Aizvadītajā nedēļā notikušajā sarunu ciklā „Sarunas par izdevējdarbību un dizainu”, kuru kopā ar starptautisku komandu realizē Latvijas literatūras eksporta platforma „Latvian Literature”, īpaša vērība tika veltīta Polijas grāmatizdevēju, ilustratoru un dizaineru pieredzei. Kultūras Rondo saruna ar arhitektūras un dizaina izdevniecības „Karakter” vadītāju Pržemeku Dembovski par to, kā sākt savu izdevniecību un cik ilgs laiks nepieciešams, lai lasītāji ievērotu tajā izdotās grāmatas. 

Polijas grāmatu izdevniecība „Karakter” dibināta 2008. gadā. To izveidoja grafiskais dizaineris Pržemeks Dembovskis kopā ar savu sievu un vēl vienu kolēģi. Jau no pirmajām savas darbības dienām izdevniecība iestājusies pret kultūras stereotipiem un aizspriedumiem, cenšoties Polijas kultūras apritē ieviest jaunas tēmas, atšķirīgas izjūtas un svaigu estētiku.

„Karakter” publicē daiļliteratūru no visas pasaules, piemēram, Staņislava Lema, Sūzanas Zontāgas, Džeimsa Boldvina un citu autoru grāmatas, tomēr vislielāko lasītāju atsaucību guvuši izdevumi par dizainu, arhitektūru un mākslu. Kā uzsver paši izdevēji, nosaukums „karakter" uzliek saistības, jo tas 16. gadsimta poļu valodā nozīmē „burtveidols”. Taču, kā jau katrs veiksmes stāsts, arī šī sākums nebūt nebija viegls.