Ir padarīta darba sajūta, - tā pēc  kameroperas „Kontakts” pirmizrādes atzīst komponists Edgars Mākens.  Šis darbs  ir komponista debija operas žanrā un viņš bilst, ka opera nav vienkāršs žanrs. Libretu kameroperai rakstījis Sergejs Timofejevs, atskaņotājmākslinieki – stīgu kvartets „Juno” un solisti Kalvis Kalniņš un Kitija Mināte. Radošs bijis kameroperas iestudēšanas process, to atzīst visi iesaistītie  gan režisore Ināra Slucka, gan mākslinieks Krišs Salmanis. Aizvadītajā nedēļā divus vakarus  (16. un 17.novembrī) Ģertrūdes ielas teātrī bija skatāma viencēliena kameropera „Kontakts”.

Kameroperas darbība notiek desmit gadus tālā nākotnē. Galvenais varonis Gustavs dzīvo kopā ar bezķermenisku mākslīgo intelektu – Digitālo asistenti vārdā DIA.  Laikmets, kad fiziska distancēšanās kļuvusi par dominējošo dzīves stilu, bet naudas vienība „kontakts”, kas ekvivalenta vienam  virtuāla satura skatījumam, atzīta par vispasaules valūtu – tāds ir darbības fons. Un sievietes balsī runājošā DIA sapņo iegūt ķermeni, lai izveidotu pilnvērtīgas attiecības ar savu saimnieku.

Komponists Edgars Mākens darbu pie kameroperas uzsācis 2020.gada martā ciešā sadarbībā ar libreta autoru, dzejnieku Sergeju Timofejevu.

Režisorei Inārai Sluckai šī nav pirmā saskare ar mūsdienu operu, pirms tam bijis darbs pie Andra Dzenīša operas „Dauka”. Šajā reizē režisore ar patikšanu min gan vīriešu kolektīvu, kurā strādājusi, gan to, ka tas bijis liels kopdarbs. Bet runājot par kameroperā risināto tēmu, režisore uzsver, ka nekas svarīgāks par cilvēcību nav.

Kameroperas iestudējumā pie  video pults operators Normunds Balodis, mūzikas elektroniskie risinājumi Alises Rancānes ziņā. Skaņu režisors Olivers Tarvids, bet gaismotāja Dina Beināre. Lūk, tik iela komanda strādājusi pie Edgara Mākena viencēliena kameroperas „Kontakts”.

Ieskatoties Ģertrūdes ielas teātra repertuārā, varam pārliecināties, jau pavisam drīz - 12.decembrī - tiks izrādīta kameropera „Kontakts” .