Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, sūtot Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Nelaimes gadījumi ar īrētajiem mikromobilitātes rīkiem raisījuši plašas diskusijas, kā sakārtot to lietošanu, lai pie šādiem braucamajiem netiku bērni, un lai braucēji paši būtu uzmanīgāki. Krustpunktā diskutē Ceļu satiksmes drošības dienesta satiksmes drošības eksperts Oskars Irbītis, koplietošanas "e-velosipēdu" operatora "RIDE Mobility" izpilddirektors Edgars Jākobsons, Rīgas domes priekšsēdētājs Viesturs Kleinbergs (Progresīvie), Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktores vietniece Linda Rinkule. Sazināmies ar Latvijas Dzelzceļa galveno tehnisko inspektoru Daini Zvaneru.
Kamēr nenotiek nelaime, mēs nerīkojamies. Tā pēc pagājušajā nedēļā notikušās traģēdijas daudzi rakstīja sociālajos medijos. Runa ir par negadījumu, kurā iznomāts elektriskais mopēds pakļuva zem vilciena un bojā gāja divas pusaudzes. Traģēdija ir izvērtusies arī pretstāvē starp mopēda iznomātāju un Patērētāju tiesību aizsardzības centru, kā arī Rīgas domi. Kam lielāka taisnība? Te daudziem domas dalās. Bet viens ir skaidrs - ir notikusi traģēdija, kura nedrīkstēja notikt. Ir virkne faktoru, kas būtu ļāvuši šo traģēdiju novērst, ja vien katrs rīkotos citādi. Tā kā ir, arī nedrīkst palikt. Tāpēc lielais jautājums ir - kādas mācības mums ir jāizdara pēc šīs šausminošās nelaimes? Par to arī diskusija Krustpunktā.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.

Komentāri (12)
Helsinkos 3 gadu laikā nav NEVIENA nāves gadījuma satiksmes negadījumos. Un tikai viens pamatojums - visā pilsētā ir 30 km /h likums. Punkts. Un visi ir dzīvi.
Es domāju, ka ;pilsētai vienkārši ir otkats ar šādu haosu satiksmes ne - drošībā .
Kopumā kā sabiedrība joprojām esam bez savstarpējas cieņas .
Kāpēc vaino tikai braucamrīka iznomātāju, bet nerunā par pašu meiteņu un viņu vecāku bezatbildīgo rīcību.
Skaidrs, ka mans naids pret skūteriem ir šķiriskas dabas un pamatots. bet šis uzbrukums tam Ride Mobility tomēr ir liekulīgs, Kad bērni bez tiesībām brauc ar mašinām, nositas, pasitas utt. , tad taču neaizliedz tirgot tās mašīnas vai braukt ar tām.
Otra lieta, par meiteņu nāvēm nav viens vainīgais. To ir vesels pulciņš, bet kā pirmos es tomēr liktu valsti un pašvaldību.
Ja pieņem likumus, tie ir jāpilda un valstij ir jānodrošina to izpildes uzraudzība.
Kā es sapratu no šīs sarunas, tad bizness ir ievērojis likuma normas. Ka paši valdnieki - RD , lai piesaistītu uzņēmējus, dod tiem visādas atlaides un kad notiek nelaime, tad paši -domnieki sevi slavē, ka visu izdarījuši perfekti, bet ka lūk, tie citi - tie tie sliktie.
Neaizstāvu šos nomātājus - viņiem ir sava vainas daļa, bet manā sapratnē, noteikti ne tā lielākā.
Kad klienbergs saka - esam darījuši visu, tad man gribas kliegt - nemuldi!
Un vēlreiz - pavērojiet, kas notiek citās Eiropas pilsētās. Kāpēc var sakārtot , ka nepilngadīgie nepiedalās satiksmē?
Tomsons iebrauca auzās jau pirmajās minūtēs, Biznesam jāpelna. Un pelna jau šobrīdarī un diez vai gribēs turpināt, ja visatļautība tiks ierobežota. Ar to jau tad arī varēja beigt šo kungu sarunu. Bet laikam jau sarunas jēga bija tā, lai varētu izdinģēt lētāku braucienu. Tas visu dabiski atrisināšot. Nu, jā - būs lētāk, bet ne jau drošāk. Beigās nonāca pie draudzīga secinājuma, ka galvenie vaininieki ir gājēji, kas tur pa ietvēm slampstās savā gājēju manierē.
Ak jā bija vēl sapnīši par attīstītajām valstīm kamēr pašiem domāšana krievijas līmenī.
somija var siem nomas braucamiem uzlikt drosibas aprikojumu gan pikstienus parsniedzot atrumu gan uzlikt nomu nevis naudas pelnai.
Latvija visi izgudros savu divriteni nevis parnems jau citu valstu labo pieredzi
Pēdējo pāris gadu laikā Tallinā ir nokritušas A12 un SmartLynx lidmašīnas. Rīgā lielām lidmašīnām ir nokritušas daļas — metrus lielas plāksnes utt. Ir nogāzušās privātas lidmašīnas, un, iespējams, lidmašīna, kas nokrita neapdzīvotā vietā, bija jālido tālāk uz Rīgu pāri Ķengaragam, Purvciema, Mežaparka, Imantas/Zolitūde rajoniem, lai nolaistos Rīgā. Tikai SM un Rīgas iestādes var saskaņot tik bīstamas lidostas pacelšanas/nolaišanas gaisa telpas 400-700m virs Rīgas, kur lido gan getlinu kaijas gan visadi droni.
1) kapēc deva bērniem ierīci (viedtālruni-teletūbiju), kas berniem vispār nekādā veidā nav nepieciešams,
2) kāpēc ievēlēja tik neredzīgu Saeimu, kura nekādā veidā neredz nepieciešamību aizliegt vismaz līdz brīdim kamēr bērns oficiāli sāk strādāt, ļaut lietot šādu, postu nesošu ierīci.
Es pats strādāju izglītībā un nepārtraukti redzu šo sērgu pie bērniem.
Vecāki paši aplipuši ar šo sērgu un turpina aplipināt savas atvases.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X