Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, zvanot uz tālruņa numuriem 67222888, 67225599, kā arī aicinām sūtīt Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
Lielu ažiotāžu izraidīja "Latvijas Pasta" lēmums šogad slēgt vairāk nekā simt pasta nodaļas. Lēmums mainīts, bet jautājums paliek - kā turpināt nodrošināt pasta pakalpojumus Latvijas iedzīvotājiem visā valsts teritorijā ilgtermiņā? Krustpunktā diskutē "Latvijas Pasta" valdes loceklis ar atbildību finanšu vadības jomā Andris Puriņš, Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Ģirts Dubkēvičs, Latvijas Pašvaldību savienības padomnieks tautsaimniecības jautājumos Aino Salmiņš un Saeimas deputāts Uģis Mitrevics.
"Latvijas Pasta" plāns slēgt vai reorganizēt desmitiem nodaļu ir apturēts, tomēr jautājums par pasta nākotni joprojām ir atklāts. Plānotā reforma skar lielāko daļu no šobrīd, gada sākumā, esošajām 176 nodaļām. Kopumā tā skartu 105 nodaļas, bet sešas no tām jau ir slēgtas. Tomēr Satiksmes ministrija reorganizāciju lika apturēt un vērtēt katras nodaļas situāciju atsevišķi. Skaidrojam, kāds ir "Latvijas Pasta" iecerētās reformas mērķis, kā arī diskutējam par pasta misiju kā tādu un arī to, vai kādas funkcijas mazāk apdzīvotajos reģionos nevar nodot kādam citam, piemēram, pašvaldībām.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (17)
Pastu izmantoju ārkārtīgi reti, bet iespaidi ir vissliktākie, - Rīgā mana pasta nodaļa ir dārga, lēna, čammīga, krieviski runājoša, latviski nesaprotoša. Pirms kāda laika saņēmu paziņojumu par ierakstītu vēstuli, gaidīju to, bet vārds uz paziņojuma uzrakstīts nepareizi. Izstāvu pastā garum garo rindu, klausos krieviskās runas, dodu pasi un paziņojumu, bet darbiniece saka: eto ņe vaša posilka. Latviski skaidroju, ka pastniece nepareizi uzrakstījusi vārdu paziņojumā, lai atnes vēstuli un salīdzina pasi ar adresātu uz aploksnes. Nē, viņa to nedarīšot, un vispār: iģiķe i ņe mešaiķe rabotaķ. Nācās pacelt balsi, uzspiest, pāriet uz krievu valodu, lai labāk apjēdzs, ka pašu kļūda. Beidzot vēstuli sameklēja, atnesa. Protams, ka adresāts sakrita ar manā pasē rakstīto, jo sūtītājs prot vārdu un uzvārdu uzrakstīt pareizi. Sūtījumu saņēmu, bet darbiniece pat neatvainojās par savu kļūdu un traci! Pretīgi. Un tādus viņi pieņem darbā, nespēj ne apmācīt, ne civilizēt - darbinieki dzīvo kā padomijā, kad katra pārdevēja bija dieva vietnieks zemes virsū.
Piemērs: Laukos dzīvoju viensētā, 10km no novada centra. Paskastīte ir 400m no mājas, iebraucamā ceļa galā, nolikta sen, pastnieka ērtībai, stāv vēl no laikiem, kad mājas iedzīvotāji pasūtīja periodiku. Šobrīd jau vismaz padsmit gadus neko pastkastītē nesaņemu, visi rēķini, izmaksas utt. tiek kārtoti elektroniski, bet kurjerdienesti prot piegādāt līdz durvīm vai pakomātos. Reizi vai 2as gadā paskastīti apskatu un izmetu tur nelūgti sabāzto reklāmu.
Nesen, atverot pastkastīti, ieraugu 2us paziņojumus no LP par sūtījumu. Decembrī!!! Viens vnk paziņojums, otrs - datēts pēc nedēļas - ar draudiem par soda naudu par uzglabāšanu.
Zvanu uz LP info, nosaucu numuru, man atbild, ka sūtījums - ierakstīta vēstule! - vairs nav pieejams, jau aizsūtīts atpakaļ! Jautāju, kādēļ man nepaziņoja vai neatveda līdz mājām, ja jau 2x !!! brauca, lai iemestu paziņojumus? Pastnieks esot atzīmējis, ka tajos datumos nebiju mājās! KO?!?!? Meli! Biju visu dienu mājās abās nosauktajās dienās, strādāju iekšā! Visticamāk, pastnieks piebrauca pie vārtiem, vārti pievērti, ciet, nolēma, ka nav nekas vairāk jādara un brauca projām. Bet vārti ziemā ir aizvērti (nevis aizslēgti!) VIENMĒR, lai stirnas nenāk sirot dārzā! Pēc tā nevar izdarīt secinājumu, ka cilvēks nav mājās, īpaši, ja sētā stāv mašīna! Atvērt vārtus un iebraukt pagalmā, pasignalizēt, pieklauvēt pie loga, paraustīt durvis, protams, pastnieks nav spējīgs, tas ir par daudz prasīts! Toties apgalvot, ka adresāts nav mājās - to gan, tas taču ir vienkārši.
Es saprotu, ka LP nav orientēts uz to, lai PIEGĀDĀTU sūtījumus, bet gan lai vienaldzīgi atrunātos un ievilktu ķeksi atskaitē: mēs nospriedām, ka nebija mājās, līdz ar to nekas vairs nav jādara. Tas pats, atbraucot otro reizi. Info man stāstīja, ka otro paziņojumu pastnieks vnk garāmbraucot iemet kastītē un pat nepūlās pārliecināties, vai saņēmējs ir mājās, jo viņam vienalga! Arī tas, ka cilvēks nereaģē uz paziņojumiem, nekādus jautājumus pastā neizraisa, - neatnāci - pats vainīgs, sūtām atpakaļ! Tas, ka jūsu paziņojumi nemaz nav saņemti, tas nevienam prātā neienāk! Tas, ka pastam ir pieejamas datubāzes, pagastā ir māju īpašnieku kontakti - telefons, e-pasts, tas arī nevienu neinteresē - neies taču iespringt, vnk sūtīsim atpakaļ, kas tad mums.
Un ir vēl trakāk. Pasta nodaļa, uz kuru man būtu bijis jābrauc pēc vēstules, atrodas 18km no mājām pilnīgi pretējā virzienā no ierastajiem maršrutiem. Es uz to pusi nekad nebraucu, man tur neko nevajag! Pasts pat nav spējīgs paskatīties kartē, kāda no vēl eksistējošām pasta nodaļam būtu man tuvākā vai ērtākā, bet izlemj, ka man jābrauc uz 2x tālāko viņu nodaļu, jo viņiem tā sagribējies.
Bardaks, neieinteresētība, nespēja domāt un pilnīga nespēja parūpēties par sūtījuma PIEGĀDI - tas ir Latvijas Pasts.
Igaunijā un Lietuvā taču tā nav.
Pasts tiešām nav tas pats, kas sociālais dienests, tomēr valsts vadītājiem - saeimai, valdībai būtu jāizšķiras un godīgi atklāti jāpasaka, vai Latvijā laukos ir saglabājama sociāla vide, vai nē. Latvijas pasta pakalpojumiem ir jābūt nevis daļai no lauku sociālās vides iznīcināšanas, bet tieši otrādi - tā saglabāšanas.
Ja Latvijas pasts ir padarīts par vienkāršu biznesa uzņēmumu, kuram jānodrošina , pirmkārt, pašu uzņēmēju lielās algas, tad kāpēc valstij vispār tāds uzņēmums ir vajadzīgs?
Arī es cenšos minimāli izmantot Latvijas pasta pakalpojumus. Tie ir dārgi, tie ir nekvalitatīvi, bezatbildīgi, negodīgi.
Risinājumi pasta pakalpojumu nodrošināšanai bez paša Latvijas Pasta eksistences noteikti ir. tikai nav nekāda politiskā griba un atbildība to izdarīt.
cilvecins no pasta apgalvo - pastnieks mājās ir piemerots tikai pensionāriem, norada ka tas derēs tikai cilvēkiem kam ir daudz briva laika sēdēt uz vietas
-pieredze vēstules no rigas uz pierigu ceļo nedēļu
-no ārzemēm tagad tās vispār nepiegādā un nav iespejams pat pasta sakārtot šo jautājumu, lai vestuli nenosuta atpakaļ
ir pamatigi jāizvērtē SPRK atbildība, kas šādu murgu pieļauj.
SPRK celot sev algas ir pilnigi sacakarejusi ari so nozari un tagad mums ir nevien elektriba, gaze, kom.pak. bet ari pasts sacakarets lidz nemanai un kartejai nekonkuretspejiga nozare ar Igauniju
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X