19.maijā Latvijas Nacionālajā operā pirmizrādi piedzīvos Volfganga Amadeja Mocarta operas „Dons Žuans” iestudējums. To veido muzikālais vadītājs un diriģents Andris Veismanis un argentīniešu režisors Marselo Lombardero. Radošajā komandā strādā argentīniešu mākslinieki, kā arī latviešu horeogrāfe Linda Mīļā un videomākslinieks Uģis Ezerietis.

Argentīniešu un latviešu radošās komandas sadarbībā top Volfganga Amadeja Mocarta un libretista Lorenco da Pontes opera „Dons Žuans”, kas būs piektais šīs operas iestudējums uz mūsu Baltā nama skatuves. Pirmo reizi opera izrādīta Prāgā 1787.gadā, savukārt Latvijas Nacionālajā operā „Dona Žuana” pirmais iestudējums noticis 1921.gadā.

Saskaņā ar libretu Dona Žuana darbība notiek Spānijā, spāniskais akcents būs arī šajā iestudējumā – notikumi risināsies Buenosairesā, Argentīnas galvaspilsētā. Latīņamerikā lielākā daļa valstu ir ļoti spāniskas, un vietas maiņa netraucē, tā piešķir īpašu smaržu un noskaņu, apliecina iestudējuma muzikālais vadītājs un diriģents Andris Veismanis.

Ar „Donu Žuanu” viņš strādājis vairakkārt, arī Andreja Žagara 2009.gada veidotajā iestudējumā. Viņaprāt, tā ir nevīstoša klasika un viena no labākajām 18.gs. operām.

Argentīniešu režisors Marselo Lombardero savu profesionālo karjeru sācis kā baritons Amerikas un Eiropas opernamos. Vēlāk pievērsies operas un teātra režijai. 2014.gadā Latvijas Nacionālajā operā iestudējis  Mocarta operu „Figaro kāzas”. Atkal sastapšanās ar mūsu opernama trupu režisoru iepriecina no sirds.

Marselo Lombardero kā solists Leporello lomu savulaik nodziedājis 40 reižu, tādēļ tik labi pārzina katru operas niansi.  Šajā iestudējumā Leporello lomā Rihards Mačanovskis vai Krišjānis Norvelis. Savukārt galvenajā  Dona Žuana lomā baritons Nevens Crničs no Grācas operas vai Rinalds Kandalincevs.

Kā, tiekoties ar žurnālistiem, uzsvēra Nevens Crničs, viņaprāt,  Dona Žuana loma ir interesanta un atraktīva, jo ikviens vīrietis piekritīs, ka katrs ir nedaudz donžuāns, kas cenšas pavedināt sievieti un iekarot viņas uzmanību. Režisora sniegtā interpretācija dziedātājam nav izaicinājums, jo dotie uzdevumi un koncepts skaidrs, tāpēc ir liels prieks un gandarījums veidot šo lomu.

Jūlija Vasiļjeva ar Donnas Annas lomu iepriekšējā iestudējumā debitēja uz LNO skatuves. Savukārt Inga Šļubovska-Kancēviča iepriekšējā iestudējumā bija Cerlīna, tagad Donna Elvīra.

Katrīnai Paulai Felsbergai šī būs pirmā loma LNO iestudējumā, pašlaik viņa vēl studē Berlīnes Mākslu universitātē profesores Džūlijas Kaufmanes klasē. Kāda ir Katrīnas  Paulas Felsbergas Cerlīna, atklāj jaunā dziedātāja.

Arī LNOB vadītāja, basbaritona Egila Siliņa repertuārā ir Dona Žuana loma, vairakkārt lomu dziedājis dažādos iestudējumos, taču šoreiz par sezonas jauniestudējumiem.

Jaunais „Dona Žuana” operiestudējums iekļauts  Rīgas Operas festivāla programmā jūnijā,  pirms tam vairākas izrādes tiks rādītas maijā, bet pirmizrāde jau šo ceturtdien 19.maijā.  Operas translācija būs arī LR3 programmā "Klasika".

Nākamās izrādes būs arī 21., 24. un 29. maijā, kā arī 15. un 21. jūnijā Rīgas Operas festivāla ietvaros.