Kā atrast labāko teātra vadītāju Latvijā? Mums nav vienas pareizās atbildes, tāpēc turpinām sarunāties par radošumu, pārvaldības formām un komunikāciju, kā arī paturēsim prātā vārdu "teātris".

Kultūras rondo diskutē komisijas priekšsēdētāja, Kultūras ministrijas valsts sekretāre Dace Vilsone, Teātra padomes priekšsēdētāja, Latvijas Kultūras akadēmijas profesore Zane Kreicberga, Ģertrūdes ielas teātra līdzdibinātāja un producente Maija Pavlova un režisors un scenogrāfs, bijušais Nacionāla teātra galvenais mākslinieks Reinis Suhanovs.

Ierakstos uzklausām Valmieras teātra valdes locekli Evitu Ašeradenu, Leļļu teātra valdes locekli Mārtiņu Eihi un Baltijas Korporatīvās pārvaldības institūta pārstāvi Andri Grafu.

Par vadības maiņu Nacionālā teātrī teju visi, kas gribēja, jau ir izteikušies. Varat palasīt gan medijos, gan sociālajos tīklos, gan Viestura Kairiša, gan Alvja Hermaņa, gan Zanes Radzobes un Margaritas Ziedas viedokļus. Gan vēl daudzus citus. Tajā pašā laikā daudzi teātra procesos iesaistītie ir piesardzīgi un galu galā negrib izteikties par teātra vadības un labas pārvaldības jautājumiem.

Tā kā Nacionālā teātra valdes locekļa konkursa komisijas priekšsēdētāja, Kultūras ministrijas valsts sekretāre Dace Vilsone bija atvaļinājumā, tieši tāpēc šī saruna notiek tagad, klātesot Dacei Vilsonei.

Vēlamies, lai šī saruna būtu nevis par personālijām, kurām, protams, ir ļoti svarīga loma šādos radošos un sarežģītos mehānismos, kā teātris. Galu galā arī Smiļģis esot gribējis, lai teātris beidzas ar viņu… Bet par nākotni, par to, kāds būtu labākais teātra modelis Latvijā, vai tā ir valsts kapitālsabiedrība; vai vienmēr jābūt tandēmam direktors un mākslinieciskais vadītājs; ko var vai nevar atrast konkursos ik pa pieciem gadiem; kā tiek izvērtēta teātra darbība?

Pašlaik jaunais Nacionālā teātra valdes loceklis Māris Vītols ir stājies amatā, Elmāra Seņkova mākslinieciskā komanda šīs darba attiecības ir beigusi. Nacionālajā teātrī notiek darbs pie „Spēlēju, dancoju!” iestudējuma.