Ar horeogrāfa Kšištofa Pastora baletu "Drakula" izrādi 10.septembrī jauno sezonu atklās Latvijas Nacionālās opera un balets. Krāšņais neoklasiskais balets ar Vojceha Kilara mūziku un Pāvela Hinovska libretu tapis pēc Brema Stokera romāna motīviem. Jauniestudējuma muzikālais vadītājs ir Mārtiņš Ozoliņš, kostīmus un scenogrāfiju veidojuši Čārlzs Kjūsiks Smits un Fils R. Danielss. Izrādei radīti ap 150 detalizētu vēsturisko kostīmu dizainu. Savukārt horeogrāfiju baletdejotāji raksturo kā ērtu, juteklisku, pat sievišķīgu.

Horeogrāfs Kšištofs Pastors mēģinājuma laikā vairakkārt pārtrauc orķestri, jo svarīgi, lai būtu īstais temps. Pēc mēģinājuma horeogrāfs atzīst, ka tas ir normāls darba process pirms pirmizrādes. Visam ir jāsaslēdzas kopā, lai dejotājiem būtu ērts temps, lai var dejot, lai būtu augstas kvalitātes izrāde. Saruna neviļus iesākas par mūziku, jo šajā baleta izrādē skan Vojceha Kilara mūzika no konofilmām, arī no Kopolas 1992.gada kinolentes „Brema Sokera Drakula”.

Kšištofa Pastora veidotā horeogrāfija ar Vojceha Kilara mūziku iestudējumā „Drakula” pirmizrādi piedzīvoja 2018.gadā Pērtā, iestudējums radīts pēc Rietumaustrālijas baleta pasūtījuma. Kad Rietumaustrālijas baleta direktors piedāvājis veidot baletu „Drakula”, Kšištofs Pastors nav bijis pārliecināts, kā to paveikt.

Baleta izrādē ir divi grāfi Drakulas, Drakula vecumā un Drakula jaunībā. Raimonds Martinovs atveido grāfu Drakulu vecumā, viņam ir gari sirmi mati un bārda. Otrā sastāvā vecā Drakula tēlā iejūtas Antons Freimans. Drakulu jaunībā izdejo Viktors Seiko, otrajā sastāvā – Filips Fedulovs. Mīnas lomā Jūlija Brauere. Interesants ir arī Mīnas draudzenes Lūsijas tēls, jo te baletdejotājai dota plaša tēla amplitūda. Mēģinājumā vēroju Ievas Rācenes atveidoto Lūsiju.

Horeogrāfam Kšištofam Pastoram jautāju, vai izrāde Rīgā atšķirsies no iestudējuma Rietumaustrālijas baletā. Horeogrāfs atbildēja, ka pamatā ne, taču balets ir mākslas veids, kas vienmēr dzīvo mākslinieka dzīvi, kas to rada. Un, protams, viņš vēlas, lai šo baletu ilgi dejotu.