“Esmu pilnīgi pārliecināts, ka 21. gadsimtu atcerēsies kā konceptuālisma uzplaukuma laiku latviešu literatūrā,” atzīst dzejnieks Kārlis Vērdiņš raidījumā Kultūras Rondo.

Kārļa Vērdiņa jaunākajā krājumā "Gatavā dzeja" ieceri ir apkopoti konceptuālās dzejas paraugi, vienkopus apliecinot tās daudzveidīgās saturiskās un formālās iespējas.

"Šim nosaukumam var būt vairāki skaidrojumi, viens no tiem ir latviskots angļu jēdziens "ready made". To pazīstam pārsvarā vizuālajā mākslā kā tehniku, kad paņemam gatavu objektu, ienesam to izstāžu zālē un tas kļūst par mākslu. Sākot ar slaveno Marsela Dišāna pisuāru, kas aizsāka šo tradīciju, vizuālajā mākslā to izmanto bieži. Man likās, ka arī literatūrā mums vajadzētu vairāk izmantot šādu tehniku, lai paskatītos, kas no tā sanāk," stāsta Kārlis Vērdiņš.

Dzejas paraugi tapuši reaģējot uz mūsdienu situāciju, kad dzīvojam tekstu ielenkumā, teksta ap mums ir ļoti daudz.

"Ir tādi teksti, kas ir copy-paste pārcelti, ir tādi, kas ir manipulēti, ir teksti, kuri ir salikti kopā ar citiem tekstiem, ir teksti, kurus esmu pārstāstījis, esmu dokumentējis kaut kādas ikdienas norises vai video. Es ļoti centos, lai būtu formāli dažādi piegājieni. Ja mēs vienus un tos pašus piegājienus lietosim, ātri kļūs garlaicīgi. Mana vēlme bija pamēģināt, kādās vēl formās iespējams strādāt ar gatavajiem tekstiem," turpina Kārlis Vērdiņš.

Arī grafiski ir dažādi - ir, kas atgādina aprastu dzejoļus, kas atgādina citus tekstus, ir sadarbībā ar mākslinieku Krišu Salmani grafiskas zīmes, ilustrācijas, vizuāli akcenti un knifiņi, lai padarītu visu tādi jestrāku.

Kārļa Vērdiņa dzejoļu krājumu "Gatavā dzeja" izdevis apgāds "Neputns".

29.oktobrī Kārlis Vērdiņš apgāda “Neputns” veikaliņa Rīgā, Tērbatas ielā, sniegs autogrāfus un, ja kāds gribēs, lasīs arī dzeju.

Savukārt 30.oktobrī Cēsīs, mākslas telpā "Mala" ir paredzēts pasākums "Zvārguļa Festivāls. No modernisma līdz konceptuālismam un atpakaļ", kurā piedalīsies Jānis Rokpelnis, Raimonds Ķirķis un Kārlis Vērdiņš.