Latvijā ir ļoti viegli pašam pat nenojaušot pieskarties telefona ekrānam un negribot noslēgt līgumu par pakalpojumiem, kurus negrasāties izmantot un pēc tam maksāt. Kāpēc tas ir iespējams, Krustpunktā analizē Patērētāju tiesību aizsardzības organizācijas Otrās patērētāju kolektīvo interešu uzraudzības daļas vadītājs Dainis Platacs, Saeimas juridiskās komisijas priekšsēdētājs Andrejs Judins, tehnoloģiju apskatnieks Lauris Āboliņš, TELE2 sabiedrisko attiecību vadītājs Oskars Fīrmanis un LMT Privātpersonu apkalpošanas dienesta direktore Ilze Saulīte.
Apmēram pirms mēneša tviterī ierakstīju, ka mūsu telefona rēķinā ir parādījušās lielākas naudas summas. Tad atklāju, ka ik nedēļu tiek skaitīts par spēlītēm trīs eiro, kuras jaunākais puika spēlējot telefonā. Runāju ar puiku, tam uzreiz asaras, sakot, ka viņš neko neesot serveros spēlējis, nedz abonējis. Atradām krietni vēlāk, ka viņam jau divus mēnešus bija pienākušas īsziņas, kurās bija rakstīts: "ja gribat spēlēt, tad spiediet uz šo linku, bet, ja negribat spēlēt, tad sūtiet atteikuma īsziņu uz kaut kādu numuru". Viņš nebija to sapratis, neko nebija sūtījis, un tāpēc arī katru nedēļu tā rēķina summa pieauga par trim eiro. Sāga izvērtās garāka un saspringtāka, bet negaidīju, ka mans ieraksts tviterī izraisīs tādu ķēdes reakciju. Šķiet, kopš vadu Krustpunktā, reti esmu saņēmis tik daudz vēstuļu un līdzīgu stāstu par vienu to pašu. Ar niansēm, protams, bet ar līdzīgu vēsturi.
Iznāk, ka Latvijai ir ļoti daudz cilvēku, kas nezinot it kā ir noslēguši attālinātus līgumus un maksā par pakalpojumiem, kurus neizmanto. Plašā rezonanse arī mūs ir mudinājusi šim tematam pievērsties nopietnāk.
Ieteikt
Latvijas Radio aicina izteikt savu viedokli par raidījumā dzirdēto un atbalsta diskusijas klausītāju starpā, tomēr patur tiesības dzēst komentārus, kas pārkāpj cieņpilnas attieksmes un ētiskas rīcības robežas.
Komentāri (7)
Veikalnieki ari krapjas Benita bez tabu zino ka Lidl vinai iesmereja par 14EUR lukturi bet piederumi lai lukturi izmantotu ir japasuta vacija un maksa vel 55€, lidl stulbings
https://beztabu.tv3.lv/nejedzibas/ gribu-visus-bridinat-lidl-veikala-noperk-luktu riti-bez-akumulatora/
PTAC un SPRK vadiba pielauj pilnigu patvaļu jo apkrāptie pateretaji nevar veidot kolektīvās prasibas lai soditu krāpnieks kas ir nevien mazie bet ari lieli monopoluznemumi
ari ka labāk dzivot tur neko nevar izdarit jau gadiem
Bet piezvaniju uz LMT un man apsolīja bloķēt šādus maksas pakalpojumus. Izskatās,ka tas ir noticis.
Par šo tēmu runāju ar kolēģiem, lielākā daļa !!!! ir piedzīvojusi līdzīgas situācijas. Tātad krāpnieku peļņai , iespējams arī teleoperatoru kompānijām par starpniecību ir jābūt milzīgām peļņām.
Un atkal ir jautājums par valsts spēju - nespēju aizsargāt savus pilsoņus.
Lūk, uzrakstu pakalpojuma sniedzējam e - pastu, ka manuprāt, pakalpojuma sniedzējam nav pamata paaugstināt ikmēneša maksu pakapojumu. Uzskaitu savus pamatojumus. Nākošajā dienā man zvana darba vietā, darba laikā. Saruna tiekot ierakstīta, bet ka nosaka LR likumdošana - ta paliek tikai ierakstītāja - t.i. kompānijas īpašumā, man kā klientam tā nav pieņemama.
Tātad menedžere man paskaidro, ka ir iespējams saglabāt iepriekšējo ikmēnešana cenu, tikai steidzamā kārtā jāparaksta jaunais līgums - t.i. interneta mājas lapā - jāapstiprina. Piekrītu.
Vakarā mājās atveru savu profilu un neredzu jauno līgumu, redzu tikai jaunu pielikumu, kurā vienīgā rakstiski norādītā, tātad piefiksetā summa ir soda sankcijas 140 eur apmērā, ja atsakos no papildpakalpojuma.
Zvanu uz TET un darbiniece man ļoti laipni atbild visus jautājumus - nosauc visus ciparus, t.i. - cenas - ikmēneša maksājumi. Bet - tie paliek telefoniski nosaukti, Kāda būs patiesā summa, vai solītā cena, kas būs tāda pati kā līdz šim ietvers papildpakalpojumu, vai nē - nav saprotams, Konsultējos ar kolēģiem darbā - kā viņi saprot tekstu .
Un ar šo kompāniju tā vienmēr bijis, maksimāli sarežģīti pasniegta informācija, lai nebūtu saprotams. Ar visām tv pakām un puspakām. Gandrīz tā, ka tev iemet pa logu to, ko tu neesi ne lūdzis, ne prasījis un tad tev liek maksāt un ja negribi maksāt, tad liek sodus.
Es domāju, ka tas ir tāpēc, ka mēs kā sabiedrība esam tiesiski neaizsargāti. Tāpēc ar mums apietas, kā ar aitu baru.
Piedāvājumā
ietilpst papildpakalpojums ""Filmas un seriāli"", kura ikmēneša abonēšanas maksai Piedāvājuma lietošanas pirmajās 30 dienās tiek piemērota
100% akcijas abonēšanas maksas atlaide. Piedāvājuma izmantošanas minimālais termiņš ir 24 (divdesmit četri) mēneši. Ja Abonents atsakās no
Piedāvājuma vai Piedāvājumā ietilpstošo pakalpojumu sniegšana tiek izbeigta viņa vainas dēļ pirms Piedāvājuma izmantošanas minimālā termiņa beigām,
papildus jau veiktajiem maksājumiem Abonents maksā līgumsodu 140.00
To, ka es neesmu nosūtījis SMS uz konkrēto numuru viegli var pārbaudīt pie mobilo sakaru operatora Tele2.
Tele2 rēķinos neparādās kontaktinformācija par paaugstinātas maksas pakalpojumu sniedzējiem. Līdz ar to Tele2 kā operators pilnā mērā nenodrošina savu pakalpojumu sniegšanu jeb sniedz nekvalitatīvu pakalpojumu. Paaugstinātas maksas pakalpojuma sniedzēja kontaktinformāciju Tele2 operatori sniedz nelabprāt, tikai pēc uzstājīgas pieprasīšanas īsziņas veidā operators atsūta "kaktu kantora" kontaktinformāciju. LMT visus maksas pakalpojumu sniedzējus ir norādījuši savā portālā, un patērētājam ir zināms pret ko vērsties. Tele2 šāds saraksts nav publiskots, kā arī no klientu apkalpošanas operatoriem šo informāciju var dabūt tikai ar grūtībām.
Manā gadījumā īsziņā saņēmu SIA CRD kontaktinformāciju. Protams, sazvanīt nevienu neizdevās, bet pēc zvana atnāk automātiskā SMS, ka maksas pakalpojumu varot atslēgt sūtot tekstu uz attiecīgo numuru.
Raidījumā netika noskaidrots sekojošais:
1. Lielākā daļa maksas pakalpojumu pāriet uz dubulto autentifikāciju, bet šajā gadījumā mobilo sakaru operatori nevis spēruši attīstībā un drošībā soli uz priekšu vai pat palikuši uz vietas, bet gan spēruši vairākus soļus atpakaļ, ja pieļauj, ka ar vienu kaut vai nejaušu klikšķi var noslēgt digitālā pakalpojuma līgumu ar trešo pusi. Trešās puses pakalpojuma sniedzējs viegli var uzlikt 3.5€ vietā 3'500'000€, un nejauši uzklikšķinot uz šādas saites cilvēks var sākt meklēt kā minimums neirologu. Vai maz vispār tehnoloģiski ir iespējams, kaut ko abonēt nospiežot saiti? Vai šeit nav vērojama mobilo sakaru operatoru sadarbība ar "kaktu kantoriem"?
2. Lai mobilo sakaru operatori parādītos balti un pūkaini klienta acīs tie piedāvā par paaugstinātu maksu (nepilniem 4€) atslēgt citus paaugstinātas maksas pakalpojumus - tādējādi izrādot pretimnākšanu klientam. Bet nav saprotams, kurš devis tiesības mobilo sakaru operatoram kā starpniekam apturēt vai pārtraukt divu pušu noslēgtu pakalpojuma līgumu? Ķā mobilo sakaru operators uzņemoties tiesneša lomu izvērtē, kura puse ir kaut ko pārkāpusi? Vai nosūtot SMS par paaugstinātas maksas pakalpojumu pārtraukšanu, juridiski pakalpojuma līgums starp mobilo sakaru operatora klientu un kaktu kantori paliek spēkā, ja jā, tad kādas likuma normas to nosaka, ja nē, tad kādas likuma normas to nosaka?
3. Vai visas šīs darbības neož pēc kriminālatbildības?
ja palasa forumos
- tad var rekkamzvanus veikt bez klienta iepriekspiekrisanas (vacija par tadiem zvaniem operatoram SPRK var uzlikt sodu simtos tukstosu)
ari visi paaugstinatie pakalpojumi latvija ir leijputrija kur pateretaju var dirat septinas adas.
tas pats ir bardaks ja kads numurs pie cita oleratora ir bojats tad vietejais operators pasaka ka lidz piemeram tele2 viss strada bet talak jazvana tele3
telekomunikācijas jaciju operatori smagi no paaugstinatas maksas pelna
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai X profilu!
Draugiem.lv Facebook X