Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, sūtot Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Pirms neilga laika sociālajos medijos un politikas gaiteņos kaislīgākās diskusijas bija nevis par Stambulas konvenciju, bet gan zinātnes finansēšanu. Tiesa, ne runājot par to, kādēļ Latvijā zinātni, salīdzinot ar citām attīstītajām valstīm, finansē tik skopi, bet kādēļ zinātnieki pēta lietas, kas nenes pienesumu tautsaimniecībā. Tematu aizsāka darba devēji, bet pārtvēra politiķi. Kā šajā situācija jūtas zinātnieki? Krustpunktā saruna ar Latvijas Universitātes Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultātes tenūrprofesoru Vjačeslavu Kaščejevu.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.

Komentāri (9)
Latvijas valsts, t.i. - nodokļu maksātāji maksās šiem ekspertiem simtiem tūkstošu eiro, lai viņi radītu kārtējo spriedzi sabiedrībā - proti - austera reklamētā kampaņa aicinās cilvēkus mācīt šoferus braukt.
Es piemēram , esmu jau vairākas reizes braukusi no Liepājas līdz Rīgai ar Luxexpress autobusiem 3 stundās. Tas ir laiks, kādā līdz šim no Liepājas līdz Rīgai varēja aizbraukt ar audi vai volvo.
Tad tagad iztēlojaties situāciju , kādā jāstrādā autobusa šoferim, lai iekļautos šajos laika limitos un iedomājieties visus tos "EKSPERTUS LĪDZBRAUCĒJUS" , kuri tagad tādam soferim stāstīs , cik slikti un bīstami viņš braucis utt.
Skolotāju dzīvi tādi austeri , rubenes un citi superdārgi apmaksātie pētnieki, eksperti jau ir sadirsuši , piedodiet, bet tieši tā es domāju. Tas nenotika nejauši, kad skolotājus šobrīd pamāca un teorizē katrs, kam iespēja izteikties. Skolas ir tukšas, nav kas strādā par skolotājiem, tagad "eksperti" ķersies pie šoferu pārmācīšanas.
Tas nav normāli un beidzot ir jāsauc pie atbildības šie nenormālie eksperti, kuriem mums jādod milzu nauda, lai viņi rīkotu bezatbildīgas kampaņas.
Un tas šajos raidījumos neizskan - kāpēc ir tā, kā ir.
Atnācu mājās , paēdu zupu, 30 min atpūtos un no plkst. 5 līdz pks.t 9 vakarā gatavoju stundas un visu vēl jāieraksat - e klasē. Un tad vēl jāizdomā, kad izlabošu divām klasēm pārbaudes darbus, rīt no rīta, vai rītvakarā, kad nāks klāt vēl vairāku klašu p.darbi. Jā un tad online metodiskie kursu uzdevumi jāizpilda.
Bet kas man uzsita asini. Esmu atlikusi no dienas uz dienu daudzo anketu aizpildīšanu, kuras tagad prasa visi tie sasodītie eksperti, kuri saņem tos miljonus par pētījumiem. Un man kā tādam galeru vergam papildus visiem rakstu darbiem vēl tam jātērē laiks. 20 min viena anketa, 30 min otra anketa, 40 min trešā. Ak, un ja vien kāds zinātu, cik tagad pār skolotājiem gāžas visādi kursi. Varētu domāt, ka tiešām vienīgā problēma ir bijusi skolotāju neizglītotība.
Bet arī tas nav viss. Nevajag iedomāties, ka ja skolotājs ir sagatavojis stundu, tad skolēniem mirdz acis un viņi ir laimīgi. Nē - ja stundā nav video ar izklaides elementiem, ja ir jāapgūst teorija, kam nepieciešama garīga ;piepūle, tad skolēni steidzas demonstrēt, cik viņiem garlaicīgi un cik viss ir nesaprotami un drausmīgi.
Tāda želošanās. Zinu, ka visiem ir grūti, bet tie visi citi atnāk no darba un atpūšas, bet skolotājam sākas otrā 8 stundu darba diena.
Es vienkārši gaidu, kurā brīdī vadzis lūzis, kad par daudz būs par daudz. Tas nav normāli, kas notiek.
4. oktobris, 20:22
Latvijā
Autori: Vita Anstrate (LTV Ziņu dienesta korespondente)
Ja bērnam patīk skolotājs un bērnam šķiet, ka arī viņš patīk skolotājam, tad arī sasniegumi mācībās būs labi. Nupat izpētīts, ka arī direktora lomai un vadības stilam ir izšķiroša nozīme skolēnu sasniegumos. Pētījumā, ko vairākus gadus veica Latvijas Universitātes (LU) pētnieki, piedalījās 54 skolas.
Un es domāju - vai tiešām pētnieki un žurnālisti ir tik nenormāli demoralizēti , debilizēti, ja viņi sabiedriskajos medijos raksta, ka skolēnu sasniegumos IZŠĶIROŠA NOZĪME IR SKOLOTĀJIEM UN SKOLU DIREKTORIEM.
Es šo pētījumu uzskatu par absurdu, par vienkārši ciniski notērētu nodokļu maksātāju naudu. Man ir nākošais zemākais akadēmiskais grāds maģistrs, bet tik daudz es spēju secināt, ka nav viena faktora, kas nosaka skolēna sasniegumus.
Ir vairāku faktoru kopums, kas to nosaka - gan ģimene, gan skolēna spējas, disciplinētība, interese, skolotājs, vide, klases kolektīvs , mācību līdzekļi un tad kā neredzams diriģents - direktors.
Daudzi vecāki orgasmā noelsās - nu tad beidzot valsts !!!! pasaka, ka tie maitas skolotāji un direktori ir galvenie un izšķirošie un vienīgie atbildīgie par skolēna mācibām.
Nu normāli?
Komentāros soc, tīklos visi metas kā maitas putni plosīt skolotājus, direktorus, Piesauc RV1.Ģ. Bet parādiet man vienu iekļaujamo skolēnu šīs ģimnazijas klasēs?
Ir jau otrais mācību gada mēnesis - skolēniem nav grāmātu vairākās klasēs. Es gatavoju katrai klasei pielāgotu stundu. Un man te kaut kādi sasodīti pētnieki atļaujas apgalv, ka tikai no manis un direktora ir atkarīgs mācību sasniegums
Nu kā čekistu okupācijas laikos - kad valsts žurnālistiem un pētniekiem pasūtīja , ko vajag - un šie centīgi steidzās izpildīt
Tāpēc šie pētnieki man ir tas pats kas sētnieki. Punkts.
Skolotāju mobings ārzemēs netiek pieļauts. Pie mums ir absolūts neierobežots vecāku terors. Ja vienam bērnam māte ir mainījusi skolotājus - mobingotājus, tad arī katram nākošajam viņas bērnam skolotāji ir mobingotāji.
Vispār - tas nav vārdiem izstāstāms , kāds bardaks notiek skolā.
Un vienlaicīgi - paklausieties , ko Ģimenes studijā tepat lsm.lv stāsta ekperti - tie neierobežotie bērni izdara pašnāvības, paškaitējumu un ko tik vēl nē.
Tad kur ir tie pētījumi un secinājumi - kas notiek patiesībā skolās.
Aizmirsti
Laiki mainījušies un labi, ka tā
Es vēl aizvien neciešu to učeni, kas man pasniedza bioloģiju - pietiekami “krutā” tagadējā ģimnāzijā, kurai bija divdesmitgadīgā grāmatā pasvītrots viss tas, ko viņa skolēniem atmala katru gadu
Un kad Tu atkod, ja vajag tikai perfekti norakstīt, tad zūd jebkura vēlme mācīties
Tādas mulkes par brīvu nav vajadzīgas
ASV visi uznemeji kas sasniegusi pasaules limeni pametusi universitates, Vacija nekur lietiskos petijumus valsts nedod vairak par 30-50%
Ja RTU ir labākā augstskolu inovāciju vieta un vadošie Latvijas tehnoloģiju uzņēmumi vairāk atbalsta augstskolas, nevis saņem pievienoto vērtību un zinātniskos pētījumus, tad no kripatas zinātniecībai sabiedrībai paliek vēl mazāka kripata sausa atlikuma.
Šeit ir pēdējais piemērs par to, cik nevajadzīgas tehnoloģijas ir finansējusi valsts ar kripātām, kuras nevienam nav vajadzīgas, un tiek pagarināti izsoļu termiņi:
https://www.rtu.lv/lv/inovacijas/in telektuala-ipasuma-izsoles/informacija-par-izs olem
Un tā bija arī ar apturi COVID — miljoniem, kurus mēs rezultātā ar tikpat daudz saslimušajiem saņēmām dubultā bojāgājušo.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X