banku virspeļņa šajā gadījumā bija ECB kredīt% likmes - tās bija augstas un bankas varēja novilkt klientiem 7 ādas, nekustinot ne pirkstu, - vnk iekasēja ar katru mēnesi arvien lielāku naudu un plātīja rokas: mēs jau neko, jūs paši izvēlējāties hipo mainīgās likmes, lai gan varēja pārslēgt līgumus uz fix likmēm, varēja nepalielināt tik strauji kā ECB. Par šo alkatību un negodīgumu arī tika sodītas ar virspeļņas nodokli. Žēl, ka tik vēlu un tik maz.
uz latvijas banku bidis tapat ka uz liwa ieredni kqs prot paradit ciparu miglas bilde, bet neparada visu bildi.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X