Raidījuma skanēšanas laikā varat sazināties, sūtot Whatsapp ziņas uz numuru 25660440.
„Krustpunktā” šodien runājam par Rīgu. Taču raidījums nav tikai rīdziniekiem. Mūsu studijas viesis - cilvēks, kurš ļoti aktīvi iesaistījies dažādās nevalstiskās aktivitātēs. Savulaik viņš vadīja Rīgas apkaimju biedrību, ir Čiekurkalna biedrības vadītājs. Tagad kopā ar domubiedriem izveidojis „Rīgas līgu”. Viņi cenšas aktīvi rīkoties, lai padarītu Rīgu citādu, nekā tā ir: protams, kā viņi saka, labāku Rīgu. Ko nozīmē šāda brīvprātīga darbošanās sabiedrības labā, vai tas ir tā vērts, jo ne jau visi spēj būt tik aktīvi? Un kāpēc tagad tiek runāts arī par nepieciešamību iesaistīties politikā, lai ietekmētu procesus? Studijā - Kaspars Spunde.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (7)
Jā - Rīgas centrā es latviešu valodu vairs nedzirdu, tāpēc no tā viedokļa - ja Rīga ir kļuvusi par krievvalodīgo pilsētu, tad protams, viņi veido savu vidi pēc saviem estēttikas un ētikas principiem. Tad iznāk tāds kaut kāds - ne paši daram, ne krievvalodīhajiem ļaujam.
Tādā vidē Rīgā dzīvojam.
Par atkritumu kalniem un netīrītām ielam pat nav vērts runāt. Neesot nauda, visa iztērēta konsultantiem ....
Ja kāds to sauc par normalitāti, tad tas cilvēks acīmredzot vēlas Rīgu kā krievu sādžu, kurā ir labi kā ir.
2. Par zaļumu trūkumu pilsētā. Esmu dzimis un visu mūžu nodzīvojis Rīgas centrā un tā tiešā tuvumā. Ja kādreiz starp ēkām ielu malās bija koki, parciņi, zaļi kvartālu šķērsojumi, ielu krustojumos - skvēriņi, iekšpagalmos - koki, puķu un pat sakņu dobes, tad līdz ar perimetrālās apbūves stulbo ideju kvartālu malas pārvērstas par necaurstaigājamu monolītu māju sienu, bet iekšpagalmi maksimāli aizbūvēti. Kombinācijā ar nemitīgo privātā transporta skaita pieaugumu pilsētas attīstītāju nekompetentie lēmumi ir gaisa kvalitāti ir tikai pasliktinājuši. Blīva ne-elektro satiksme (mikriņi, autobusi, mašīnas), nesaistība ar pilsētas dzelzceļu (no Sarkandaugavas, Brasas, Oškalniem uz centru ar vilcienu nokļūt bija ātrāk, lētāk un ērtāk kā ar jebkuru citu transportu), nepārdomātas transporta plūsmas, nesaskaņotie luksofori, īpaši 3-fāžu cikli, kas rada tikai sastrēgumus un piesārņojumu, tā vietā, lai daļu transporta vai gājēju pārejas metodiski un plānveidīgi 30 gadu laikā ieraktu zemē, lai tas nebūtu metro, bet arī tramvajus posmiem mierīgi var palaist zem zemes blīvās satiksmes vietās (ir redzēti šādi risinājumi citur) - tas viss tikai lieku reizi apstiprina ievēlēto "pilsētas saimnieku" bezatbildību, nekompetenci un domas trulumu.
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X