Par smagu tēmu runāt viegli – tā horeogrāfi raksturo jauno baleta izrādi „Divi metri”. Vispirms radīts, iemarinēts un tagad pasniegts gardi kūpošs, arī tā var teikt par jauno izrādi, ko bijis paredzēts rādīt jau decembrī. Trīs horeogrāfu Elzas Leimanes, Antona Freimana un Aivara Leimaņa radītais balets pirmizrādi piedzīvo 30.septembrī Latvijas Nacionālās operas un baleta Jaunajā zālē. Baleta izrādi veido divi viencēlieni un Aivara Leimaņa radīta etīde – eksperiments ar obligātajiem noteikumiem, ievērot 2 m distanci. Izrāde tapusi sadarbībā ar scenogrāfu Andri Freibergu, kostīmu mākslinieci Kristīni Pasternaku un gaismu mākslinieku Kārli Kaupužu.

Skan fragments no baleta, jo baleta izrādē „Divi metri” skan arī runāts vārds. Dejotāji atklāj emociju gammu, esot izolētiem no ierastā darba ritma, no sastapšanās ar skatītājiem, saīsinot jau tā savu īso dejotāja skatuves mūža. Latvijas Nacionālā baleta mākslinieciskais vadītājs Aivars Leimanis, kurš ir arī viens no horeogrāfiem šai izrādei, atklāj, kā tapis balets „Divi metri”, ko veido divi viencēlieni horeogrāfu Elzas Leimanes un Antona Freimana radīti.

Elza Leimane savam darba izmantojusi Kaspara Kurdeko oriģinālmūziku. Viņa viencēlienā „Līdzcilvēks”, atklāj dejotāja ļoti personiskas sajūtas, kā jutās izolācijā, kas bija nozīmīgs, cik svarīgs līdzcilvēks. Horeogrāfe Elza Leimane spēles laukumu sadalījusi divās daļās, arī skatītāji sēž dejas grīdai abās pusēs, bet vispirms par izrādes ceļu pie skatītāja.

Lai atdalītu pirmo viencēlienu no otrā, kas horeogrāfa Antona Freimana ziņā, Aivars Leimanis radījis asprātīgu miniatūru no „Apburtās princeses” un „Gulbju ezera”.

Horeogrāfa Antona Freimana viencēliens „Go! Go! Go!” veido izrādes trešo daļu. Tajā horeogrāfs runā par diktātu un pakļaušanos diktātam, arī par to, kā būtu jāizskatās epidemioloģiski ideāli pasargātam dejotājam.

Ar humoru par nopietno, arī tā var teikt par izrādi, kurā ieraugām baleta mākslinieka pieredzi pandēmijas laikā.